Arwen Skrevet 20. juli 2008 #1 Skrevet 20. juli 2008 Noen som har flydd med en ekstremt aktiv ettåring her? Hvordan gikk det? Vi lurer på om vi skal ta sjansen på en sydentur i august. Vet at det kommer til å gå kjempefint der nede, men er veldig skeptisk til flytur på minst tre timer. Noen som har noen råd å komme med? Kanskje det beste rådet er å holde seg hjemme?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 Din fastlege kan skrive ut beroligende tabletter til reisen for deres baby. Det er vanlig å gi tabletter til små barn som ikke evner å være rolige under reiser.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Din fastlege kan skrive ut beroligende tabletter til reisen for deres baby. Det er vanlig å gi tabletter til små barn som ikke evner å være rolige under reiser. Ja, det er særlig sannsynlig at legen skriver ut beroligende til babyen sånn at mamma og pappa kan få ha en rolig flytur.... :gjeiper:
Arwen Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2008 Jeg har en venninne som fikk det når de skulle ut og fly med toåringen sin faktisk, men de skulle mye lengre. Jeg har ikke så veldig lyst å bruke det selv...
suri Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Har jeg aldri hørt om? Skal til syden neste år vi. Da er minstemann her litt over 2 år gammel..
prinsessa Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Vi har 1 barn på 4.5 og 1 barn på 1.5 år. Vi hadde med sånn bærbar DVD spiller til å ha i bilen. Dette var stor suksess. Så hvis jenta di har begynt å syns at TV er morsomt er dette og anbefales. En viktig ting med disse DVD spillerene er at de trekker sinnsykt mye strøm. Så vanlige batterier holder 1 time. Vi bruke Duracell sine batterier som varte lengst.
Leanne Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 Leste et sted (husker ikke helt hvor) at mareritt tiden for å ta med barna ut å fly er i mellom 1 og 2 år.. da er de veldig urolige, samtidig at de er for små til å skjønne at de må sitte stille da flyet skal lette og lande..... Er veldig enig i dette selv.. har to barn på 3,5 og 1,5 og har vært på mange fly turer med disse... var på tur med de nå i sommer og eldste jenta var jo så flink, skjønte at hun måtte sitte stille osv... mens minsten var en liten makk! Hadde med juiceboks, rosiner, leker osv for å holde han rolig når vi skulle lette og lande, noe som hjalp en del... selv om det ikke var noe gøy å måtte sitte stille! Når flyet var oppe i luften gikk vi en liten tur i midtgangen for å få ut litt energi.... Med nok leker, mat og drikke så gikk det forholdsvis greit... Husk forøvrig å pakke paracett og sånn tannsalve i tilfelle man skulle få bruk for det.... synes ikke man skal gi barna beroligende midler for en flytur.. da kan man heller holde seg hjemme... Prøv å finn en tur hvor man ikke må reise så alt for langt da.. 3 timer bør vel gå greit, men blir det 5 timer eller mer synes jeg man bør vente til barna er såpass store at de skjønner at de må være stille i noen situasjoner.... Og det gjør ingen 1 åring.....
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 Av respekt for andre reisende, bør man ikke ta med så små og svært aktive barn på flytur.
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 20. juli 2008 #9 Skrevet 20. juli 2008 Ja, det er særlig sannsynlig at legen skriver ut beroligende til babyen sånn at mamma og pappa kan få ha en rolig flytur.... :gjeiper: Ikke mamma og pappa som skal ha en rolig flytur, de har tross alt valgt å ta med ungen. Jeg tenker først og fremst på alle de andre passasjerene!
Gjest Lamia Lenis Skrevet 20. juli 2008 #10 Skrevet 20. juli 2008 Av respekt for andre reisende, bør man ikke ta med så små og svært aktive barn på flytur. Enig!
Gjest 05ACC2 Skrevet 20. juli 2008 #11 Skrevet 20. juli 2008 Vi var på Kreta nå i mai og hadde med oss en på litt over 2 år og en på ett år. Minstemann er svært aktiv til daglig. Det gikk greit, hadde med noen helt nye leker og bøker, litt "fikle"-mat (rosiner, puffet ris osv). Det jeg vil anbefale er at du forsøker å finne en flyreise som har avreise på kvelden. Da er det stor sannsynlighet for at barnet sovner, noe som jo er behagelig for både foreldre og medpassasjerer.
Mistyen Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Vi har reist med en superaktiv unge siden han kom til verden Og utrolig nok har det gått helt kjempeflott på fly. Jeg gruet meg masse, men med litt tegnesaker, en ny leke og litt snacks- har det gått over all forventning.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Ikke mamma og pappa som skal ha en rolig flytur, de har tross alt valgt å ta med ungen. Jeg tenker først og fremst på alle de andre passasjerene! Syns dere virkelig at det er greit av noen "doper" ned barna sine når man reiser? For at andre skal få en rolig flytur? Den eneste måten å unngå problemet på er vel i mine øyne å ikke ta fly da...
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 Syns dere virkelig at det er greit av noen "doper" ned barna sine når man reiser? For at andre skal få en rolig flytur? Absolutt! Det er uhøflig forstyrrende med skrikerunger på tur!
LilleMy Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 Sørg for at de voksne er utsovet og har lagt igjen stresset hjemme, samt legg til noen nye leker, mye god drikke og snacks/mat og dere skal se at tiden går fortere enn man skulle tro!
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 21. juli 2008 #16 Skrevet 21. juli 2008 Av respekt for andre reisende, bør man ikke ta med så små og svært aktive barn på flytur. Helt enig.. Men kommer selvsagt an på barnet da..
Leanne Skrevet 21. juli 2008 #17 Skrevet 21. juli 2008 Av respekt for andre reisende, bør man ikke ta med så små og svært aktive barn på flytur. Helt enig.. Men kommer selvsagt an på barnet da.. blir litt provosert av slike uttalelser jeg... Kommer an på barnet? Man vet jo aldri dagsformen til barnet.. et barn som til vanlig er veldig rolig kan plutselig bli skremt og redd av å måtte sitte på flyet og skrike hysterisk... Eller barnet kan få en ny tann akkurat den dagen man skal fly noe som ofte fører til mye skrik..... Hvis man er så opptatt av en behagelig flytur uten noe lyd rundt seg for man punge ut og fly 1.klasse.... der finner man sjelden små barn :gjeiper: 2
Ciara Skrevet 21. juli 2008 #18 Skrevet 21. juli 2008 Ærlig talt! Dope ned ungen? Hva slags horrible forslag er det som kommer her, egentlig? Da er det et bedre alternativ å bli hjemme, synes det er helt forkastelig at man i det hele tatt vurderer noe slikt. (Dette var da ikke siktet til Arwen, men til vedkommende som foreslo beroligende midler.)
Arwen Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 21. juli 2008 Nei, for meg er det ikke et alternativ i det hele tatt. Tror det "bare" er allergipiller de får da, men likevel føles det helt feil. Vi får visst fint vær her litt fremover så da holder vi oss hjemme, til glede for alle andre som skal ut å fly
Ciara Skrevet 21. juli 2008 #20 Skrevet 21. juli 2008 Og bare så det er sagt, jeg synes også litt ungeskrik er noe man må tåle når man er på fly. Etter min erfaring er det langt fra det minste barna som lager mest ståk på fly 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå