Gjest Eggedamen Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Kan noen tipse meg om en litt annen måte å variere "egg og bacon"-middagen på? Det er så kjedelig, men det må bli ingrediensene til dagens middag likevel. Jeg tenkte litt på en omelett med bacon og grønnsaker, men jeg hadde blitt kjempeglad for andre tips som ikke lignet så mye på stekt-egg-og-bacon hvis dere skjønner... Og jeg kan stikke innom butikken og handle hvis jeg mangler noe av det som blir foreslått. På forhånd tusen takk for alle innspill!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Du kan jo bruke eggene til å lage pannekaker, og ha bacon og sirup til?
Gjest Eggedamen Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Tusen takk for raske svar begge to! Jeg er dessverre ikke noe flink til å steke pannekaker, men jeg tror jeg skal prøve på den spaghettioppskriften. Skulle gjerne brukt noen flere egg, men da får jeg finne på noe mer "eggete" imorgen :-) Tusen takk snille KG-lesere!
Gjest Pai Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Hva med pai? Bland hv.mel, smør og litt vann sammen og legg deigen i paiform/ildfast form. Stikk små hull i deigen med gaffel. Sett den i kjøleskapet i 10-15 min, sett den så i forvarmet ovn i 10 min. Hell oppi eggeblanding. avslutt med litt ost på toppen og evnt litt krydder Eggeblanding: egg melk bacon evnt noen grsaker ( jeg liker squash, spinat, tomat, revet gulerot, broccoli, du kan ha det du liker i) Steik i 40-45 min til blandingen er stiv. Enjoy!
Gjest Eurydike Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Et omelettforslag (egentlig det som kalles "bondeomelett"): Stek småbiter av bacon sprø i en panne (50-60 g er nok). Ha i hakket purre og oppskåret squash og surr videre til grønnsakene mykner litt. Ha evt også i et par gode never vasket bladspinat, og rør rundt til spinaten faller sammen. Krydre med salt og pepper. Hell så over en blanding av 5 egg, 3 ss crème fraîche og 50 g oppsmuldret feta eller fersk chèvre. La stivne ved svak varme under lokk, ca 15 min. Godt med feks tomatsalat til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå