Leanne Skrevet 20. juli 2008 #1 Del Skrevet 20. juli 2008 Vi har kjøpt en frityrgryte, og lurer litt på hvilken olje som er best å bruke... Både med tanke på smak og hva som er sunt..... Noen som har noen tips til meg??? og hva lager dere egentlig i frityrgryta deres? Trenger tips og oppskrifter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 21. juli 2008 ingen som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 22. juli 2008 #3 Del Skrevet 22. juli 2008 Frityr er ikke sunt, beklager. Jeg hadde en gang en frityrgryte, men jeg kastet den ut etter et par gangers bruk. Olje kjøpte jeg på innvandrerbutikker, de har ganske godt utvalg i slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanne Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 22. juli 2008 Frityr er ikke sunt, beklager. Jeg hadde en gang en frityrgryte, men jeg kastet den ut etter et par gangers bruk. Olje kjøpte jeg på innvandrerbutikker, de har ganske godt utvalg i slike ting. Jeg er jo klar over at frityr ikke er sunt, men er alle oljene like usunne? Og hvilke type olje egner seg i frityr? Olivenolje, maisolje, solsikkeolje, jordnøttolje, rapsolje..... Er mange å velge mellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Samantha_* Skrevet 22. juli 2008 #5 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg er jo klar over at frityr ikke er sunt, men er alle oljene like usunne? Og hvilke type olje egner seg i frityr? Olivenolje, maisolje, solsikkeolje, jordnøttolje, rapsolje..... Er mange å velge mellom... Raps ville jeg ikke brukt. Vi gjorde det første gangen, og det lukter ikke veldig godt altså... Solsikke bruker vi nå, og føler at det er greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 22. juli 2008 #6 Del Skrevet 22. juli 2008 http://www.artoftaste.no/servlet/side?sect...&item=12011 Jeg er i ferd med å kjøpe en frityrkjele selv. Greit nok om den ikke brukes for ofte, men til de tingene som virkelig trenger det. Unngå palmeolje og generiske "frityroljer" om de finnes da jeg mistenker det stort sett er olje av dårligste sort i disse (palmeolje). Så skal man også være oppmerksom på at brukt olje helst ikke bør helles i vask etc. http://www.gronnhverdag.no/sos.php?faqqa_i...3&faqc_id=1 Her i Oslo kan det leveres som spesialavfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chimamanda Skrevet 22. juli 2008 #7 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg friterer stort sett hush puppies, plantains og soetpotetbaater. Hmm.. var det alt? Faar komme tilbake om jeg kommer paa noe mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsa! Skrevet 22. juli 2008 #8 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg bruker HOFF olje den er kjempegod men ikke sunn da.Men har aldri hatt den på inne setter den på verandabordet ute for det setter lukt i alt inne! Funker kjempegreit det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antigartner Skrevet 22. juli 2008 #9 Del Skrevet 22. juli 2008 Jeg har hørt at raps- og solsikkeolje er de som tåler høyest temperatur. Sunne oljer er stort sett slike som ikke tåler så høy temperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå