Gjest Gutt92 Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 (endret) Jeg kan bli sjalu om kjæresten min snakker med andre gutter, selvom det er om helt hverdagslige ting. Og til og med når hun f.eks skriver til venninene sine på facebook, så blir jeg sjalu Når hun skriver at hun savner dem, kaller dem for "jenta mi", og sier at hun elsker dem utrolig høyt, så...ja. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg blir sjalu, og liker det ikke. Det føles litt mindre spesielt at hun sier sånne ting til meg, når hun sier det til dem. Å si " jeg elsker deg" er jo noe ganske sterkt å si, og når hun slenger det rundt til venninene sine så føles det som om det ikke betyr noe for henne. Jeg hadde skjønt LITT mer av hvorfor jeg føler det sånn hvis jeg fortsatt var veldig forelsket i henne, men det er jeg ikke. Akkurat det har nok gått over, men jeg elsker henne jo fortsatt og vil være sammen med henne. Uansett, jeg vet jo at det er latterlig av meg å tenke sånn. Men hva kan jeg gjøre med at jeg blir så lett sjalu pga sånne ting ? Endret 20. juli 2008 av Gutt92
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Jeg hadde skjønt LITT mer av hvorfor jeg føler det sånn hvis jeg fortsatt var veldig forelsket i henne, men det er jeg ikke. Det har nok gått over, og jeg er faktisk litt forelsket i en annen. Men det er annen historie.. Jeg hadde skjønt LITT mer av hvorfor jeg føler det sånn hvis jeg fortsatt var veldig forelsket i henne, men det er jeg ikke. Akkurat det har nok gått over, men jeg elsker henne jo fortsatt og vil være sammen med henne. ??
Lissi Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 (endret) Vær glad det ikke er menn hun skriver sånt til, men se det på den måten at det er søtt å være glad i venninnene sine. Eller får du ta det opp med henne og be henne ta hensyn til dine sårede følelser. Endret 20. juli 2008 av mrs_bond
Gjest Gutt92 Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Jeg elsker henne, det gjør jeg. Men jeg har litt følelser for en annen. Jeg fjernet det fra det innlegget, for måten jeg skrev det på fikk det til å høres ganske så feil ut. Mente det ikke sånn det sto, og dessuten så hadde ikke det mye med saken å gjøre. Det jeg vil, er å få tips til hvordan jeg kan bli mindre sjalu av meg, for det er virkelig plagsomt.
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Jeg kan bli sjalu om kjæresten min snakker med andre gutter, selvom det er om helt hverdagslige ting. Og til og med når hun f.eks skriver til venninene sine på facebook, så blir jeg sjalu Når hun skriver at hun savner dem, kaller dem for "jenta mi", og sier at hun elsker dem utrolig høyt, så...ja. Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg blir sjalu, og liker det ikke. Det føles litt mindre spesielt at hun sier sånne ting til meg, når hun sier det til dem. Å si " jeg elsker deg" er jo noe ganske sterkt å si, og når hun slenger det rundt til venninene sine så føles det som om det ikke betyr noe for henne. for noen så er det lett å si slike ting , for andre ikke. Jeg har i alle år kalt mine betse venninner for jenta min, eller om vi møtes mange, "jentene mine" . Ikke noe å bli sjalu for. Det er en utrykksmåte, og hennes måte å vise dem et felleskap og at hun setter pris på dem. Regner med at hun ikke er bifil..og de og.. Jeg klemte og kysset venninner på kinnet, helt natulig for meg. At hun savner dem. er det så ile da..? Klart man kan få lov å savne venninnene sine og si det til dem. Hun har nok lettere for å utrykke følelsene sine enn det du har. Hun er ikke dermed mindere glad i deg for det og du er helt spesiell for henne selv om hun bruker mange av de ordene på venninnen sin som hun bruker til deg. At du blir sjalu når hun snakker med andre gutter, - kan det være du er redd hun skal forelske seg i noen andre, slik du har gjort? Er som regel den vanligste grunnen til sjalusi. Man vet hva man selv har gjort og er redd den andre gjør noe liknende.. Mannen min fikk vite av venninnene mine at jeg er førtete men mener ikke noe med det. Og heldigvis så bryr han seg ikke. Han vet at jeg bruker mye ord og klemmer. Det er meg. Og det er nok slik jenta di er og. La henne være slik, godta det og vær stolt av henne.
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Det jeg vil, er å få tips til hvordan jeg kan bli mindre sjalu av meg, for det er virkelig plagsomt. Du må rett og slett jobbe med deg selv. Hver gang du kjenner følelsen komme så si til deg selv at det er tull å tenke/føle slik, og begynn å fokuser på noe anet. Hvor flink hu er til å ta vare på vennene sine. Hvor omgjengelig hun er som kan snakke med alle , den fete bile du så tidligere idag ( ) ol.
Lissi Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 Jeg elsker henne, det gjør jeg. Men jeg har litt følelser for en annen. Jeg fjernet det fra det innlegget, for måten jeg skrev det på fikk det til å høres ganske så feil ut. Mente det ikke sånn det sto, og dessuten så hadde ikke det mye med saken å gjøre. Det jeg vil, er å få tips til hvordan jeg kan bli mindre sjalu av meg, for det er virkelig plagsomt. Hver gang du sliter med sjalusi kan du tenke på hvor sjalu dama di hadde vært om hun visste at du var forelsket i en annen:) Kanskje det vil hjelpe?
Gjest Gutt92 Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 (endret) for noen så er det lett å si slike ting , for andre ikke. Jeg har i alle år kalt mine betse venninner for jenta min, eller om vi møtes mange, "jentene mine" . Ikke noe å bli sjalu for. Det er en utrykksmåte, og hennes måte å vise dem et felleskap og at hun setter pris på dem. Regner med at hun ikke er bifil..og de og.. Jeg klemte og kysset venninner på kinnet, helt natulig for meg. At hun savner dem. er det så ile da..? Klart man kan få lov å savne venninnene sine og si det til dem. Hun har nok lettere for å utrykke følelsene sine enn det du har. Hun er ikke dermed mindere glad i deg for det og du er helt spesiell for henne selv om hun bruker mange av de ordene på venninnen sin som hun bruker til deg. At du blir sjalu når hun snakker med andre gutter, - kan det være du er redd hun skal forelske seg i noen andre, slik du har gjort? Er som regel den vanligste grunnen til sjalusi. Man vet hva man selv har gjort og er redd den andre gjør noe liknende.. Mannen min fikk vite av venninnene mine at jeg er førtete men mener ikke noe med det. Og heldigvis så bryr han seg ikke. Han vet at jeg bruker mye ord og klemmer. Det er meg. Og det er nok slik jenta di er og. La henne være slik, godta det og vær stolt av henne. 1. Nei, det er ikke noe ille, bare nevnte det som en av tingene hun sier. 2. Greia er at det har hun så absolutt ikke. Hvis jeg ikke hadde sagt til henne at jeg elsker henne første gang, så tror jeg ikke hun noensinne hadde turt å si det. Hun er veldig sjenert og redd for å åpne seg. 3. Nei, det har alltid vært sånn, lenge før jeg fikk følelser for den andre jenta. Jeg er bare sjalu av natur kan du vel si. Synes at det er direkte ille å si at man elsker noen utrolig høyt, at man elsker dem av hele sitt hjerte, når man er sammen med en annen. Dette er det jo forskjellige meninger om, men det er nå min. Men takk for ordentlig svar Endret 20. juli 2008 av Gutt92
Lissi Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Jeg elsker henne, det gjør jeg. Men jeg har litt følelser for en annen. Jeg fjernet det fra det innlegget, for måten jeg skrev det på fikk det til å høres ganske så feil ut. Mente det ikke sånn det sto, og dessuten så hadde ikke det mye med saken å gjøre. Det jeg vil, er å få tips til hvordan jeg kan bli mindre sjalu av meg, for det er virkelig plagsomt. Jeg tror også dette bunner i hva du selv har gjort, eller at du har falt litt for en annen. Du er redd det skal skje for henne også. Slike ting har man ingen garanti for i livet, men man har en grense man ikke bør tråkke over. Da faller man ikke så lett for andre heller om du ikke tillater deg selv å bli for intim med noen. Men det er vondt å være sjalu, og det er vondt for den parten som blir mistenkeliggjort. Ubegrunnet sjalusi har ødelagt mange forhold, og er ofte fordi man ikke stoler på partneren sin. Jeg har et godt råd som jeg praktiserer selv. Jeg kan ikke hindre min sambo å gå ut av døra, møte folk, evt falle for noen andre. Det kan skje, er ikke sikkert, ikke sikkert han gjør noe med det heller. Men faren er at skal vi gnåle om dette hver dag så forsurer vi forholdet. Jeg har ikke en eneste gang tråkket over streken, og hadde blitt lei meg og irritert om samboeren min skulle mistenke meg for noe. Jeg også skriver mye klem og kos til mine venninner, men ikke til andre menn;)
Gjest Purple Haze Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Vær litt greie nå da, jenter. Gutten er 16 år. Jeg har også en 16 år gammel sønn, og vet hvordan følelseslivet kan svinge fra en dag til en annen. De er hormonelle og lar seg rive med. De elsker en jente etter 3 dager, og klistrer det opp på facebook og nettby og jeg vet ikke hva. Sånn er det å være 16. Til TS: at du er sjalu, er noe du må jobbe med på egen hånd. Jeg tipper at det går over når du blir litt eldre, får mer selvtillit og ikke er sammen med fjortisjenter som eeeeelsker alt mulig lenger.
Lissi Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 [quote name=Gutt92' date='20.07.2008 (17:32) ' post='5810372] 1. Nei, det er ikke noe ille, bare nevnte det som en av tingene hun sier. 2. Greia er at det har hun så absolutt ikke. Hvis jeg ikke hadde sagt til henne at jeg elsker henne første gang, så tror jeg ikke hun noensinne hadde turt å si det. Hun er veldig sjenert og redd for å åpne seg. 3. Nei, det har alltid vært sånn, lenge før jeg fikk følelser for den andre jenta. Jeg er bare sjalu av natur kan du vel si. Synes at det er direkte ille å si at man elsker noen utrolig høyt, at man elsker dem av hele sitt hjerte, når man er sammen med en annen. Dette er det jo forskjellige meninger om, men det er nå min. Men takk for ordentlig svar
Lissi Skrevet 20. juli 2008 #12 Skrevet 20. juli 2008 Vær litt greie nå da, jenter. Gutten er 16 år. Jeg har også en 16 år gammel sønn, og vet hvordan følelseslivet kan svinge fra en dag til en annen. De er hormonelle og lar seg rive med. De elsker en jente etter 3 dager, og klistrer det opp på facebook og nettby og jeg vet ikke hva. Sånn er det å være 16. Til TS: at du er sjalu, er noe du må jobbe med på egen hånd. Jeg tipper at det går over når du blir litt eldre, får mer selvtillit og ikke er sammen med fjortisjenter som eeeeelsker alt mulig lenger. Vi er jo snille nå
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #13 Skrevet 20. juli 2008 1. Nei, det er ikke noe ille, bare nevnte det som en av tingene hun sier. 2. Greia er at det har hun så absolutt ikke. Hvis jeg ikke hadde sagt til henne at jeg elsker henne første gang, så tror jeg ikke hun noensinne hadde turt å si det. Hun er veldig sjenert og redd for å åpne seg. 3. Nei, det har alltid vært sånn, lenge før jeg fikk følelser for den andre jenta. Jeg er bare sjalu av natur kan du vel si. Synes at det er direkte ille å si at man elsker noen utrolig høyt, at man elsker dem av hele sitt hjerte, når man er sammen med en annen. Dette er det jo forskjellige meninger om, men det er nå min. Men takk for ordentlig svar 1. det skjønte jeg, ville bare si hvordan det er for meg og sikkert andre også. 2. Kan hende hun er mere åpen ovenfor venninnene sine enn for deg..? Kan være at hun er mere trygg på dem og derfor klarer hun lettere å si det til dem. Ovenfor dem er hun vel ikke sjenert og redd for å si ting? Gi henne tid og mulighet for å bli ordentlig trygg på deg. 3. Dette er nok bare en utrykksmåte for henne. Jeg kan og si at jeg elsker med hele hjertet. Men /nå har jeg barn) så har jeg sagt til dem at hjertet mitt har mange hjerter i seg, og det er ett til hver. Dermed elsker hun dem av hele sitt vennskapshjerte for dem, deg av hele sitt kjærlighetsjerte og katten av hele kattehjertet. Du må rett og slett godta at det er en utrrykksmåte hun har. Hun mener ikke noe vondt med det. Tenk på en ting - Ord er bare ord. Måten hun er på viser deg at hun elsker deg. Dette sa jeg til min x da han var veldig sjalu. Det hjalp. Jeg sa kanskje de samme tingene til dem alle, men det var han som fikk det lille ekstra. Skjønner?
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #14 Skrevet 20. juli 2008 Vær litt greie nå da, jenter. Gutten er 16 år. Jeg har også en 16 år gammel sønn, og vet hvordan følelseslivet kan svinge fra en dag til en annen. De er hormonelle og lar seg rive med. De elsker en jente etter 3 dager, og klistrer det opp på facebook og nettby og jeg vet ikke hva. Sånn er det å være 16. Til TS: at du er sjalu, er noe du må jobbe med på egen hånd. Jeg tipper at det går over når du blir litt eldre, får mer selvtillit og ikke er sammen med fjortisjenter som eeeeelsker alt mulig lenger. godt poeng. I perioder elsker man alt og alle, men i bunn og grunn er det noen som er slik... prøver faktisk å være snill jeg..vet det er vondt å være sjalu, men vet også at han støter henne bort om han lar sjalusien fortsette og ergrer seg over slike ting. Men som sagt, mye kommer med alder og erfaring også.
Gjest Bond Skrevet 20. juli 2008 #15 Skrevet 20. juli 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
Gjest Gutt92 Skrevet 20. juli 2008 #16 Skrevet 20. juli 2008 Vær litt greie nå da, jenter. Gutten er 16 år. Jeg har også en 16 år gammel sønn, og vet hvordan følelseslivet kan svinge fra en dag til en annen. De er hormonelle og lar seg rive med. De elsker en jente etter 3 dager, og klistrer det opp på facebook og nettby og jeg vet ikke hva. Sånn er det å være 16. Til TS: at du er sjalu, er noe du må jobbe med på egen hånd. Jeg tipper at det går over når du blir litt eldre, får mer selvtillit og ikke er sammen med fjortisjenter som eeeeelsker alt mulig lenger. Men det som er litt merkelig, er at hun er faktisk ikke fjortisjente som du kaller det. Hun er veldig moden for alderen, og veldig ...ordentlig av seg. Hun er jo utrolig på alle mulige måter, og vi har vært sammen i litt over 7 måneder nå. Og til deg camilla*, som spurte om hun er sånn ovenfor vennene sine. Hun forteller dem en del, men mye synes huner flaut å snakke om, og det er også noe en av venninene har merket seg. Hun er jo ikke særlig sjenert ovenfor meg lenger, men føler ikke at hun åpner seg så veldig for meg. Men jeg vet at det ikke er noe spesielt med henne som utløser disse følelsene hos meg, for jeg kan bli sjalu på omtrent alt og alle. Får håpe det går over ihvertfall ...
Lissi Skrevet 20. juli 2008 #17 Skrevet 20. juli 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod Hvis en kommentar som: der reddet du dagen min blir sensurert, da skal jeg jammen lete fram hundrevis med slemme kommentarer som er blitt skrevet til meg.
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #18 Skrevet 20. juli 2008 Noen mennesker er bare mere luket enn andre. Og de bruer lang tid på å åpne seg. Noen synes kanskje de er åpne nok, mend partneren deres føler de kunne vært mere åpne. Vi er forskjellige. Litt rart er det jo at hun bruker sånne utrykk når hun ikke er så åpne. Men det er nok bare en måte de snakker i den venninne-gjengen. Om du vet at du er sjalu av deg og dette ikke bare er pga henne, så er det deg selv du må jobe med. Jeg kan ikke annet enn å gjenta det jeg skrev tidligere, at du må stoppe tanken når den kommer. Og ikke la den utvikle seg. Og husk at ord er bare ord. Hva man gjør mot hverandre viser bedere enn tusen ord hva hjertet mener. Så nyt det at du har en jente som har gode venninner hun er glad i, og at hun har mange sider igjen som du kan oppdage sammen med henne. OG - ikke vias så tydelig di sjalusi og misnøye. Det er drepen for et forhold
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #19 Skrevet 20. juli 2008 Hvis en kommentar som: der reddet du dagen min blir sensurert, da skal jeg jammen lete fram hundrevis med slemme kommentarer som er blitt skrevet til meg. lissi lissi- ta det på ris og ros du
Gjest Gutt92 Skrevet 20. juli 2008 #20 Skrevet 20. juli 2008 Noen mennesker er bare mere luket enn andre. Og de bruer lang tid på å åpne seg. Noen synes kanskje de er åpne nok, mend partneren deres føler de kunne vært mere åpne. Vi er forskjellige. Litt rart er det jo at hun bruker sånne utrykk når hun ikke er så åpne. Men det er nok bare en måte de snakker i den venninne-gjengen. Om du vet at du er sjalu av deg og dette ikke bare er pga henne, så er det deg selv du må jobe med. Jeg kan ikke annet enn å gjenta det jeg skrev tidligere, at du må stoppe tanken når den kommer. Og ikke la den utvikle seg. Og husk at ord er bare ord. Hva man gjør mot hverandre viser bedere enn tusen ord hva hjertet mener. Så nyt det at du har en jente som har gode venninner hun er glad i, og at hun har mange sider igjen som du kan oppdage sammen med henne. OG - ikke vias så tydelig di sjalusi og misnøye. Det er drepen for et forhold Godt sagt ; det skal jeg huske på Skal ikke vise tydelig at jeg er sjalu, men hun vet det, siden vi har snakket om det. Og hun er veldig sjalu av seg hun og faktisk. Men når hun f.eks snakker med gutter på facebook eller på skolen, ( noe hun faktisk gjør ganske sjelden) så tenker jeg bare at jeg faktisk gjør akkurat det samme med andre jenter, uten at det betyr noe som helst. Og det hjelper meg litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå