Octavia Skrevet 26. mai 2003 #1 Skrevet 26. mai 2003 Vi skal på langtur og ha piknik (ca. 20 pers.) når vi kommer fram. Skal da bo på hotell, så det blir ikke mulighet for å gjøre noe der vi skal. Har du oppskrift på noe jeg kan lage på forhånd, fryse og frakte med meg? Evt. lage dagen før, holde kjølig og pakke godt inn? Brød blir det ikke nødvendig å lage, det kjøper vi der vi skal. Det blir både barn og voksne i selskapet. Tenkte på pizzasnurrer til barna. Hmm. Finner ikke oppskriften nå. Forslag?
Amica Skrevet 26. mai 2003 #2 Skrevet 26. mai 2003 Pai, i alle varianter (du kan jo kjøpe de der pakkene med deigblanding, de smaker bra). Tacopai, skinkepai, ostepai... Spekeskinke og melon (pakket pent inn i "matpakker" av aluminiumsfolie og gjerne en stoffserviett). Sommerbowle laget av jordbærsaft, Rose's Lime, Sprite, boblevann og isbiter. Hardkokte egg? Oster i alle utgaver. Deilig frukt skåret i spiseklare porsjonsstykker og pakket pent inn. Skjær opp grønnsaker til ev. salat når det skal spises. Ferdiglaget salat i plastboks er litt sånn urk... Ellers løfter det det hele hvis man pakker ting litt delikat inn og unngår for mye plastposer og styr (men det er kanskje viktigere når det er romantisk landtur for to, da bruker jeg tilogmed vanlige penglass og service...). Kommer kanskje på mer siden, dette var det som falt meg inn akkurat nå. Lykke til, håper dere er heldige med været da!
Redhead Skrevet 27. mai 2003 #4 Skrevet 27. mai 2003 Kald kylling, potetsalat og som Amica skrev; paier i mange varianter.
Amica Skrevet 27. mai 2003 #5 Skrevet 27. mai 2003 Potetsalat laget av: lunkne kokte poteter, majones, lettrømme, sitronsaft, vårløk og masse friske urter... Dette er 1000 ganger mer snadder enn den du kjøper i butikken (som kan piffes opp med urter og eplebiter hvis man først har den).
Gjest the imp Skrevet 27. mai 2003 #6 Skrevet 27. mai 2003 piroger med forskjellig fyll, dette kan jo ordnes på forhånd og fryses ned
Octavia Skrevet 27. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2003 Salater etc. er greit på piknik, men lite høvelig å ta med seg (vi skal reise med fly). Piroger høres mer fornuftig ut. Kan lages på forhånd, fryses ned og fraktes (frossen) i pose i kofferten. Hva fyller jeg piroger med?
Gjest the imp Skrevet 27. mai 2003 #8 Skrevet 27. mai 2003 eksempler på ting du kan fylle pirogermed: skinke/kjøttdeig, tomatsaus og ost et kjøttfyll som jeg har funnet på et annet forum jeg er på: Fyll: 400g kjøttdeig 5 fedd hvitløk 1 boks skrelte, hakkede tomater 1/4 pakke bacon litt salt, pepper og oregano etter smak. Kok ris for seg selv. (ca. 2-3 dl holder masse) Stek kjøttdeigen, ha i tomatene, hiv i hvitløk, krydre, og ha i litt bacon. ørret funker sikkert fint grønnsaker av forskjellig slag
Tusseline Skrevet 27. mai 2003 #9 Skrevet 27. mai 2003 Ha pølser etc. i en termos med varmt vann, passer utmerket bra på piknikturer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå