Lise_ Skrevet 19. juli 2008 #1 Del Skrevet 19. juli 2008 http://www.norskenavn.no/egetnavnesok.php finn det ut! Jeg heter Lise, og det betyr visstnok "gud er fullkommen" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #2 Del Skrevet 19. juli 2008 Mitt navn betyr enten "husets frue" eller "perle". Litt avhengig av hvor man tror navnet stemmer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
milla-mor Skrevet 19. juli 2008 #3 Del Skrevet 19. juli 2008 "Ektefødt"... Fordi jeg ble til på bryllupsnatten. Or so they say... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 19. juli 2008 #4 Del Skrevet 19. juli 2008 Navnet mitt har ukjent betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 19. juli 2008 #5 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Iiiingenting. Endret 20. juli 2008 av mrs_bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 19. juli 2008 #6 Del Skrevet 19. juli 2008 Mitt navn betyr perle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sluagh Skrevet 20. juli 2008 #7 Del Skrevet 20. juli 2008 Fornavnet mitt betyr perle, mellomnavnet mitt betyr gud er fulkommen. Forklaring: Jentenavnet er en kortform av Elisabeth, som kommer fra den greske formen (Elisabet) av det hebraiske navnet Elisheba som betyr "Gud er fullkommen" (eller mer nøyaktig "min Gud er en ed" eller "min Gud er overflod". Hm, det visste jeg jaggu ikke. Er oppkalt etter mine bestemødre, dog begge mine navn er en omskriving av deres fornavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flYflax Skrevet 20. juli 2008 #8 Del Skrevet 20. juli 2008 Fornavnet; Lilje og mellomnavne Vakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunis Skrevet 20. juli 2008 #9 Del Skrevet 20. juli 2008 Hmmz. Det første navnet mitt, som desverre nesten ingen bruker, betyr "Kjent kriger". Det liker jeg. Det andre navnet mitt, som jeg ikke liker, betyr "verdig, til ære". Hver gang jeg møter en singel alenemor som har gått fra gubben sin av ymse grunner, og hun får høre navnet mitt får jeg ALLTID denne servert i fjeset: "Åh så fint navn du har! Hvis jeg hadde fått bestemme hadde ungen min hett det!". Jeez. Etternavnet mitt er ett sted i Mexico, ettersom pappa er derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FangeLiv Skrevet 20. juli 2008 #10 Del Skrevet 20. juli 2008 Navnet mitt betyr fager/vakker, og opprinnelig var det også betegnelse på en valkyrie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yaha Skrevet 20. juli 2008 #11 Del Skrevet 20. juli 2008 Har et ganske skjelden navn ser jeg....Og betydningen står fint til meg. Flinke foreldre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reka Skrevet 20. juli 2008 #12 Del Skrevet 20. juli 2008 Navnet mitt hadde visst ingen forklaring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 20. juli 2008 #13 Del Skrevet 20. juli 2008 Mitt navn betyr også Perle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimbila Skrevet 20. juli 2008 #14 Del Skrevet 20. juli 2008 Navnet mitt betyr arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #15 Del Skrevet 20. juli 2008 Mitt betyr "den rene og jomfruelige" eventuelt bare "den rene" i betydning av den jomfruelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest samme gjesten Skrevet 20. juli 2008 #16 Del Skrevet 20. juli 2008 Mitt betyr "den rene og jomfruelige" eventuelt bare "den rene" i betydning av den jomfruelige. På dette nettstedet sto forresten dette: en noe usikker forklaring som kan være "navneinnvielse", "begge to" eller til og med "tortur". Romerne endret betydningen til at navnet stammet fra det greske ordet "katharos" som betyr "ren". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jane F. Skrevet 20. juli 2008 #17 Del Skrevet 20. juli 2008 Navnet mitt betyr "Ren", "fin dame" og "kjærtegn" Men det betydde også "Tortur" og det var ikke noe hyggelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kick Skrevet 20. juli 2008 #18 Del Skrevet 20. juli 2008 Vel, Gud er inne i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peachbud Skrevet 21. juli 2008 #19 Del Skrevet 21. juli 2008 Arbeid/effektiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raptuza Skrevet 21. juli 2008 #20 Del Skrevet 21. juli 2008 Mitt navn betyr "rein". Ikkje dyret altså!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå