Gjest Gjest_Penny Lane_* Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Mannen min er litt allergisk mot noen hunderaser, og vi har hørt at puddel er gunstig for allergikere. Så vi vurderer å gå til anskaffelse av en toy- eller dvergpuddel. Noen som har erfaring med denne hunderasen? Både i forhold til allergi og til lynnet på hunden... Og oppdretter
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har litt allergi mot hunder, men har alltid tålt pudler. Har hatt to dvergpudler og en storpuddel, og har planer om å skaffe meg en toy/dverg. Men mannen din burde absolutt skjekke at han tåler dem før dere anskaffer en, for de er ikke allergiFRIE. Min bror som er svært allergisk mot hunder kan f.eks ikke bo med puddel. En toy/dvergpuddel kan være ganske stresset,typisk småhund. Er egenlig ganske lette å ha med å gjøre, de er ofte smarte og kan læres opp til de meste. Men de kan også gjøre en del ugagn når de tror ingen ser dem.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Velg en seriøs oppdretter som er godkjent og registrert både av Norsk Kennelklubb og Norsk Puddelklubb. Generelt vil jeg si at de svarte og brune pudlene har de beste gemyttene. Pudler er intelligente hunder som kan dresseres til mye. De er atletisk og tåler mosjon. Med tanke på allergi så kan de også bades ofte. Se om ikke dere kan få låne en puddel en langhelg eller noe, så kan dere se hvordan det går allergimessig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå