Gjest utlogget Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Nå er det et par år siden jeg var i bryllup, men de gangene jeg har vært det så har bruden vært pyntet og flott til fingerspissene, alt har vært ordentlig og vakkert og det har ikke blitt spart på noenting. Det er jo din store dag. I disse facebooktider så jeg bryllupsalbumet til noen og jeg ble litt sjokkert... Hun hadde nedbitte negler uten lakk, håret så bare tilfeldig oppsatt ut, hun brukte en helt vanlig bolero (slik vi bruker til daglig i vanlig bomull, ikke en som er pyntet) utenpå brudekjolen sin (som jo var en ganske fin kjole, men boleroen ødela "alt"), i kirka satt hun med bena i kryss - det trodde jeg man ikke skulle gjøre når man sitter der fremme? Og kneet oppå det andre. På et brudebilde tatt av fotograf, rekker hun finger mot kameramannen - ble helt sjokkert da jeg så det. Jeg syns det var noe av det styggeste jeg har sett. Og ellers diverse bilder av vennene hennes fulle på øl - ja i bryllupet. Hennes egne venner var ikke særlig pyntet heller, så ut som de bare skulle på shopping en vanlig sommerdag. Alt i alt var det et godt eksempel på hvordan jeg ikke skal ha det når jeg gifter meg. Er dette vanlig, overreagerer jeg eller er det slik som jeg tenker - at dette var ikke særlig pent!? Bruker man ikke å pynte seg så fint som mulig når man gifter seg lengre?
Fun Light Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Oi, det eksempelet der hørtes jo ekstremt ut.. Ikke alle som velger en så høytidelig ramme rundt dagen sin, men i mine øyne er det stor forskjell på uformelt formiddagsbryllup med mindre stæsj, og dette, som kanskje virket mest som et karneval og bryllup "på lissom"! I mitt eget bryllup tenker jeg at jeg på mange måter vil være motvekten til alt det bryllupshysteriet som er i disse tider, hvor penger ikke spiller noen rolle og alt skal være av ypperste klasse.. Som eksempel kan jeg nevne: Ingen manikyr, men velstelte og blankt lakkerte negler som er filt og ordnet selv Enkelt pyntet, med flott brudekjole, enkel bukett satt sammen av ei venninne. Ikke slør og antakelig ikke tiara, men blomster i et ordnet hår. Har ikke tenkt å ha den mest avanserte frisyren med alt mulig dill, rett og slett fordi det ikke er meg! Kjolen er kjøpt brukt og pris VAR et tema da jeg handlet. Kort og greit - bryllupet skal gjenspeile oss som gifter oss, og siden vi er nøkterne folk med beina planta godt på jorda, ønsker vi heller ikke et overdådig bryllup med alt man kan tenke seg. Men vi er jo alle så forskjellig
Gjest Gjest_Ariadne_* Skrevet 24. juli 2008 #3 Skrevet 24. juli 2008 Huff, det hørtes jo litt trasig ut, det der! Hver sin smak, selvsagt, men selv ønser jeg jo å se best mulig ut på bryllupsdagen min! Jeg skal gifte meg neste høst, og jeg kommer til å sørge for at jeg er velstelt fra topp til tå, men ikke overpyntet, ettersom bryllupet skal foregå utendørs og er en mer uformel affære. Men velstelte hender og føtter synes jeg er en selvfølge! Håret skal være nyvasket og nyfrisert med løsthengende krøller og et enkelt diadem. Dus, naturlig sminke. Kjolen er kremfarget, ermeløs og enkel i empirestil, og jeg skal ha noen nydelige, helt enkle, gullsandaler på føttene. Brudebuketten skal bestå av langstilkede Calla-liljer med et kremfarget chiffonbånd rundt.
Gjest Skikk og bruk og stil og sånn Skrevet 24. juli 2008 #4 Skrevet 24. juli 2008 Om man velger å være rocka brud eller om man velger en høytidelig ramme, eller om man velger noe midt i mellom: 1: Negler og hår skal være rent, og det finnes ingen unnskyldning for nedbitte negler. Det er en stygg uvane, som man i verste fall kan skjule med falske negler, men det er også en vane man kan legge av før den store dagen dersom man er interessert. 2: Hva er vitsen med å kjøpe en dyr kjole dersom man ikke gidder stelle neglene, ikke gidder bry seg om hvordan man ter seg i kjolen (ref. beina i kryss og tvers ...) og smører den med en strikkebolero? Feil tilbehør trekker ned hele kjolen ... Skulle ønske at de litt mindre formelle brudene hadde mot til å være seg selv denne dagen også? 3: Dyr kjole og håret i en vase? Herlighet. Ref. begge punktene over. 4: Gjestenes antrekk står vel i stil med brudens manglende stil. Det er klart at dersom man til vanlig drikker øl rett fra flasken på fest så er vel ikke bryllupsdagen noe unntak? Ikke misforstå meg, jeg tar meg da en øl eller 3 rett fra boksen jeg og, men ikke i en stilig middag, og nei, jeg tror ikke jeg ville valgt A) et bilde der jeg selv viser fingern og B) bilder der vennene mine øller som representative for mitt bryllupp. Det er ikke sikkert at denne bruden er så fornøyd med dagen heller. Kanskje hun er presset inn i en ramme som ikke interesserer overhodet. Når jeg ser hvor mange det er som aldri skulle hatt stroppeløs kjole som likevel presser seg inn i det så hud og pupper, for ikke snakke om grevinne armer dirrer ja så tenker jeg mitt da også. Jeg ville selv aldri valgt en stroppeløs pga min kroppsfasong, og forstår ikke hvorfor folk ikke ser selv at dette ikke er pent i speil og på brudebilder.
Guapa Skrevet 25. juli 2008 #5 Skrevet 25. juli 2008 Heldigvis så bestemmer de fleste selv hvordan de vil ha det i sitt eget bryllup, og det viktigste er faktisk at brudeparet har en strålende dag, ikke at bryllupet opfyller kravene til andre rundt. Folk er forskjellige og det skal man få lov til å være.
Sola^ Skrevet 25. juli 2008 #6 Skrevet 25. juli 2008 Hehe. Nå må dere nå slappe av. Bryllaupsdagen er viktig, men den trenger da ikkje vere glansa slik motebladene er. Det er opp til dei som gifter seg. Skjønner ikkje heilt kvifor dere får dånedimpen pga. nokon andre sitt bryllaup ikkje er glansa. Ikkje alle vil ha prinsessbryllaup. Me leker med tanken å gifte oss i vadmelskjørt/bukse med lusekofte til Festen skal vere koldtbord med grillmat. Helst ute i penvér, med stort telt viss det vert naudsynt. Økonomisk og koselig. Nå gjenstår det berre å bli fridd til
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #7 Skrevet 25. juli 2008 Jeg ønsker å føle meg vakker denne dagen, en dag hvor jeg får ordnet hår, negler, sminke og allting. Jeg håper at dette vil bli en dag som både jeg og familien min syns er fin og minnerik. Det jeg bryr meg mindre om, er sånne detaljer som at alt i rundt skal være gjennomført i like farger, at alt skal matche hverandre. Invitasjoner i samme farge som blomstene ++++ Sånt syns jeg er mindre viktig, og orker ikke å legge mye tid og penger på sånt. Det viktigste for meg er at det blir koselig for alle og at jeg føler meg på mitt beste:D Ellers har vi valgt et lite bryllu med bare nærmeste familie, da vi ikke synes det er verdt å bruke for mye penger på én dag.
*Emma* Skrevet 26. juli 2008 #8 Skrevet 26. juli 2008 (endret) Me leker med tanken å gifte oss i vadmelskjørt/bukse med lusekofte til Festen skal vere koldtbord med grillmat. Helst ute i penvér, med stort telt viss det vert naudsynt. Økonomisk og koselig. Nå gjenstår det berre å bli fridd til Men da gjennomfører dere den stilen og det er kjempe kuult (Syns jeg da.) Jeg syns liksom at man velger en stil og følger den. Jeg valgte stor kjole, tiara, 7 retter, hvite duker og høye drinker stilen og var forøyd med det. Jeg syns også det er helt fint at noen syns det er helt feil og heller vil ha pen sommerkjole, bare føtter, grillbuffet og markblomster. Men jeg innrømmer at jeg syns det er litt rart når man i utgangspunktet velger den "høytidlige stilen" med stor brudekjole etc etc også driter man i tilbehøret liksom.... Velg en "stil" og stick with it Men det blir jo opptil hver enkelt.... Endret 26. juli 2008 av *Emma*
Gjest Skikk og bruk ... Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Me leker med tanken å gifte oss i vadmelskjørt/bukse med lusekofte til Festen skal vere koldtbord med grillmat. Helst ute i penvér, med stort telt viss det vert naudsynt. Økonomisk og koselig. Nå gjenstår det berre å bli fridd til Men du velger vel ikke en paljetbolero og tyll slør til vadmelsstakken? Om et bryllup skal være glamourøst eller "bondebryllup" er vel opp til dem som skal gifte seg. Problemet er når man ikke begriper at en dyr brudekjole krever noe annet enn en Lindex bolero.
Sola^ Skrevet 26. juli 2008 #10 Skrevet 26. juli 2008 Smaken er som baken, og kanskje lommeboka var tom?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå