Gjest Kloria Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 har hørt fra flere at de svarte mopsene ikke røyter men at de lyse gjør??? er dette bare et tullete rykte?? høres jo litt rart ut at det er så forskjell bare på fargen når det er samme rase.. ?
Frey Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Det er nok bare et tullete rykte - mops er ikke en røytefri rase uansett farge.
Store My Skrevet 7. mars 2009 #3 Skrevet 7. mars 2009 Det stemmer ikke, men det stemmer faktisk at de svarte mopsene røyter mindre. Fordi de svarte mopsene har "dårligere" pels røyter de mindre enn de lyse. Det vil ikke automatisk si at de svarte mopsene røyter lite, for mops røyter enormt.
Gjest mopseeier Skrevet 9. mars 2009 #4 Skrevet 9. mars 2009 Det stemmer ikke, men det stemmer faktisk at de svarte mopsene røyter mindre. Fordi de svarte mopsene har "dårligere" pels røyter de mindre enn de lyse. Det vil ikke automatisk si at de svarte mopsene røyter lite, for mops røyter enormt. De sorte mopsene røyter mindre ja. Ikke fordi de har "dårlig pels", men fordi de ikke har underull Og røyting varierer veldig blant individer i rasene. Min sorte mops røyter mye mindre enn jeg frykta på forhånd
Store My Skrevet 9. mars 2009 #5 Skrevet 9. mars 2009 De sorte mopsene røyter mindre ja. Ikke fordi de har "dårlig pels", men fordi de ikke har underull Og røyting varierer veldig blant individer i rasene. Min sorte mops røyter mye mindre enn jeg frykta på forhånd hehe. jeg kom ikke på hva det het, derfor jeg putta "dårlig" i hermetegn.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2009 #6 Skrevet 15. mars 2009 De svarte kan røyte mindre, for de kan blir født uten underpels, MEN mange av de svarte har faktisk underpels, fordi de noen bakover i generasjonen(foreldre, betseforledre osv.) er Fawn, altså lyse. Så svaret er ganske enkelt at ja, noen kan røyte mindre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå