Gå til innhold

Vom & Hundemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Én ting er at han ble fryktelig hard i magen, og det som kom ut til tider lignet på krittkuler som pulveriserte seg når jeg plukket dem opp, men han har begynt å røyte noe så inn i granskauen også. Gulvene mine er dekket av et teppe med sorte hår.

Noen andre med sånne erfaringer på dette foret?

For ordens skyld; jeg har skiftet for, man kan jo ikke ha det sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, at det er små "krittkuler" som kommer ut betyr jo bare at han fordøyer og tar opp veldig mye av maten, alle mine hunder får vom og hundemat, men de har proplan stående fremme hele tiden og.. I tilleg så får de da litt myke grønnsaker og har en tesje Kruskakli i foret, så for de en litt mykere grei avføring.

Skrevet

Ja, jeg vet at det er derfor det blir så lite avføring, og det var derfor jeg begynte med det også, fordi jeg syntes han gjorde fra seg så utrolig masse og mange ganger om dagen. Men Vom&Hundemat virker som om det blir for tørt, og nå har jeg også lest at for hunder som ikke er ekstremt aktive - dette foret er jo laget med tanke på trekkhunder - så kan det bli litt mye, og de kan faktisk få forstoppelse.

Det jeg imidlertid har reagert mest på, er den ekstreme røytingen, og han ble matt i pelsen også. Det kan ha vært tilfeldig, men nå er han over på Labb hundefor, så får jeg se hvordan det funker. Etter hvert kanskje jeg blander litt.

Skrevet

vom inneholder for mye fett for "ikke arbeidende" hunder, det kan gi utslag på pelsen, med røyting og flassing!

Gjest Lacuna
Skrevet

Vi har motsatt erfaring; tørrfor gir kløe og flassing, mens v&h gjør at det er minimalt av dette. Men nå skal det sies at jeg har en over gjennomsnittet aktiv setter, som i tillegg får høyenergivarianten, pluss tilskudd av omega 3. Får han tørrfor i noe særlig mer enn 3-4 dager, er kløen og flasset tilbake, uansett type tørrfor (også sensitiv-for).

Gjest Gjest
Skrevet

Det er normalt at de driter hvitt etter å ha fått rått fôr. Gi dem er rått kjøttebein og de driter hvitt da også.

V&H funket ikke på mine hunder. Det ble lite bæsj, som ønskelig, men de røyter noe inni granskauen.

Det er vel med V&H som alle andre fôr at ikke alle hunder funker på det.

Skrevet
vom inneholder for mye fett for "ikke arbeidende" hunder, det kan gi utslag på pelsen, med røyting og flassing!

Aha - da kan jeg altså håpe at jeg slipper disse svarte vegg-til-veggteppene om ikke så altfor lenge da. Det gleder jeg meg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...