Gjest *Mim* Skrevet 20. juli 2008 #21 Skrevet 20. juli 2008 Synes gave til gjestene er helt unødvendig. Men synes cd-ideen var ganske søt.
Humleblomst Skrevet 21. juli 2008 #22 Skrevet 21. juli 2008 Jeg bøyer meg i støvet og sier at en brent cd hørtes ikke dumt ut. Tannbørsten var også herlig. Kreativt! Faktisk helt fantastisk! Ihvertfall når de fleste gjestene er tilreisene. Sjokolade kan være greit, så lenge den ikke er lagt opp til å spises før forretten (altså lagt oppå tallerkenen eller servietten), og den kan tas med videre i festen uten å ligge og smelte i innerlommen til gentlemannen. Altså bør den plasseres i en eske med navn på eller lignende, eller gis etter middagen. Utover dette mener jeg at hjemmelagede såpestykker med initialer på, telysestaker med initialer, såpebobler i form av bryllupskake med initialer, nipsfigurer av forelskete dyrefigurer også med initialer osv. bare ER og BLIR skapfyll, og for meg og mange andre som har mistet respekten for det sentimentale i ting uten funksjon, vil det havne i et konkret skap under vasken på kjøkkenet (les: bossbøtta).... :kaffe:
lillesky Skrevet 21. juli 2008 #23 Skrevet 21. juli 2008 Hva med noen engangskameraer rundt omkring på bordet. Kanskje ikke til alle, men noen. Tror det kan gi mange fine øyeblikksbilder.
Amadea Skrevet 21. juli 2008 #24 Skrevet 21. juli 2008 Vi gifter oss i Spania og alle damene får en vifte hver.
Kamikatze Skrevet 21. juli 2008 #25 Skrevet 21. juli 2008 Vi gifter oss i Spania og alle damene får en vifte hver. Ville ikke damene satt mer pris på om dere brukte pengene til å leie en airconditioner, heller?
Amadea Skrevet 21. juli 2008 #26 Skrevet 21. juli 2008 Ville ikke damene satt mer pris på om dere brukte pengene til å leie en airconditioner, heller? Det har du kanskje rett i, men jeg tror det skal gå greit.
Kamikatze Skrevet 21. juli 2008 #27 Skrevet 21. juli 2008 Men idéen med gjestegaver er ikke helt og holdent frastøtende, da. Det er liksom bare timingen? - Det blir oftest upraktisk å bære på masse greier i forbindelse med selve bryllupet. Og ting som skal fortæres der og da blir, som noen nevner lenger oppe, betraktet som en del av serveringen. Men trykk gjerne gullogo på sjokoladeplater, og legg ved brudebildet dere sender ut som takkekort i etterkant. Da kan gjestene gomle sjokolade og lese kort. Og kanskje har det kommet inn ei fersk lønning etter bryllupsregningene attpåtil? Og også her finns det rom for bridezillaene, til å dra'n helt ut.
lillesky Skrevet 21. juli 2008 #28 Skrevet 21. juli 2008 Vi gifter oss i Spania og alle damene får en vifte hver. God idé! I Spania har de utrolig mange fine vifter som folk kjøper med seg hjem.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #29 Skrevet 21. juli 2008 Vi tenker å legge 2-3 Operamints i små lyserosa poser. Muligens fester vi navnelapp på dem, slik at de brukes til bordkort også. Får se. I tillegg tenkte vi å klippe ut små lapper med morsomme utsagn sagt av barn, om kjærlighet. En liten greie bare. koster ikke mer enn vi har råd til det.
Gir Skrevet 23. juli 2008 #30 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har opplevd å få en liten pakke med tannbørste, bitteliten tannkrem, 2 paracet og en lapp med busstidene (kun de som gikk fra 3 på natten til neste morgen) Syntes det var litt morsomt, for da kan alle tilbringe natten der de vil (gjerne sammen) og likevel være fresh og komme seg hjem morgenen etter. Hihi! Det var bare en morsom greie som mange snakket om i etterkant
¤flicka¤ Skrevet 23. juli 2008 #31 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har lest om noen som gav gjestene sine ei flaske cola og en pose potetgull til "dagen derpå". Passer riktignok dårlig på alkoholfrie fester, men likevel..
Nettepett Skrevet 23. juli 2008 #32 Skrevet 23. juli 2008 Hva med noen engangskameraer rundt omkring på bordet. Kanskje ikke til alle, men noen. Tror det kan gi mange fine øyeblikksbilder. Det er vel først og fremst tenkt som minnet til brudeparet, og ikke en gave til gjesten? Har vært i flere bryllup/fester der det er blitt gjort. Morsomt å se festen fra gjestenes perspektiv
mee mee Skrevet 23. juli 2008 #33 Skrevet 23. juli 2008 Jeg var i bryllup i helga, og gaven vi fikk var bordkortet- Navnet ditt malt på vinglasset. (som var brendt, slik at du kan vaske det for hånd) Syns det var en kjempefin liten gave til gjestene, og det var veldig mange som satte pris på det.
kittz82 Skrevet 30. september 2008 #34 Skrevet 30. september 2008 vi kommer til å bruke noe fra her: http://www.confetti.co.uk/online/wedding/s...y-0-8077.do?l=b men så er jeg persisk og det er tradisjon der og
TuttaV Skrevet 2. oktober 2008 #35 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har vurdert små gaver til gjestene jeg også... Har tenkt på enten et bokmerke eller en vinkork med hjerte på. Ser på dette som praktiske gaver som det faktisk går an å bruke, og som ikke bare havner i søpla dagen etter! Er snakk om at dette kommer på under 200 kr totalt for 90 gjester, så da har jeg så lyst! men er kanskje mest av alt fordi jeg har lyst til å bestille et eller annet fra Ebay
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2008 #36 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg har vurdert små gaver til gjestene jeg også... Har tenkt på enten et bokmerke eller en vinkork med hjerte på. Ser på dette som praktiske gaver som det faktisk går an å bruke, og som ikke bare havner i søpla dagen etter! Er snakk om at dette kommer på under 200 kr totalt for 90 gjester, så da har jeg så lyst! men er kanskje mest av alt fordi jeg har lyst til å bestille et eller annet fra Ebay Hehe, beklager, men bokmerke og vinåpner hadde nok gått rett i bosset her... Jeg leser masse bøker, men til bokmerke bruker jeg hva som helst jeg har i nærheten. Som regel lånelappen på biblioteksbøker eller kvitteringen på kjøpebøker. Jeg gidder ikke gå rundt og leite etter et bokmerke... Vinåpner har vel de fleste som drikker vin allerede? Jeg drikker ikke vin og har overhodet ikke bruk for en vinåpner. Jeg har eid to vinåpnere, men de har begge havnet i bosset når jeg har ryddet i skuffene... Jeg ser virkelig ikke poenget med slike gaver. Om man skal gi det samme til 90 stk, er det umulig å finne noe som alle har bruk for/lyst på. De fleste kommer bare til å hive det/gjemme det bakerst i en skuff. Så det er bare unødvendig veskefyll (hvor skal man gjøre av det til man skal gå hjem?). Når jeg skal i bryllupp er det jeg som skal gi gave til brudeparet, ikke omvendt..
Litavesla Skrevet 2. oktober 2008 #37 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg var i bryllup i helga, og gaven vi fikk var bordkortet- Navnet ditt malt på vinglasset. (som var brendt, slik at du kan vaske det for hånd) Syns det var en kjempefin liten gave til gjestene, og det var veldig mange som satte pris på det. Da vi giftet oss, gjorde vi det samme. Vi hadde glassene som bordkort, så fikk de ta de med seg hjem etter endt fest. De fleste så ut til å sette pris på dette. Vi kjenner nemlig noen som gjorde dette på hobbybasis og hadde ovn. Hun fikk frie tøyler til å dekorere dem, og det ble kjempefint til slutt De som hjalp oss, fikk noe ekstra ved at de fikk velge seg noe av barskapet vårt (som var rimelig stort og er det enda.. ). Samtidig fikk vi høre fra de som hjalp til at de følte seg også som gjester i ettertid, ikke bare hjelpere. Da oppnådde vi det vi ville i bryllupet vårt
msDelenn Skrevet 2. oktober 2008 #38 Skrevet 2. oktober 2008 Det er ikke vanlig i Norge å gi gave. Men vet at i frankrike og Spania er det vanlig med valnøtter med sukkerlake på (sånne drops i forskjellige farger) det skal represtenere det søte og det sure i livet av å være gift. Da er det vanlig i sånne små organza poser på hver tallerken. Men vi dropper sånt, for det første så har vi ikke råd i tilegg til å lage en stor fest å gi gaver for å komme og feire oss og de andre så er det ikke noe noen forventer å få. Min bror fikk lagd sånne bokmerker i tre med dragehode der vi malte på navnet på gjesten..men det var veldig dyrt...men en fin minne er jeg enig.
Gjest Gjest_rsa_* Skrevet 2. oktober 2008 #39 Skrevet 2. oktober 2008 Vår gave til gjestene var å tilby nok god mat og drikke, og båttur etter vielsen. Bruk nå heller pengene på de store tingene, sier jeg! Har vært i bryllup hvor jeg har fått en "liten oppmerksomhet". Den gikk rett i søpla.
Fantomina Skrevet 2. oktober 2008 #40 Skrevet 2. oktober 2008 (endret) . Endret 29. oktober 2015 av Fantomina
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå