Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har planer om å arrangere en klesbyttefest, men jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem. 1. Jeg har klær jeg ikke bruker 2. Jeg har venner 3. Venner har klær de ikke bruker 4. Jeg har et hus hvor bytting og sosialt samvær kan foregå. Men det er så langt jeg kommer. Antakeligvis bør man vel innvitere så mange som mulig (for å finne noen med lik klesstørrelse), bør man invitere venners venner osv? Hvordan gjør man det når man sitter i hver sin stol med egne hauger av klær i poser ved siden av seg? Tar man opp ett og ett klesplagg og spør hvem som vil ha? Roter man i hverandres klær? Hva om noen "krangler" om et plagg? Noen som har vært på en slik fest og vil forklare hvordan det foregikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miel Skrevet 21. juli 2008 #2 Del Skrevet 21. juli 2008 Inviter så mange du føler for/har plass til. Jo flere jo bedre! Litt enkel servering er fint, enten du står for det selv eller ber alle ta med seg noe. Om dere ikke blir så mange kan det funke at alle viser frem det de har med seg etter tur, men personlig synes jeg det er mest praktisk å sortere klærne etter type plagg (topper, skjørt osv), og la alle se igjennom på egen hånd. Om det blir kamp om noen plagg kan dere jo trekke lodd, eller la eieren avgjøre hvem som skal få det aktuelle plagget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 22. juli 2008 #3 Del Skrevet 22. juli 2008 Takk for svar! Å legge plagg i hauger etter type plagg er en god idé tror jeg jeg! Jeg er bare så redd for at noen blir "grådige" og kaster seg over som glupske rovdyr. Jeg lurer liksom på hvordan man skal gå frem for at alle skal være glad for at de fikk gitt bort klær, samtidig som at de har fått noe fint tilbake. Jeg er kanskje litt redd for at noen ikke sitter igjen med noe (samtidig de har gitt bort mye) og omvendt. Hm.. Hilsen Rettferdigheten Selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miel Skrevet 22. juli 2008 #4 Del Skrevet 22. juli 2008 Alle som blir med på en slik fest forstår vel at det er først til mølla som gjelder...? :icon_smile: Det er best uten for mange regler synes jeg, nettopp det at alle kaster seg over klærne er jo det som er gøy! Kjempekjedelig om alle bare sitter der og knapt tør prøve noe. Vel, som sagt, om du er redd for at det skal bli krangling kan du sette som regel at eieren får "auksjonere" bort plagg det blir rift om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå