Arwen Skrevet 20. juli 2008 #1 Del Skrevet 20. juli 2008 Kan jeg ha på et sort skjørt som går rett over knærne og en kremhvitt silkebluse eller må man være helt mørkkledd i begravelse? :klø: Lurer også på strømpebukse, må man ha sort strømpebukse selv om det er 25 varmegrader og sol? Har ikke vært i begravelse om sommeren før jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 20. juli 2008 #2 Del Skrevet 20. juli 2008 Sånn i prinsipp spiller det inegn rolle hva du har på deg, for folk husker det ikke eller legger ikke merke til det når de sørger. Men det bør være fint, enkelt og helt mørkt da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick Skrevet 20. juli 2008 #3 Del Skrevet 20. juli 2008 Alt må ikke være mørkt eller sort, men en hvit bluse er kanskje å strekke det litt langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Del Skrevet 20. juli 2008 Menn går vel ofte med hvit skjorte under dressen i begravelse (jeg har i hvert fall sett det mange ganger utenfor folkeskikken hvor jeg bor), så skulle tro hvit bluse går greit om du har noe over, f eks et sjal eller ei jakke (men poenget var kanskje varmen?) :klø: Ellers er det vel ikke så superkonservativt på området lengre, man kan definitivt ha annet enn sort og mørkegrått på seg, men det passer seg stort sett å kle seg ganske formelt og mørkt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #5 Del Skrevet 20. juli 2008 Når det gjelder strømpebukse, så tja.. jeg vet at endel mener det ser mer ordentlig ut med strømpebukse (trenger ikke nødvendigvis være sort) i litt formelle sammenhenger. Vanskelig det der, jeg har i hvert fall noen ganger droppet strømpebukse i varme sommerbryllup, men leggene blir liksom blekere og mer flekkete under et sort skjørt. Kanskje det er enklere å finne fram en sort linbukse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikke Skrevet 21. juli 2008 #6 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg har vært i et par begravelser de siste årene, og folk har stort sett på seg enkle klær uten mønster, sjelden helsvart. Jeg kan forresten ikke se for meg at noen kommer til å tenke over om du har på deg strømpebukse eller ikke. Hvis du ser deg i speilet og tenker at du kommer til å tiltrekke deg oppmerksomhet med dette antrekket, er det feil antrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg tror det jeg har planlagt skal være greit. Ringte og spurte mamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 21. juli 2008 #8 Del Skrevet 21. juli 2008 Jeg var i begravelse for litt siden, og da kom de fleste i helsort, men saa ogsaa noen i graatt, brunt og hvitt. Saa lenge man ikke har skrikende farger paa seg og er anstendig kledd saa gaar det helt fint Du maa ikke ha stroempebukse, men personlig ville jeg ikke gaatt uten i begravelse. Om du ikke vil ha sort saa iallefall en hudfarget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå