Gjest Huldali Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Naboene som jeg bor vegg i vegg med venter barn. Hvor mye og hvor ofte er det vanlig at en unge skriker/gråter? Er det vanlig at små unger skriker/gråter så høyt at de som bor vegg i vegg hører det veldig godt når det er normalt lytt (altså ikke veldig lytt)? Noen som har erfaringer med å være naboer (bo vegg i vegg i en blokk) til små barn? Og noen småbarns foreldre som vet hvor mye det er vanlig at småbarn skriker/gråter?
Gjest *Mim* Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Det varierer veldig! Noen babyer gråter mye, og særlig hvis foreldrene er usikre. Noen mener også at babyer skal tåle å gråte en del, mens jeg for min del ikke finner noen som helst grunn til at babyen min skal gråte. Du må nok regne med å høre litt fra babyen. Kjøp deg mp3-spiller...
Gjest MM Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Du bekymrer deg langt over det som er normalt og som deet som tilhører livet. Kjøp deg en mp3-spiller som *Mim* foreslo eller flyhtt på landet langt fra folk.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Tror ikke det er så ille å bo vegg-i-vegg. Men jeg har bodd i etasjen under en barnefamilie hvor barna kunne holde det gående uti de små timer med løping og dundring (altså etter de lærte å gå og løpe) i gulvet som hørtes veldig godt ned til meg. Men sånn i det daglige hadde jeg ikke noe problem med naboungenes støynivå, en må tåle naboens lyder når man bor slik til.
Vingedama Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Kommer an på hvor tungt/lett du sover, og årstiden. Sommertider med åpne vinduer er ikke noe særlig. Jeg hadde store problemer med naboens unge (etasjen under). Gutten hadde ikke noe sovemønster og jeg mistenker foreldrene for å ha brukt hørselvern. Jeg våkna hver eneste natt og klokka barnegråt inn på 1 time rett som det var. I 1 år!Faktisk så ille at da jeg ble vekket fra narkose på sykehuset etter en MA, skjelte jeg visst ut den stakkars damen i hvitt og sa noe om helvetes unge... For jeg hadde ikke sovet så godt på 1 år Har derfor ikke latt min egen lille få hyle, men nå er hun 1 år og hyler hele tiden. Tenner. Tørrhoste. Regner med at naboene hører det... Desverre ikke så mye å få gjort noe med. Men jeg har full forståelse for at naboene kanskje begynner å bli lei..
Gjest Isolasjon er tingen Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Vi bor i vertikaldelt hus og har ikke hørt mye skriking fra naboens unge i de årene vi har bodd her. Hun var nyfødt da vi kjøpte huset og 2 år nå. Vi har hørt henne hvis vi har vært på terrassen og hun skal legge seg ( vinduet er mot terrassen) og gjester har hørt henne om sommeren, da gjesterommet er på samme side som hennes rom, men bare hvis vinduene er åpne. Vi er veldig takknemelige for god isolasjon.
hilli Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Vi har spedbarn på alle kanter av vår leilighet, og vi hører ingenting. Mulig det er ekstra snille barn...
murray Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Som andre har nevnt så varierer det fra unge til unge. Naboen min fikk unge (bor i blokk) og den ungen skreik og skreik og skreik og skreik noe helt sykt. Våknet ofte av barnegråt i den perioden hun bodde der (nå har de flyttet). Er ganske sikker på at hun tok opp ungen når den gråt, men det hjalp ikke... kanskje den hadde kolikk.
Humleblomst Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Det er nå en gang sånn at man ikke kan sende inn bestilling på et ekstra rolig barn, med begrunnelse i at man bor i blokk. Dessverre... Får naboene dine et barn med f.eks. kolikksmerter eller uopdaget laktoseintolleranse eller noe annet, kan det bli mer bråk en "vanlig", på tross av at foreldrene gjør alt korrekt og er perfekte. Og sånn er det å bo så tett. Men det finnes heldigvis ørepropper i salg på apoteket i mange fasonger og varianter. Noen synes det tar litt tid å bli vant til dem, og noen må gjennom noen typer for å finne de som fungerer for sine øreganger. Men de funker i det minste, så blir det et problem er det bare å velge hva du synes er verst: Ørepropper eller barnegråt!
Trampe Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Vi har to leiligheter under vår. Han som bor på den ene sida sier at han aldri hører babyen vår. Hun som bor på andre sida har vi ikke snakka med, så det vet jeg ikke. Jeg prøver å ta hensyn, lukker vinduet på soverommet om kvelden når jeg legger sønnen min fordi han gråter da. Hun som bor under har en unge på to år, og den ungen hyler sånn om natta at det er til å bli gal av. Både jeg og mannen våkner, og det er slitsomt. Den ungen gråter mye mer om natta enn vår 4 mnd gamle sønn noen gang har gjort. Men det er jo en unge, det er fint lite å gjøre med...
Gjest Huldali Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Takk for mange svar! Det har aldri bodd småbarns familier i blokka her, så aner ikke hvordan det er å bo ved siden av en liten unge Godt å høre at det varierer mye, så jeg kan være heldig å få en liten, stille nabo og at det finnes ørepropper (det hadde jeg ikke tenkt på) hvis det skulle vise seg å være en liten hissigpropp
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 Mitt barn hadde kolikk og gråt veldig mye så naboen kunne høre h.n ,men ikke så høyt at det ble plagsomt tror jeg. Jeg liker heller ikke å la barnet mitt gråte mer enn nødvendig,men h.n er snart et år og har ikke lært og sovne i sin seng og hele natten enda,så da kan det hende det blir mere gråt...!
Wonders Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Er det lytt fra før vil du nok høre noe. På natten kan du putte i propper i ørene, men ellers må du bare leve dem det. Ikke kjøp disse gule proppene, men gå på apoteket å få tak i de som ligger i morsomme runde gjennomsiktige og fargerike boksene. Klem dem så de ligner en pløse, og så dytt de inn. Disse tilpasser deg bedre, og har en mer naturlig forn enn disse små gule firekantlignende greiene. De i boksen er oxo vaskbare for hygeniske grunner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå