Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjenner et veldig ungt par,hun19, han 20.

De venter sitt tredje barn i november. Da er eldstemann akkurat 2år, nestemann 11mnd..

Det må jo være utrolig tøft på mange fronter, men d som slår meg først er at dette ikke kan være mye sundt for kroppen..

Den får jo liksom ikke hvilt...

Hmm..Noen m noen tanker rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er nok tøft for kroppen med så mange fødsler på så kort tid... Har ei venninne som har gjort det samme, fikk tre barn på 2,5 år... Nå skal det jo sies at siste man ikke var planlagt da.. men er jo sikkert mye være å ta en abort når man allerede har to barn og forestiller seg hvordan den tredje også kommer til å bli... det var i alle fall grunnen til at min venninne beholdt nr 3..... :)

Skrevet

Logisk sett er det tøft som kroppen, men nå er hun jo ung så...

Gjest Gjest
Skrevet

Det går nok helt fint :) Kroppen takler det nok bra når man er så ung. Og tenk så mye glede barna får av hverandre, og så fint det blir for barna å fortsatt ha unge foreldre når de er tenåringer.

Gjest Gjest
Skrevet

Det høres tøft ut, men trenger ikke være så ille om hun er i ok form, spiser sunt og ikke blir spesielt dårlig under svangerskapet - og ikke minst at faren gjør sin del av jobben med ungene og sånt. Hun er jo ung, og tidligere var det veldig vanlig å få unger på løpende bånd (ok, levealderen var kortere før, men for at det skal ha noe å si tror jeg fler enn tre fødsler, og mangel på helsestell og bra kosthold må spille inn). Det er vel til og med slik at risikoen for enkelte sykdommer blir mindre ved flere barnefødsler enn hos barnløse/de med få barn.

Men tenker de gleder seg litt til barna blir så store at alle er i barnehagen samtidig, det blir sikkert godt å sette seg ned etter en så intens småbarnsperiode... Og noen bør informere dem om prevansjon.

Gjest Gjest
Skrevet

Hadde ikke kroppen taklet det hadde noen av svangerskapene endt i spontanabort. Kroppene våre er flinke til å ivareta oss på den måten, og vi bærer ikke frem barn som kroppen vår ikke er i stand til å ta seg av.

For noen er dette med graviditet og fødsel lettere enn for andre. Ikke det at jeg sier det bare har vært lett for henne, men for andre kan det hende at dette ikke hadde gått i det hele tatt fordi kroppen hadde brutt helt sammen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk tre barn i løpet av 13 mnd og det gikk helt greit. Kroppen er som før med unntak av noen få strekkmerker som tvillingsvangerskapet brakte. Men jeg har vært heldig i alle mine svangerskap og hatt null bekkeløsning, lite kvalme og har ikke lagt på meg så mange kg heller. Svangerskap er så forskjellig fra person til person, noen får "alt" og andre slipper unna.

Skrevet

Jeg har nå hørt at det beste for kroppen er 2 år mellom hvert svangerskap så den får "hentet seg inn" igjen. Det er jo endel som har flyttet seg og blitt løsere i løpet av et svangerskap, så for meg høres det jo logisk ut.

Jeg snakket med ei som hadde fått tre barn i løpet av to år, og hun sa at det var nok noe i det, hun merket det på kroppen nå i det siste svangerskapet.

Men så er det sikkert mange som ikke merker noe i det hele tatt ;)

Skrevet
Hadde ikke kroppen taklet det hadde noen av svangerskapene endt i spontanabort. Kroppene våre er flinke til å ivareta oss på den måten, og vi bærer ikke frem barn som kroppen vår ikke er i stand til å ta seg av.

riktig dette ja.

Skrevet

Her er det noen som kanskje burde begynne med prevensjon. 3 barn og hun som er så ung. Stakkars unger. Uansett hva alle her sier, så er det å få så mange barn på så kort tid bare idiotisk.

Skrevet
Uansett hva alle her sier, så er det å få så mange barn på så kort tid bare idiotisk.

Heldigvis forskjellige meninger rundt dette...

Alle må selv føle på hva som er det riktige for dem i deres situasjon, og så får alle andre feie for sin egen dør

Skrevet
Det må jo være utrolig tøft på mange fronter, men d som slår meg først er at dette ikke kan være mye sundt for kroppen..

Den får jo liksom ikke hvilt...

Jeg er fra Brasil, og mange av de damene jeg kjente, fikk 3-4 barn på like mange år. Ingen av disse kvinnene var hverken blitt ødelagt i kroppen eller hadde noe som helst problem med det rent fysisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...