Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Nå har det seg sånn at yndlingsfilmen min gjennom tidene, kun finnes på sone 1 på amazon.com. Jeg tenkte det var bedre å kjøpe den enn å ikke kjøpe den. Men nå sitter jeg jo her og klør meg i hodet på hvordan jeg i alle dager skal få spilt den av? Finnes det noe jeg kan gjøre med enten DVD-platen eller DVD-spilleren så den fungerer?

PS: Jeg har både innebygget dvd-spiller på mac og vanlig dvd-spiller stående i stua.. Mulighet for begge disse mottas med stor takk!! :)

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Du kan jo eventuelt kjøpe en sonefri dvd-spiller.

Jeg har kjøpt en til bare 199,- på http://www.netonnet.no/ for ei stund siden.

Men ser visst ut til at de er utsolgt for den nå, og den billigste ligger på 399,-

Ellers finner du det sikket til en billig penge andre plasser også.

Skal vel såvidt jeg vet også gå an å levere inn den dvd-spilleren du har nå der du kjøpte den for å få den omgjort til sonefri, men tenker meg at det sikkert er billigere å bare kjøpe en ny, sonefri.

Gjest Gjestfrid
Skrevet

Prøv www.dvdcodes.net og se om spilleren din står der.

Skrevet

Et lite googlesøk på dvdcodes+unlock gir deg trolig hjelp ;) .

Skrevet

om ikke mac'en er sonefri, kan du prøve å spille av i VLC. Et program du finner på vlc.org

Det du også kan gjøre er å kopiere dvd'en og brenne den ut som sonefri ;) det gjøres med Mactheripper

Skrevet

Kjempenysgjerrig nå... Hvilken film er det det dreier seg om? :)

Skrevet

Ah, jeg ser at jeg har laget en ny tråd om noe lignende... Akk, ja. pittie, har du (eller noen andre?) peiling på hvordan jeg får spilt sone 1-discen i VLC? Jeg får bare en feilmelding, ser du.

Skrevet

Jeg har foresten ikke så mye erfaring med mac, og ikke prøvd VLC selv på mac. Så kan ikke hjelpe mye med et.

Skrevet

Aha, takk for linken! Jeg håper jaggu jeg finner noe som funker, for nå er jeg keen på å få sett denne filmen, gitt!

Skrevet

Au da, metoden som er beskrevet i linken har jeg allerede prøvd, det er der jeg bare får en feilmelding... Kjempeirriterende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...