Gå til innhold

gave til gjestene

Fremhevede innlegg

Gjest lucky08
Skrevet

gir dere gjestene en lien oppmerksomhet?

I såfall hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at et det koster nok å arrangere et bryllup om man ikke skal begynne å gi gjestene gaver også.

Dette er en amerikansk tradisjon vi ikke trenger i Norge.

Gjest lucky08
Skrevet
Jeg synes at et det koster nok å arrangere et bryllup om man ikke skal begynne å gi gjestene gaver også.

Dette er en amerikansk tradisjon vi ikke trenger i Norge.

TAKK!!!!

Vi har ikke råd til å gi gave til gjestene, men føler litt på at dette er "normalt" når jeg leser på diverse bryllupssider nå.. Men godt at ikke bare jeg tenker at å gi gaver til gjestene er unødvendig:)

Skrevet

Det blir fort dyrt for gjestene også når man må kjøpe nye klær (pga. dresscode) og gaver.

Gjest lucky08
Skrevet
Det blir fort dyrt for gjestene også når man må kjøpe nye klær (pga. dresscode) og gaver.

ja det skjønner jeg, men vi skal i hvertfall ikke be folk kjøpe seg nytt tøy i anledning bryllupet, men folk må pynte seg!

Og ang gaver, det trenger ikke å være dyre gaver folk gir, folk må da ha vett nok til å¨gi etter sin egen lommebok.

Og vi forventer ikke gaver fra folk, det er en hyggelig gest ast de vil gi en oppmerksomhet til oss!

Skrevet
TAKK!!!!

Vi har ikke råd til å gi gave til gjestene, men føler litt på at dette er "normalt" når jeg leser på diverse bryllupssider nå.. Men godt at ikke bare jeg tenker at å gi gaver til gjestene er unødvendig:)

Men hvis du tenker deg litt om, så er det ikke alle "gavene" som blir noe annet enn skuffefyll som en har dårlig samvittighet for å kaste... Det er f.eks få i et bryllup som bruker noe annet enn flytende håndsåpe på badene sine, og som vil bli hoppende begeistret for et hjerteformet hjemmelaget såpestykke et tiår etter at de kjøpte sin siste firkantede Dr. Greves barnesåpe.

Har ikke fått "gave" i bryllup, og er bare fornøyd med det :) Det er mange punkter som det er bedre å legge noen kroner i enn i gjestegaver.

Skrevet

Synes det å gi gjesten en liten gave er en super ide!! Det trenger ikke å koste så mye.. bare gi de en liten oppmerksomhet. Feks singel ringen til de som er single på festen.. Det kosten litt så man får håpe det ikke er så mange single..

Ellers så kan man ha noe godt i noen fine gave esker som er bare så fiiine.

Jeg skal gi gave til våre gjester som en liten takk for at de ville tilbringe den fine dagen med oss.

Men selfølgelig er ikke dette noe for alle.

:)

Skrevet

Vi legger et par sjokoladehjerter på hver kuvert vi. Det kan jo spises opp, og sjokolade er jo noe de fleste liker :) Men hadde ikke giddet å kjøpe noe annet, f.eks pynteting/såpe det blir skuffefyll her hjemme iallefall.

Skrevet

Når jeg er i bryllup, synes jeg det er en gave i seg selv å få være gjest. Og så får man masse god mat, og mange gode minner :)

Skrevet
Vi legger et par sjokoladehjerter på hver kuvert vi. Det kan jo spises opp, og sjokolade er jo noe de fleste liker :)
:tommelsmil:
Skrevet
Feks singel ringen til de som er single på festen.. Det kosten litt så man får håpe det ikke er så mange single..

Er jeg den eneste som synes dette er hån og diskriminering av single i samfunnet? Kanskje litt satt på spissen, men dog. Jeg hadde ikke synes det var gøy å få en ring i et bryllup som symboliserte at jeg var singel. "Vi har funnet hverandre og du har ikke funnet noen, stakkars deg du må få en ubrukelig, stygg ring som du sikkert ikke har lyst på". Og dessuten, hva vet du om hvorhvidt folk er single eller ikke? Selv de mest voksne og sofistikerte menneskene er av og til forhold som de ikke føler behov for å dele med hele verden. Et forhold er jo egentlig en privatsak, uansett hvor mye man vrir og vender på det.

Ellers mener jeg at å gi gaver i et bryllup er ganske meningsløst, for det blir bare skapfyll, jeg kan liksom ikke se at folk kan bli noe særlig glad for det. Klønete å få med seg er det også, for antrekket i et bryllup innebærer sjelden sekk eller stresskoffert. Og om man skal prøve å gi noe som er praktisk nok til å brukes til noe blir det uromantisk og dermed enda mer feil i forhold til slik folk ser på det i dag. Hvis du trekker fra sjokolade da, som jeg egentlig mener blir en del av serveringen og ikke en "gave". Og jeg har aldri forstått helt meningen med å servere sjokolade med røkelaks... :gjeiper:

Men "takk for hjelpen"-gaver til de som har gjort en innsats for å realisere feiringen ser jeg mer poeng med, men da også bør det være noe som ikke bare er skapfyll. En flaske vin, noe konfekt, en cd (eventuelt gavekort) eller lignende kan være greit, alt etter hvem det er til.

Gjest Magica de Spell
Skrevet
Er jeg den eneste som synes dette er hån og diskriminering av single i samfunnet? Kanskje litt satt på spissen, men dog. Jeg hadde ikke synes det var gøy å få en ring i et bryllup som symboliserte at jeg var singel. "Vi har funnet hverandre og du har ikke funnet noen, stakkars deg du må få en ubrukelig, stygg ring som du sikkert ikke har lyst på". Og dessuten, hva vet du om hvorhvidt folk er single eller ikke? Selv de mest voksne og sofistikerte menneskene er av og til forhold som de ikke føler behov for å dele med hele verden. Et forhold er jo egentlig en privatsak, uansett hvor mye man vrir og vender på det.

Ellers mener jeg at å gi gaver i et bryllup er ganske meningsløst, for det blir bare skapfyll, jeg kan liksom ikke se at folk kan bli noe særlig glad for det. Klønete å få med seg er det også, for antrekket i et bryllup innebærer sjelden sekk eller stresskoffert. Og om man skal prøve å gi noe som er praktisk nok til å brukes til noe blir det uromantisk og dermed enda mer feil i forhold til slik folk ser på det i dag. Hvis du trekker fra sjokolade da, som jeg egentlig mener blir en del av serveringen og ikke en "gave". Og jeg har aldri forstått helt meningen med å servere sjokolade med røkelaks... :gjeiper:

Men "takk for hjelpen"-gaver til de som har gjort en innsats for å realisere feiringen ser jeg mer poeng med, men da også bør det være noe som ikke bare er skapfyll. En flaske vin, noe konfekt, en cd (eventuelt gavekort) eller lignende kan være greit, alt etter hvem det er til.

Fullstendig enig i denne! Singelring?? :hakeslepp:

Istedenfor å bruke la oss si 20 kr per gave til hver gjest i et bryllup med 70 gjester så kunne man jo invitert en person mer eller lagt litt mere penger i vinen. Fullstendig unødvendig med dillegaver til gjestene spør du meg....

Tror det er en del bruder/brudepar som tar helt av i forhold til hva de tror gjestene legger merke til. Vet om bruder som har blitt forsmådde over at gjester ikke har kommentert hvor fantastisk fin invitasjonen var når man har ringt og takket ja til å komme i bryllupet. Bruden hadde jo tross alt brukt mange, mange kvelder, masse penger og fått spesiallaget tre typer papir til akkurat den invitasjonen, og blir helt satt ut av at gjestene ikke legger merke til det. De fleste legger merke til fint lite!

Bruk heller penger og energi på selve dagen enn å slite dere ut med detaljfiksering ned til den minste lille serviettring. Det folk legger merke til er et lykkelig og opplagt brudepar som gir av seg selv og skaper en god og stemningsfull ramme rundt bryllupet, ikke alt småplukket.

Gjest Magica de Spell
Skrevet

Tviler på at en liten gaveeske med snop i kan dekke opp for denne kostnaden ;) Uansett så må man jo, som andre her har nevnt, gi gave etter si egen lommebok.

Ad antrekk: Vet det finnes brudepar som setter strenge krav til antrekk, det er noe jeg virkelig synes er totalt latterlig. Jeg liker dresskoden "studentgalla" - ta på det fineste du har, enten det er farfars smoking, mors omsydde brudekjole eller en sommerkjole fra H&M. De fleste skjønner jo at man skal pynte seg litt i bryllup uansett ;)

Egentlig har jeg mest lyst til å ikke ha dresskode i invitasjonen til bryllupet vårt, men jeg vet det er en del som blir forvirret av dette. Men jeg håper aldri, aldri noen kjøper seg nye klær fordi de føler at de skal tilferdsstille brudeparet... Jeg er bare happy om folk kommer og har lyst til å dele dagen med oss.

Skrevet
Feks singel ringen til de som er single på festen..

HELT enig med Magica og Humleblomst i at dette er særdeles upassende og frekt! Jeg hadde blitt dødelig fornerma og revurdert hele forholdet til brudeparet om jeg som singel hadde fått noe slikt :kjefte:

I et bryllup jeg var i fikk alle gjestene en tannkost da lokalet stengte og alle trakk seg tilbake til rommene sine. Veldig fint for meg (og sikkert en del andre), for jeg hadde glemt min hjemme :fnise:

Gjest Magica de Spell
Skrevet
I et bryllup jeg var i fikk alle gjestene en tannkost da lokalet stengte og alle trakk seg tilbake til rommene sine. Veldig fint for meg (og sikkert en del andre), for jeg hadde glemt min hjemme :fnise:

Genialt!! :skratte:

Skrevet

Helt unødvendig med gaver til gjestene, synes jeg.

Skrevet

Jeg syntes f.eks slik som sjokolade er greit, rett og slett fordi det funker som pynt også :)

Gjest Gjest
Skrevet

Sist jeg var i bryllup (i USA vel og merke) fikk alle en liten "pose" med litt sjokolade (som også fungerte som bordkort) og når vi skulle ta kveld fikk vi en brent CD med noen kjære sanger for brudeparet og litt trad. "bryllupsmusikk" ved feks Frank Sinatra, Michael Bublè, Norah Jones ++. Kostet lite penger, men likevel en fin oppmerksomhet.

Syns likevel at folk skal få velge selv, og jeg personlig hadde aldri komt i et bryllup og forventet en gave.

Hører forresten på CDen ofte.

Skrevet
Synes det å gi gjesten en liten gave er en super ide!! Det trenger ikke å koste så mye.. bare gi de en liten oppmerksomhet. Feks singel ringen til de som er single på festen.. Det kosten litt så man får håpe det ikke er så mange single..

Singelring? Det må være noe av det drøyeste jeg har hørt om.

Gni det inn. Det er kjedelig nok i utganspunktet å være singel i bryllup, men om man skal spleises med andre gjester blir det attpåtil enda verre.

Hadde jeg fått noe slikt i et bryllup da jeg var singel, hadde jeg ALDRI brukt det. Det er skikkelig frekt!!

Skrevet
HELT enig med Magica og Humleblomst i at dette er særdeles upassende og frekt! Jeg hadde blitt dødelig fornerma og revurdert hele forholdet til brudeparet om jeg som singel hadde fått noe slikt :kjefte:

Tannbørste: KJempeide!! Morsomt og lurt. SINGELRING?! DÅRLIG ide! Frekt og ufint spør du meg. BLir litt sånn " vi er gifte,det er ikke du, haha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...