Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #1 Skrevet 26. mai 2003 Ser at tv-kokker ofte lager mat med ringer på fingrene. Dette er uhygienisk og burde vært unngått? Ødelegger hele programmet, og er også tilfeller med norske kokker. Hvordan gjør dere når dere kokkelerer hjemme eller på jobb?
Retz Skrevet 26. mai 2003 #2 Skrevet 26. mai 2003 Jeg bruker ikke ringer eller smykker, men hadde jeg brukt det så kunne det ikke falle meg inn å ta dem av før jeg slakta fiskepuddingen.
Dødspingvinen Skrevet 26. mai 2003 #3 Skrevet 26. mai 2003 Jeg tar av meg ringen dersom jeg faktisk skal ha henda oppi det jeg lager. Om jeg elter deig og lignende. Men ellers så stoler jeg på håndvasken
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mai 2003 #4 Skrevet 26. mai 2003 Jeg tar av ringene mine før jeg lager mat, jeg kliner ikke en Tiffany-ring oppi maten :o Ellers er jeg nøye med å vaske hender og holde kjøkkenet rent. Minnie
Barbie Skrevet 26. mai 2003 #5 Skrevet 26. mai 2003 :oops: :oops: Jeg tar aldri av meg ringer jeg........ :oops: Har ikke tenkt tanken engang! Er jeg en skikkelig gris da? :oops: -men jeg vasker alltid hendene altså! Barbie
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #6 Skrevet 26. mai 2003 Jeg er superrenslig når jeg lager mat, selv når jeg lager mat bare jeg skal spise. Må si at jeg også har reagert på "tv'kokker" som lager mat med ringer *æsj* Det foregår sikkert mye ekkelt på restauranter som jeg helt sikkert ikke har godt av å se...mister matlysten hvis det er fare for dårlig hygiene. Dette er viktig!!
Gjest Starya Skrevet 26. mai 2003 #7 Skrevet 26. mai 2003 Tror nok ikke du kan sammenligne tv-kokker med restaurant-kokker akkurat..
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #8 Skrevet 26. mai 2003 Ringer er bakteriebomber! Det er vanskelig å fjerne usynlige bakterier når du vasker hendene. Også lange negler og sprekker i neglelakken er uhygienisk. Og å bruke det samme håndkleet dag etter dag. Kjøkkenpapir er bedre når det gjelder håndvask og matlaging.
Retz Skrevet 26. mai 2003 #9 Skrevet 26. mai 2003 Jeg har ennå ikke hatt en mageinfeksjon i mitt voksne liv, så jeg har et svært så avslappa forhold til de bakteriene.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #10 Skrevet 26. mai 2003 Jeg har ennå ikke hatt en mageinfeksjon i mitt voksne liv, så jeg har et svært så avslappa forhold til de bakteriene. Det er neppe noen tilfeldighet. Renslighet er bra, men overdreven renslighet kan være verre enn urenslighet. Mange undersøkelser som det har vært referert til i media i det siste, viser at jo mer hysterisk man blir med å bruke "anti-bakteriell" ditt og datt, jo dårligere motstandskraft får man mot sykdommer. Og de som vasker aller mest, er klart overrepresentert i allergi-statistikkene. Men det er viktig å ta av ringer når man lager mat. Slik at ikke gjestene knekker tennene hvis du mister ringen underveis uten å merke det.
liv Skrevet 26. mai 2003 #11 Skrevet 26. mai 2003 jeg tar nesten aldri av meg ringene. HAr en på hver hånd.. De går av om jeg må elte deig noe men ellers så sitter de godt. må bruke såpe for å få av den ene.
Rapitap Skrevet 26. mai 2003 #12 Skrevet 26. mai 2003 Litt bakterie er bare sunt for kroppens imunforsvar. Skulle vi være helt sterile hele tiden, ja da hadde du sikkert dødd om du hadde kjøpt deg en kebab........
Sisilie Skrevet 26. mai 2003 #13 Skrevet 26. mai 2003 -Ringer er nå en ting.......men når folk slikker på fingrene mens de lager mat, synes jeg er mye verre.
Gjest Scarlet Skrevet 27. mai 2003 #14 Skrevet 27. mai 2003 -Ringer er nå en ting.......men når folk slikker på fingrene mens de lager mat, synes jeg er mye verre. Ærsj, ja!! Det er mye eklere! Synes det er ekkelt når folk ikke vasker seg på hendene før de skal drive med mat også jeg..da blir jeg rett og slett nesten kvalm. Husker vi hadde en heimkunnskapslærer som var utrolig sparsom, og en gang haddde vi laget suppe som hun skulle gå rundt å smake på. Da brukte hun samme skjeen i alle kjelene...*uugh*
Amica Skrevet 27. mai 2003 #15 Skrevet 27. mai 2003 Hva med den tvreklamen for den indiske resturanten på Paleet? Noen som så den? En hårete hånd med ringer på som knadde nan-deig... :o Tror ikke jeg går og spiser på et sted der de ikke engang VET at de skal ta av ringene når de lager mat... 1
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 27. mai 2003 #16 Skrevet 27. mai 2003 De virkelig proffe mannlige kokkene pleier å fjerne håret på hendene sine for at det ikke skal komme nedi maten. Minnie
Octavia Skrevet 27. mai 2003 #17 Skrevet 27. mai 2003 Må innrømme at jeg tenker mitt når bl.a. Nigella står og lager mat med det lange håret sitt over grytene. Langt, mørkt hår i maten - nei takk! Pakker alltid håret mitt godt inn (i tørkepapir -jo takk, jeg vet jeg ser ut som en klovn) når jeg lager mat. Hår i maten er ekkelt
Gjest gjesta Skrevet 27. mai 2003 #18 Skrevet 27. mai 2003 Hår i maten er ekkelt ja, jeg har alltid hestehale eller klype når jeg lager mat. Ringen tar jeg av hvis jeg skal elte eller noe annen der hendene skal oppi maten. ( kommer bare på elting jeg..) Vasker selvfølgelig alltid hendene. Og så har jeg en liten nevrose: Hvis jeg har fri en dag, og bestemmer meg for rundvask i huset samt bollebaking, - da må doen forbli uvasket. Klarer ikke å vaske do for så å elte bolledeig. En nevrose som sagt, ikke si det til noen.
ringblomst Skrevet 27. mai 2003 #19 Skrevet 27. mai 2003 Amica skrev: "Hva med den tvreklamen for den indiske resturanten på Paleet? Noen som så den?" Har sett den og tenkte på akkurat det samme, men litt sent. Kjæresten og jeg var og spiste der en gang, da jeg fortalte det til en venninne av meg, fikk hun helt spader og spurte om vi hadde spist nan-brødet der. Senere forstod jeg hvorfor hun tok så på vei. Tar av ringer ved elting av deig ol, men feks når jeg river ost, må jeg si at jeg glemmer det. Tror kanskje jeg bør bruke mors tannlegehansker som kompensasjon for det neste gang Er nok flinkere til å ta av ringer når jeg vasker gitt. Likevel har jeg allergi som i følge en brosjyre jeg leste i her om dagen, skal være en "høystatus-sykdom" som rammer rene og pene mennesker, tro det den som vil
SuperNova Skrevet 28. mai 2003 #20 Skrevet 28. mai 2003 Pakker alltid håret mitt godt inn (i tørkepapir -jo takk, jeg vet jeg ser ut som en klovn) når jeg lager mat. :o Du synes ikke du overdriver en smule?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå