Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Når jeg var 15 var det en oppgave i engelsken om at vi skulle lage en liste over hvilke merker som var in. Men jeg ante jo ikke hvilke merker som er in. hvordan vet folk det. Det er greit med sånne merker som dolce gabbana og sånn som har en logo som ikke akuratt er diskret. Jeg spurte en kamerat og han visste masse ramset opp masse merker jeg ikke hadde hørt om. Noen av merkene hadde jeg til og med uten å vite det. For jeg sjekker ikke sånt hvorfor er det så viktig! Hvis to skjorter ser helt like ut men har forskjellig merke har det noe å si?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Når jeg var 15 var det en oppgave i engelsken om at vi skulle lage en liste over hvilke merker som var in. Men jeg ante jo ikke hvilke merker som er in. hvordan vet folk det. Eh, du kunne vel bare ha funnet på noen/diktet opp? En lærer vet uansett lite om merker, så det hadde sikkert blitt godtatt. Det er selvsagt forskjell på merker innen biler, mat, klær, møbler, båter, biler, osv. Visste du ikke at det var kvalitetsforskjeller mellom priser og merker?
LukaFrost Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Lærere kommer faktisk ikke fra en annen planet.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Når jeg var 15 var det en oppgave i engelsken om at vi skulle lage en liste over hvilke merker som var in. Men jeg ante jo ikke hvilke merker som er in. hvordan vet folk det. Det er greit med sånne merker som dolce gabbana og sånn som har en logo som ikke akuratt er diskret. Jeg spurte en kamerat og han visste masse ramset opp masse merker jeg ikke hadde hørt om. Noen av merkene hadde jeg til og med uten å vite det. For jeg sjekker ikke sånt hvorfor er det så viktig! Hvis to skjorter ser helt like ut men har forskjellig merke har det noe å si? Hadde jeg fått en slik oppgave i engelsken hadde jeg bare skrevet det du skriver i innlegget her - og oversatt det til engelsk. Det er jo ikke engelsk-pensum å kjenne de merkene, så da ville jeg heller skrevet hva jeg mente om den saken
Gina T Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Lærere kommer faktisk ikke fra en annen planet.
Karoline Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er lærer, og vet faktisk en del om merkeklær. (omgåes jo mange av dem daglig, og med merkenavnene smurt utover både gensere og bukser, skal man være ganske åndsfraværende for ikke å registrere dem)
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er lærer, og vet faktisk en del om merkeklær. (omgåes jo mange av dem daglig, og med merkenavnene smurt utover både gensere og bukser, skal man være ganske åndsfraværende for ikke å registrere dem) Ville du gitt dårlig karakter til en som ikke kjente merkene? Forutsetter da at de ikke har hatt i lekse å lese et stykke der merkene ble ramset opp, feks. Jeg kan ellers ikke skjønne at det å kjenne merkeklær skal være en del av pensum i en engelskklasse.
estrella Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 En lærer vet uansett lite om merker. Den var litt bra Men nå har det seg slik at de fleste lærere av den yngre generasjonen vet faktisk hva merkeklær og hvilke merker som finnes. Har hatt lærere jeg i 30 årsalderen +/- som kan mer enn meg om slikt.
Karoline Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Ville du gitt dårlig karakter til en som ikke kjente merkene? Forutsetter da at de ikke har hatt i lekse å lese et stykke der merkene ble ramset opp, feks. Jeg kan ellers ikke skjønne at det å kjenne merkeklær skal være en del av pensum i en engelskklasse. Nå har jeg ikke engelsk, men jeg tror ikke det. Det er selvfølgelig avhengig av hvordan oppgaven var gitt. Forøvrig har jeg ikke møtt mange elever som ikke er noe opptatt av, eller har kjennskap til noe merkeklær - eller andre "merke-artikler".
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Jeg ville i hvert fall tatt det som et sunnhetstegn hvis en elev skrev (på godt engelsk) at han/hun ikke var interessert i merkeklær og ikke kjente til eller brydde seg om noen merker
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 Jeg tror jeg hadde blitt skikkelig satt ut av å få en sånn oppgave. Merker interesserer meg overhodet ikke, og jeg kan fortsatt ikke se forskjell på merkeklær og billigklær fra hm eller lignende. Har aldri skjønt poenget med å betale mer bare for å få et påsydd/trykt merke på klærne mine!
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Når jeg var 15 var det en oppgave i engelsken om at vi skulle lage en liste over hvilke merker som var in. Men jeg ante jo ikke hvilke merker som er in. hvordan vet folk det. Det er greit med sånne merker som dolce gabbana og sånn som har en logo som ikke akuratt er diskret. Jeg spurte en kamerat og han visste masse ramset opp masse merker jeg ikke hadde hørt om. Noen av merkene hadde jeg til og med uten å vite det. For jeg sjekker ikke sånt hvorfor er det så viktig! Hvis to skjorter ser helt like ut men har forskjellig merke har det noe å si? En lærer vil selvsagt se på språkbruken din og ikke om du kan navn på merkeklær. En flink elev klarer å skrive en bra oppgave utifra hvilken som helst oppgave .. Når jeg leser innlegget ditt så ser jeg store mangler og feil. Du bruker ikke stor bokstav etter punktum, du skriver "når" istedet for "da" eller "den gang". Flere steder i innlegget ditt skulle det vært komma, men dette har du helt utelatt. Så hvis du fikk dårlig karakter på oppgaven så er det ikke sikkert at det var på grunn av innholdet, jeg tror heller det var selve presentasjonen det skortet på.
Monica1968 Skrevet 23. juli 2008 #14 Skrevet 23. juli 2008 Har aldri skjønt poenget med å betale mer bare for å få et påsydd/trykt merke på klærne mine! Det er MYE større forskjell på merkeklær og billigklær enn merket som sådan. Det har med kvalitet, komfortablitet og holdbarhet å gjøre. TS: En lærer skal se på språkbruk, gramatikk og antall stavefeil for å avgjøre hvilken karakter eleven skal ha, så om du har greie på merker eller ikke vil ikke påvirke karakteren din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå