Gå til innhold

Trygg databruk i eget hjem  

10 stemmer

1. 1. Har du gjort noen sikkerhetsmessige tiltak for å trygge databruken i eget hjem?

• Ja
      4
    • Nei
      6
    • Har tenkt på det lenge, men ikke gjort noe med det.
      0
    • Vet ikke hvordan eller hva jeg kan gjøre.
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne på barnevakten.no så tenkte å legge det ut her for å se hva Kg-brukerene mener.

Det blir nei på meg og jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det når jeg en gang får barn heller.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tara1
Skrevet

Ja, jeg har gjort noe aktivt for å sikre trygg databruk.

For det første har jeg snakket med barna om "nettvett", og at de aldri skal oppgi navn, bosted og alder på nettet. De må heller aldri legge ut bilder av seg selv på noen sider. Dette anser jeg for å være det viktigste vi kan gjøre med tanke på misbruk.

Ut over dette har barna nettilgang kun på "familiemaskinen" som står i stuen.

Vi har et "foreldrefilter" som er aktivert, og som blokkerer noen sider.

Jeg godkjenner alle profilene barna har på forskjellige nettsider og på hvilke nettsteder de kan ha profil.

Barna er veldig raske med å informere meg dersom de opplever noe negativt på nettet, de viser meg sider de synes er ubehagelige, og de spør meg om råd hvis det er noe de lurer på.

Det viktigste for meg er at de utvikler en sunn skepsis slik at de kan være tryggest mulig, og dermed kan få størst mulig glede av det flotte medium som internett faktisk er og kan være. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Ser ikke noe poeng i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...