Gjest sola Skrevet 24. februar 2002 #1 Skrevet 24. februar 2002 hei:) håper dere har noen gode råd om hvordan man kan gjøre bryllupet enkelt og ikke så veldig dyrt? særlig når det gjelder selskapet... vi skal betale alt selv så det hadde vært fint å få noen tips på hvordan gjøre det litt billig... klem12
Mary Skrevet 24. februar 2002 #2 Skrevet 24. februar 2002 Vi har leid et billig lokale, og der er det lov til å servere drikkevarer selv. Dette sparer vi masse penger på kontra å bruke en bar. Har en venn som er kokk, han skal lage maten. Venner av familien har sagt seg villige til å servere... Lager alle kakene selv, med unntak av bryllupskaken... Har kjøpt brukt kjole og mannen min har arvet en smoking.... Men bryllupet blir FLOTT, det er jeg sikker på. Alle venner er veldig villige til å hjelpe meg. Skal også ha to venninder som skal sminke meg og ordne håret mitt hjemme på dagen, istedet for å bruke brudesalong.. Lykke til..
scorpion73 Skrevet 24. februar 2002 #3 Skrevet 24. februar 2002 Lag koldtbord selv, hvis ikke du klarer alene få noen til å hjelpe deg. Koldtbord er billigere enn full middag. Få venner og kjente til å hjelpe deg med kake baking, da slipper du å betale dyrt på bakeriet. Lag vin selv, eller få noen som er flinke til å lage vin til å gjøre deg. Skal man ha koldtbord går det heller ikke like mye drikke som til vanlig middag. Kikk rundt på europris, nille osv, det er utrolig mye fint en kan få til diverse bordpynt her til en billig penge. Kjøp lys på en billig butikk. Sjekk prisen hos mer enn en frisør, og fotograf, og band(hvis dere skal ha det), her varierer prisene utrolig mye. Lykke til vidre i planleggingen
viwi Skrevet 24. februar 2002 #4 Skrevet 24. februar 2002 *Du kan sjekke om dere får leid et billig lokale: f.eks samfunnshus. *Så kjenner du kanskje noen som er kokk, eller som bare er veldig flink med mat; spør om han/hun vil lage maten. *Fam. og venner kan bake kakene. *Blomstene kan du sette sammen til oppsatser selv eller kanskje du kjenner en dekoratør.. *Du kan få satt sammen en bukett hos blomsterforretningen uten å si at det er brudebukett (DA ER DET NEMLIG DYRERE- DU BETALER EKSTRA FOR AT DET ER BRUDEBUKETT!) * Dere kan sette vin selv, og evt kjøpe sprit på utenlandsturer.. * Leie antrekk, evt være heldig å få kjøpt drømmekjolen brukt * Lag innbydelser, bordkort, program o.l selv * Skyss til og fra kirken- kanskje noen av gjestene har en flott bil de vil låne dere?? * Solist i kirka: få noen du kjenner til å synge! * Kjenner du noen flinke til å ta bilder? Spør om de vil ta bildene * Få en venninne til å sminke deg og sette opp håret Dette var noen tips, håper de er til hjelp! lykke til _________________ viwi -gifter meg med drømmemannen 22 juni!!!1212[ Dette Innlegg er endret av: viwi den 2002-02-24 11:58 ]
Glede Skrevet 24. februar 2002 #5 Skrevet 24. februar 2002 Vi prøver også å gjøre det så billig som mulig, her kommer de tingene vi har spart på hittil. # Vi har leid et samfunnshus, som har en annenetasje med gansle fine selskapslokaler. Leier en festsal og en salong for under 3000. #Her kan vi ta med egen alkohol ( familie og venner har fått beskjed om å kjøre til sverige litt oftere enn vanlig ). regner med å spare endel på dette, event. kan du jo ha en alkoholfritt bryllup. Du kan f.eks servere alkoholen til maten og gi gjestene et par bonger, så når dette blir brukt opp må de kjøpe selv. Vet ikke om jeg velger denne løsningen selv, men det blir jo ganske billig for gjestene og kjøpe drikke til "Sverige pris" # En god kamerat av oss er en fremadstormende fotograf, han har tatt endel bilder av oss og brukt oss som modeller ved et par anledninger, derfor vet vi at han er flink. Det beste av alt er at han tar alle bildene, betaler film og fremkalling som en bryllupspresang. Se om du ikke har venner eller bekjente som liker fotografering, vi sparte masse penger på dette. Svigerfar har nettopp kjøpt seg stor hvit mercedes 84-modell, duger kjempefint som transport og det blir faktisk litt stilig! # Jeg har enda ikke vært på kjolejakt, men satser på å leie eller og kjøpe brukt. Håper jo at jeg aldri må bruke en brudekjole igjen og tror neppe noen andre vil få bruk for den. Kjenner du noen flinke til å sy kan jo det også være en løsning. Noen syskoler skal visst også sy brudekjoler som svenneprøve, men man vet jo aldri hva man får da. # to av venninnene mine betaler for sminke og hår den store dagen. Prøvetimen betaler jeg selv. #ellers gjør vi så mye som mulig selv, da blir det billigere og vi får et eget personlig preg på det! håper dette hjalp litt! Lykke til Glede
Gjest Anonymous Skrevet 24. februar 2002 #6 Skrevet 24. februar 2002 spar masse penger på vinklubb ( Kjedjebrev)
August Skrevet 25. februar 2002 #7 Skrevet 25. februar 2002 Det er mange måter man kan gjøre bryllupet enkelt og ikke så veldig dyrt. Du må først bestemme deg for hvor stort selskap dere skal ha. Jeg kjenner et brudepar som kun tok med seg sine foreldre og forloverne, og gikk ut på restaurant. Det var deres bryllup. Man behøver jo ikke gjøre det så enkelt heller, det hele kommer vel ann på hvor mange gjester man skal ha. Her hvor jeg bor finns det selskapslokaler i alle størrelser og prisklasser. En restaurant har et lokale med plass til 16, og da betaler man ikke for lokalet, men kun for maten. Kaffe, kaker og bryllupsfest kan man jo kanskje ta hjemme etterpå. En annen restaurant har lokaler med plass til 40, og der betaler man også kun for maten og drikkevarene selvfølgelig. Her kan man også selv ta med kaker til kaffen. Hvis selskapet skal holdes på et forsamlingslokale el så er det også noe å hente ved å hente inn priser for så å velge det rimeligste cateringsfirmaet. Hvis du ikke kan få laget noe av maten selv da. I et bryllup jeg var i ble det servert vin til maten, og en conac til kaffen. Deretter måtte gjestene selv kjøpe drikkevarene. I dette bryllupet var det til og med invitert kaffegjester. Jeg tror ikke jeg hadde synes det var så veldig fint å kun bli invitert til kaffe i et bryllup, for så kun få servert kaffe, kaker og en conac. Men hvis man likevel bare skal ha gjester som skal være med på hele selskapet kan det jo gå ann. Så konklusjonen blir at du må først finne ut hvordan og hvor stort selskap dere skal ha, deretter ring rundt så finner du sikkert rimelige alternativer. 12
VinterFru Skrevet 25. februar 2002 #8 Skrevet 25. februar 2002 Søk litt i det gamle forumet. Det ligger masse tips der, i tillegg til alle du har fått her.12
Gjest KristinK Skrevet 26. februar 2002 #10 Skrevet 26. februar 2002 Man kan nok spare en god del på å ha et alkoholfritt bryllup ja, for det forsvinner det mange kroner! Å droppe en fri bar kan iallfall være lønsomt økonomisk. Skal dere allikevel ha alkhol, så spør alle dere kjenner om de kan handle med kvoten sin til dere om de skal utenlands. Dessuten kan man spare en del på lokaler. Vi betaler 850 kr for et flott lokale! Maten kan man strengt tatt lage selv, eller spørre om hjelp fra familie og venner. Og handle for all del maten på tilbud om det er mulig! Det samme med kaker! Familien baker sikkert gjerne noen kaker for dere. Klær er ofte noe man ikke vil gå ned på i standard, men man kan jo få enklere og flotte kjoler også. Når det gjelder blomster så kan man bruke markblomster eller lage oppsatser selv. Dessuten er det mye man kan lage selv som innbydelser, borkord og takkekort. Her kan man også spare en del!12
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2002 #11 Skrevet 3. mars 2002 Ser at noen spart mye penger på vinklubb. Har gått med i går. Mailer gjerne et brev til deg om du vil se hva dette er og prøve spare penger
Snuppelure Skrevet 3. mars 2002 #12 Skrevet 3. mars 2002 Virker som mange her ikke vet at det går ann å prute.... Prut i vei det er det masse å spare på det.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mars 2002 #13 Skrevet 3. mars 2002 ffff On 2002-02-26 09:08, KristinK wrote: Man kan nok spare en god del på å ha et alkoholfritt bryllup ja, for det forsvinner det mange kroner! Å droppe en fri bar kan iallfall være lønsomt økonomisk. Skal dere allikevel ha alkhol, så spør alle dere kjenner om de kan handle med kvoten sin til dere om de skal utenlands. Dessuten kan man spare en del på lokaler. Vi betaler 850 kr for et flott lokale! Maten kan man strengt tatt lage selv, eller spørre om hjelp fra familie og venner. Og handle for all del maten på tilbud om det er mulig! Det samme med kaker! Familien baker sikkert gjerne noen kaker for dere. Klær er ofte noe man ikke vil gå ned på i standard, men man kan jo få enklere og flotte kjoler også. Når det gjelder blomster så kan man bruke markblomster eller lage oppsatser selv. Dessuten er det mye man kan lage selv som innbydelser, borkord og takkekort. Her kan man også spare en del!
lene Skrevet 28. januar 2005 #14 Skrevet 28. januar 2005 her var det mange tips til de som vil prøve å gjøre bryllupet billigere!!
Gjest Soon Mrs S Skrevet 28. januar 2005 #15 Skrevet 28. januar 2005 Vi har gjort en del for å spare, blant annet lage alle invitasjoner selv, sydd kjole og kjøpe dress på tilbud. Vi laget en del vin til jul og fikk mye skryt for dem fra venner og familie. Alle dem er "vinkjennere" så jeg stoler på deres dømmekraft, selv syntes jeg vinen ble kjempe god, overraskende god faktisk! Så vi vurderer å lage vin til bryllupet nå. Ellers var det mange gode tips her :-)
Snuppelure Skrevet 29. januar 2005 #16 Skrevet 29. januar 2005 Hyggelig å se at gamle tråden kom opp igjen :-) var aktiv her ved vårt bryllup. Til uken er det tre-års bryllupsdag :-) Kos dere med bryllupene deres og planleggingen av de, alle vordene bruder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå