Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For fire år siden flyttet det inn en utveksling student fra Østerrike i kollektivet hvor jeg bodde. Jeg ble hodestups forelsket og det ble 4 stormfulle måneder på godt og vondt. Kanskje den lykkeligste tiden i mitt liv, men samtidig stressende med tanke på at forholdet hadde en utløpsdato.

Etter at semesteret var over reiste han hjem, men vi holdt sporadisk kontakt via skype og e- post, siste årene bare e-post en gang i blant som på bursdager og lignende.

Forholdet ble aldri avsluttet verken fra min side eller hans. Vi har bare flyttet til hver vårt land og fortsatt på livet vårt.

Våren 2005 møtte jeg min nåværende samboer som jeg i dag har vært sammen med i over tre år.

Det startet som en flørt som ble til et forhold som ble til samboere.

Vi er bestevenner, og kjærester, kanskje den beste oppskriften på et sunt og langt forhold. Samtidig klarer jeg ikke helt å glemme følelsene som jeg hadde for den tidligere kjæresten min. Grunnen til dette er at mest sannsynlig at mitt nåværende forhold har manglet den store lidenskapen helt fra begynnelsen. Jeg elsker min samboer og forholdet er veldig stabilt, men den herlige magefølelsen man bare får ved at den rette personen berører en, har ikke vært den samme.

Som jeg nevnte tidligere har vi hatt sporadisk kontakt via e-post, men i vinter kuttet jeg all kontakt for at jeg vil se fremover og ikke tilbake. (Han skrev at hvis jeg noen gang var i nabolaget måtte jeg ta kontakt for en kaffe eller noe…)

Problemet nå er at jeg tenker mer på han nå enn tidligere. Kanskje nesten på daglig basis.

Har også tenkt på hvordan det vil være å møte han igjen osv. og hvert inne på tanken på å reise på ferie til Wien…

Hva skal jeg gjøre med dette??

Burde jeg ta et oppgjør og avluttett forholdet på ordentlig, eller vil mer kontakt bare vekke flere følelser?

Dersom noen har noen råd her tas de imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville latt være å ta kontakt med denne mannen, og fokusert på at jeg var i et lykkelig forhold. Hvis følelsene dine for denne personen er så sterke at du ikke klarer å glemme han, bør du nesten vurdere om du har de riktige følelsene for din samboer.

Skrevet

jeg hadde nok ikke tenkt to ganger på å bytte ut et stormfullt forhold mot et stabilt!!!!! men det er kanskje derfor du og og savner det...... vist er et stormfullt forhold lidenskaplig og spennende,men ikke i lengden. vi ha nok alle gode minner fra den første store kjærligheten.... som gir en sommerfugler i magen bare med tanken :rødme:

Skrevet

Det virker som om du kanskje ikke klarer slutte å tenke på han i Wien fordi dere aldri fikk avsluttet tingene på en ordentlig måte... closure... ettersom dere aldri helt gjorde det slutt og det varte såpass kort tid så fikk du aldri sett noe negativt ved han og han blir selve oppskriften på det du tror du vil ha...?kanskje det hadde vært lurt (men risikabelt) å møtt han for å se hva du føler? for hvis du ikke har de følelsene for din samboer så er det jo litt urettferdig gjort mot han? vet han noe om han andre? Ikke lett å skulle gi råd heller, når man ikke kjenner dere eller historien helt :) har du ei venninne du kan prate med? ei god bestevenninne dømmer ikke vet du :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...