Gå til innhold

Hva betyr navnet ditt?

Lise_

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Mitt navn betyr enten "husets frue" eller "perle". Litt avhengig av hvor man tror navnet stemmer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fornavnet mitt betyr perle, mellomnavnet mitt betyr gud er fulkommen.

Forklaring: Jentenavnet er en kortform av Elisabeth, som kommer fra den greske formen (Elisabet) av det hebraiske navnet Elisheba som betyr "Gud er fullkommen" (eller mer nøyaktig "min Gud er en ed" eller "min Gud er overflod".

Hm, det visste jeg jaggu ikke. Er oppkalt etter mine bestemødre, dog begge mine navn er en omskriving av deres fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunis

Hmmz.

Det første navnet mitt, som desverre nesten ingen bruker, betyr "Kjent kriger". Det liker jeg. Det andre navnet mitt, som jeg ikke liker, betyr "verdig, til ære". Hver gang jeg møter en singel alenemor som har gått fra gubben sin av ymse grunner, og hun får høre navnet mitt får jeg ALLTID denne servert i fjeset: "Åh så fint navn du har! Hvis jeg hadde fått bestemme hadde ungen min hett det!". Jeez.

Etternavnet mitt er ett sted i Mexico, ettersom pappa er derifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest samme gjesten
Mitt betyr "den rene og jomfruelige" eventuelt bare "den rene" i betydning av den jomfruelige.

På dette nettstedet sto forresten dette: en noe usikker forklaring som kan være "navneinnvielse", "begge to" eller til og med "tortur". Romerne endret betydningen til at navnet stammet fra det greske ordet "katharos" som betyr "ren".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnet mitt betyr "Ren", "fin dame" og "kjærtegn" :)

Men det betydde også "Tortur" og det var ikke noe hyggelig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...