mayaeline Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Hei Jeg har begynt å samle litt på kjerringråd. Ei av mine beste venninder har snart bursdag, og jeg skal lage en kokebok til henne og en flaske vin til, men også med litt kjerringråd sånn innimellom for generelle saker. Jeg har to råd allerede: Bolle med eddik for fjerning av lukt. Tøypose med kaffegruff i kjøleskapet for fjerning av lukt. Er det fler som har noen ideer, som f.eks kutting av løk og unngå å gråte, husvask triks og skjønnhetstriks samt egentlig alt mulig?
Gina T Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 kommer ikke på noe akkurat nå, men du finner mange i "Hjemmet"
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Klikk deg litt rundt på Arkivet for nyttig informasjon
angeleyes Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg kommer ikke på så mange akkurat nå, men her er noen: - man kan smøre sitrondråper i håret før man går ut i sola hvis man vil bleke håret. - for å fjerne cellulitter kan man gni huden med en klut av hamp. - blir man brent av brennmanet kan man smøre på tannkrem. Når tannkremen har stivnet skal også sviingen være borte. - sprit skal visstnok være godt for munnsår. Har ikke prøvd noe av disse rådene selv
Lise_ Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 http://home.online.no/~suludvig/kjerringraad.htm Gå inn der å se. Det er masse forskjellig hvertfall
Gjest hyggelig Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Hvis man begynner å bli forkjølt skal man enten: Svelge 20 hele pepperkorn eller Spise en hel, rå løk eller knyte en skitten sokk rundt halsen og sove med den. Også hjelper det mot hoste hvis du koker opp vann og lager te av 2 ts med tørket timian.
FangeLiv Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Hvis man er veldig forkjøla skal man skjære et hvitløksfedd i to deler og putte delene oppi hvert sitt nesebor. Hvis man har hikke skal man ta et vannglass, bøye hodet ned og drikke fra den enden av glasset som er lengst borte fra kroppen. (Funker hver gang.)
Silmarill Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har en fin side skjønner du denne siden er bra skal du se:-)
Lady Fantasy Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 knyte en skitten sokk rundt halsen og sove med den. Det var ikke akkurat så fristende.
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 viss du tar sitron i håret og går ut i sola blir håret blekere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå