Gå til innhold

Klær i begravelse

Arwen

Anbefalte innlegg

Kan jeg ha på et sort skjørt som går rett over knærne og en kremhvitt silkebluse eller må man være helt mørkkledd i begravelse? :klø: Lurer også på strømpebukse, må man ha sort strømpebukse selv om det er 25 varmegrader og sol? Har ikke vært i begravelse om sommeren før jeg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn i prinsipp spiller det inegn rolle hva du har på deg, for folk husker det ikke eller legger ikke merke til det når de sørger. Men det bør være fint, enkelt og helt mørkt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Menn går vel ofte med hvit skjorte under dressen i begravelse (jeg har i hvert fall sett det mange ganger utenfor folkeskikken hvor jeg bor), så skulle tro hvit bluse går greit om du har noe over, f eks et sjal eller ei jakke (men poenget var kanskje varmen?) :klø: Ellers er det vel ikke så superkonservativt på området lengre, man kan definitivt ha annet enn sort og mørkegrått på seg, men det passer seg stort sett å kle seg ganske formelt og mørkt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når det gjelder strømpebukse, så tja.. jeg vet at endel mener det ser mer ordentlig ut med strømpebukse (trenger ikke nødvendigvis være sort) i litt formelle sammenhenger. Vanskelig det der, jeg har i hvert fall noen ganger droppet strømpebukse i varme sommerbryllup, men leggene blir liksom blekere og mer flekkete under et sort skjørt. Kanskje det er enklere å finne fram en sort linbukse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i et par begravelser de siste årene, og folk har stort sett på seg enkle klær uten mønster, sjelden helsvart. Jeg kan forresten ikke se for meg at noen kommer til å tenke over om du har på deg strømpebukse eller ikke.

Hvis du ser deg i speilet og tenker at du kommer til å tiltrekke deg oppmerksomhet med dette antrekket, er det feil antrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var i begravelse for litt siden, og da kom de fleste i helsort, men saa ogsaa noen i graatt, brunt og hvitt. Saa lenge man ikke har skrikende farger paa seg og er anstendig kledd saa gaar det helt fint :)

Du maa ikke ha stroempebukse, men personlig ville jeg ikke gaatt uten i begravelse. Om du ikke vil ha sort saa iallefall en hudfarget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...