LilleCanCan Skrevet 31. mars 2009 #141 Skrevet 31. mars 2009 Jeg får "forvarsel" om det er noen nær meg som dør. Er en emne jeg gjerne skulle vært for uten. Blir gjerne "besøkt" i drømme en ukes tid før jeg får den triste beskjeden. Drømmene er så spessielle at jeg går rundt å tenker på "hva er det nå ?" Og ikke så veldig korselig når en kort tid etter får beskjed om at noen er død. Er gjerne nær famile eller nære venner. Har ikke orket å gå så inn (tolke) i det da drømmen kommer. Men skjønner umiddelbart hvorfor jeg hadde drømt slik da jeg fikk beskjeden. Får og "frysning" når jeg er nær enkelte personer. Som oftest viser det seg at de er personer som "suger energi". Opplever og senere at de gjør meg noe "vondt" på en eller annen måte. Ekle greier. Såkalte følelsesmessige vampyrer. Mange av dem. De gjør dette ubevisst. slitsomt er det ja. Du burde jorde deg, og beskytte deg mer. trist med drømmene dine, men kanskje det er en slags "gave" du har fått da?
LilleCanCan Skrevet 31. mars 2009 #142 Skrevet 31. mars 2009 Dette har nå skjedd to ganger. Samboeren min våkner av at barnet vårt, en jente på 2, skriker til. Når hun kommer inn på rommet ser hun lys som blinker i senga til vår lille jente. Disse lysene beskriver hun som om det skulle være LED lys som er slås av og på. Er det noen andre som har hatt noen lignende opplevelse? Har dere LED lys, eller minner det om led-lys? Jeg hadde en periode 5-6 klebeånder (dvs: de som ikke har gått over til den andre siden) jeg hadde dratt med meg hjem fra et kurs, og det blinket rundt om i leiligheten hele tiden! Type led-lys over alt i alle forskjellige farger, men da blinket det i tak, på vegger, ja, overalt. Dette var som sagt "klebeånder", og ikke engler eller veiledere som meldte sin ankomst, og klebeånder kan være rimelig skremmendes og tappende når det kommer til energi. Jeg hater å være en fest-brems, men mye tyder på at diskolysene har en naturlig forklaring. Har dere elektriske apparater i nærheten av barnesenga, som kanskje innehar blinkende led? En PC som står i sleep-mode kan lyse opp ganske kraftig i ett mørkt rom hvis øynene er justert til nattesyn. Alternativt har dere besøk av ufo eller det kjente led-spøkelse. Den siste forklaringen er nok mest spennende, og da tviholder vi vel på den da? Festbrems? hvis det er klebeånder er du ingen festbrems. Hvorfor må du alltid være så utrolig negativ vinglepetter? Tydelig pirres din nysgjerrighet, men du vil ikke innrømme det.
Gjest VinglePetter Skrevet 31. mars 2009 #143 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Jeg hadde en periode 5-6 klebeånder (dvs: de som ikke har gått over til den andre siden) jeg hadde dratt med meg hjem fra et kurs, og det blinket rundt om i leiligheten hele tiden! Jeg mistenker at du er seriøs. Har det ikke slått deg at disse "blebeåndene" som du kaller dem, _kun_ eksisterte i ditt eget hode? Og nå er jeg seriøs. Endret 31. mars 2009 av Bolledeig
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2009 #144 Skrevet 31. mars 2009 Såkalte følelsesmessige vampyrer. Mange av dem. De gjør dette ubevisst. slitsomt er det ja. Du burde jorde deg, og beskytte deg mer. trist med drømmene dine, men kanskje det er en slags "gave" du har fått da? Hvordan gjør jeg det ? Er slitsomt når andre "drar energien" ut av meg. Kjenner på meg at jeg blir utrolig sliten i kroppen og trøtt etterpå når jeg har vært i nærheten av enkelte personer. (noen av nær familie og) Er på nåværende tidspungt syk, så jeg trenger helst energien min selv. Føles ikke det er en "gave" akkurat. Verken med drømmene eller det andre. Da må det i så fall være når jeg er 100% selv, har overskudd og kan dele min energi med andre, uten å bli fulstendig utslitt selv etterpå. Eneste med drømmen er at jeg på en måte kan se det positive på, er at en blir litt "forberedt" på å miste noen jeg er veldig glad i. Og litt følelse av at en har tatt farvel med dem...
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #145 Skrevet 31. mars 2009 Hvordan gjør jeg det ? Er slitsomt når andre "drar energien" ut av meg. Kjenner på meg at jeg blir utrolig sliten i kroppen og trøtt etterpå når jeg har vært i nærheten av enkelte personer. (noen av nær familie og) Jeg blir også veldig tappet av diverse folk, men det trenger ikke bety annet enn at det er dårlig energi fra den personen, eller at man har dårlig kjemi seg imellom. Bare for å gi deg et alternativ
Lalle Skrevet 31. mars 2009 #146 Skrevet 31. mars 2009 Er jeg gal? Jeg kan hete energi på kirkegården. Liker og gå og lese på gravene. Der er en ro som man ikke finner andre steder.
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #147 Skrevet 31. mars 2009 Er jeg gal? Jeg kan hete energi på kirkegården. Liker og gå og lese på gravene. Der er en ro som man ikke finner andre steder. Det er ikke så rart det er ro på kirkegården som gir deg energi.. Det er det ene stedet det overhodet ikke finnes eksisterende energi, med unntak av de gangene det beveger seg levende mennesker der. 1
Lalle Skrevet 31. mars 2009 #148 Skrevet 31. mars 2009 Og levende mennesker er så forstyrrende (da mener jeg kun på kirkegården)
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #149 Skrevet 31. mars 2009 Og levende mennesker er så forstyrrende (da mener jeg kun på kirkegården) Levende mennesker er energi, så det er ikke så rart. Man merker dette veldig godt på kroppen når man f.eks blir syk, at absolutt alt er energi som kan tære på egen energi. Dette særlig i trafikk-korker f.eks, alle tuter og er utålmodige, bare masse negativ energi som smitter. Det er sånt man ikke alltid tenker på
mysan Skrevet 31. mars 2009 #150 Skrevet 31. mars 2009 (endret) Jeg mistenker at du er seriøs. Har det ikke slått deg at disse "blebeåndene" som du kaller dem, _kun_ eksisterte i ditt eget hode? Og nå er jeg seriøs. Du er kjapt ute med enkle løsninger på folks psykiske tilstand uten å kjenne dem, eller vite noe om hva de har opplevd og ikke. Er du synsk? Endret 31. mars 2009 av Bolledeig
Gjest VinglePetter Skrevet 31. mars 2009 #151 Skrevet 31. mars 2009 Kan du ikke lage deg din egen lille tråd hvor dere som ikke tror kan gulpe opp, istedet for å blande deg inn i hver bidige tråd som omfatter dette emnet. Sist jeg sjekket var dette ett åpent forum. Alle har like mye rett til å si sin mening om det som skrives og menes her. Slenger jeg ut en påstand på ett åpent forum må jeg nødvendigvis tåle å få mine ytringer utfordret. At vi kan bli "spydige" her på forumet, henger vel sammen med at vi føler oss ganske anonyme alle sammen. Det må vi da tåle. Ikke sant? - God påske.
Gjest VinglePetter Skrevet 31. mars 2009 #152 Skrevet 31. mars 2009 Du er kjapt ute med enkle løsninger på folks psykiske tilstand uten å kjenne dem, eller vite noe om hva de har opplevd og ikke. Er du synsk? Ja, jeg er synsk - motbevis det om du kan.
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #153 Skrevet 31. mars 2009 Sist jeg sjekket var dette ett åpent forum. Alle har like mye rett til å si sin mening om det som skrives og menes her. Slenger jeg ut en påstand på ett åpent forum må jeg nødvendigvis tåle å få mine ytringer utfordret. At vi kan bli "spydige" her på forumet, henger vel sammen med at vi føler oss ganske anonyme alle sammen. Det må vi da tåle. Ikke sant? - God påske. Ja alle forum er åpne, men klarer du aldri holde deg for god til å blande deg inn med hva du ikke tror på hver eneste gang det nevnes "alternativt" eller "overnaturlig" i et forum? Kan du ikke tolerere at folk er forskjellige, uten å gulpe hver bidige gang? Kan ikke vi få diskutere om vi har opplevd noe unaturlig i fred, eller gjør det for vondt?
Gjest VinglePetter Skrevet 31. mars 2009 #154 Skrevet 31. mars 2009 Ja alle forum er åpne, men klarer du aldri holde deg for god til å blande deg inn med hva du ikke tror på hver eneste gang det nevnes "alternativt" eller "overnaturlig" i et forum? Kan du ikke tolerere at folk er forskjellige, uten å gulpe hver bidige gang? Du er vel klar over at eneste grunnen til at du missliker meningene mine, er at du er uenig i dem? Jeg er slett ikke værre enn noen andre meningsutvekslere her inne. Jeg forfekter logikk, viten , fakta og fornuft. Noen av dere forfekter overtro, religion og mystiske hjelpere. Jeg stortrives med å utfordre deres side av saken. Har du hørt utrykket "Preaching to the choir"? Er det slik du ønsker det?
mysan Skrevet 31. mars 2009 #155 Skrevet 31. mars 2009 Ja, jeg er synsk - motbevis det om du kan. Ja, det er vel bare å høre med hun du mente hadde overdrevet psykofarmamedikamentene sine det, om hun i det hele tatt går på medisiner Ja alle forum er åpne, men klarer du aldri holde deg for god til å blande deg inn med hva du ikke tror på hver eneste gang det nevnes "alternativt" eller "overnaturlig" i et forum? Kan du ikke tolerere at folk er forskjellige, uten å gulpe hver bidige gang? Kan ikke vi få diskutere om vi har opplevd noe unaturlig i fred, eller gjør det for vondt? VinglePetter har veldig mange besøk på Religion og Livssyn, og veldig få andre steder på KG. Og VinglePetter, du kan ikke si at du liker å utfordre oss på våre meninger - du liker å le av dem, det er ikke samme sak. Og som sagt en rekke ganger så er det bare teit å trashe den ene tråden etter den andre med sure oppstøt, ála "du burde få hue ditt sjekka" "har du tatt for mye medisin" osv, når trådstarter for eksempel etterspør andres erfaringer og opplevelser de ikke har noen forklaring på. Du bidrar ikke konstruktivt - du bare gulper og spyr, og jeg må si jeg lurer på hvorfor du finner så stor glede i det. Det har jo helt klart mer med deg å gjøre enn noen andre.
Lumina Skrevet 31. mars 2009 #156 Skrevet 31. mars 2009 har opplevd litt egentlig, aldri sett noe (tror jeg?) men følt en del! og hadde også besøk av en som fjernet en ånd! bodde for ikke så lenge siden i et hus (et hus som er gammelt men fullstendig renovert) som jeg og en venninne og sønnen hennes leide og der følte vi noe en liten stund etter vi flyttet inn. rommet mitt var "hoved soverommet" og man kunne merke at det var noen der utrolig godt! man hadde en følelse av at noen sto og så på deg hele tiden, ganske ekkelt!! sov dårlig på det rommet også! ikke bedre var det da vi fikk høre at naboene våres har sett noen stå i vinduet på det rommet og sett ut, noe vi fikk høre etterhvert. en gang jeg satt i gangen nede atmed trappen som gikk opp til soverommene, og jeg satt på pcn som så mange ganger jeg hadde gjort det. døren på rommet mitt hadde stått opp hele den dagen, og plutselig så blir den døren slamret hardt igjen!! jeg turde ikke gå opp å legge meg den natten, så jeg la meg på sofaen! fikk også for meg en gang jeg lå i senga mi at det er en mann som går igjen, en bitter, sur mann! og en kveld/natt jeg satt oppe og ventet på at en venn skulle komme hjem fra fest, og jeg satt på pcn. uheldigvis var det ganske mørkt i stua også! hunden min begynte plutselig og bjeffe og boffe og knurre mot 2 forskjellige punkt i stua! så gikk han og la seg under stuebordet og ble stille en stund, for så å gjøre dette på nytt, og dette gjorde han mange ganger utover natten!! da min venn kom hjem fra fest kunne han fortelle at det spøker her (han ser masse sånt og er oppvokst med det så jeg vet han ikke tuller!), så fortalte jeg hva hunden min hadde gjort. og han spurte meg hvor i stua han hadde bjeffet mot, og da jeg fortalte det ble han bare stor i øynene. (han vet nemlig hvor redd jeg er sånt og ville ikke skremme meg sånn, selv om jeg skjønte at det var der han hadde sett denne ånden). han fortalte at det er en tynn mann med en slags frakk på seg som er i huset. også sa han at han passer på, fordi det er flere ganger at denne mannen har skrudd av stekeovnen uten at vi har visst at den har vært skrudd på!! (sønnen til venninna mi var ekstrem på og skru på ovnen en periode, men det ble stille så vi trodde han hadde skjønt at han ikke får lov!) så ganske betryggende sånn sett! så hadde venninna mi en del ekle opplevelser oppe i 2.etasje som gjorde at hun ringte til en mann som er kjent her hvor vi bor, for å fjerne ånder. jeg og venninna mi byttet foresten soverom siden jeg ikke klarte og sove der lengre, og det var da hun begynte og få disse opplevelsene pluss noen opplevelser på rommet til sønnen hennes som gjorde at hun ringte han. og på noen dager så kom han på besøk hos oss, og noe av det første han sa var at han følte han måtte gå i andre etasje! han kunne fortelle at på barnerommet var det værst, hoved soverommet var det også en del aktivitet på men ikke like mye, og på det tredje rommet (som var mitt) var det ikke så mye aktivitet! noe jeg også kjente stor forskjell på fra hoved soverommet! han sa det var en mann, med en frakk lignende ting på seg, nærmere regnfrakk. han hang igjen fra krigen (huset der var brukt som fangehus under krigen) og han mente det var snakk om okkupasjon. han snakket et språk han ikke skjønte, noe slavisk. han "såg" også et fjøs og hest og vogner (det ligger en grunnmur på eiendommen her hvor det har stått et fjøs en gang i tiden, men den er ikke mulig og se). han fortalte også at ovnen har blitt skrudd på av denne ånden. jeg ble egentlig mest sjokkert over at han sa mye av det samme som min venn! så skulle han fjerne denne ånden, som var gjort på noen få minutter, og jeg har ikke merket noe etter han var der. nå er jeg flyttet ut av huset og for meg selv, og jeg merker en helt annen energi her i forskjell til i det huset!!! en annen ting jeg har merket meg den siste tiden er en vei jeg pleier og gå når jeg går tur med hunden, så er det et hus der som jeg grøsser hver gang jeg går forbi! det er noe helt utrolig med energi der! skulle likt og vite hva/hvem som er der siden det er så mye krigshistorie her
Pjukset Skrevet 31. mars 2009 #158 Skrevet 31. mars 2009 Du er vel klar over at eneste grunnen til at du missliker meningene mine, er at du er uenig i dem? Jeg er slett ikke værre enn noen andre meningsutvekslere her inne. Jeg forfekter logikk, viten , fakta og fornuft. Noen av dere forfekter overtro, religion og mystiske hjelpere. Jeg stortrives med å utfordre deres side av saken. Har du hørt utrykket "Preaching to the choir"? Er det slik du ønsker det? Det dreier seg ikke om uenighet, det dreier seg om at du har et enormt behov for å spy ut dritt hver bidige gang. Denne tråden dreier seg ikke om "er overtro tull eller ikke, den dreier seg om folk som har opplevd noe unaturlig, og folk har et ønske om å diskutere nettopp dette. Hadde det bare vært 1 eller 2 ganger, men du må jo rope din avsky mot overto i hver eneste tråd. Kan du ikke heller gå og diskutere noe annet? Vi tror jo det vi tror uavhengig av deg, må du lage kvalm i hver eneste tråd? Jeg tror forøvrig jeg allerede vet svaret på det..
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2009 #159 Skrevet 1. april 2009 Jeg har ikke opplevd overnaturlige ting in real life, men mer inni hodet mitt, eller hva skal jeg si? Jeg får et sterkt inntrykk at jeg til tider leser andres tanker... Underlig nok! Helt uten videre kommer jeg i sånn slags rar modus, hvor jeg spørr om den personen har gjort sånn og sånn og de bekrefter det. Høres nesten ut som det er tanker jeg selv har funnet på, men nei. Ting jeg umulig kunne visst, og private ting:/ Litt ekkelt til tider. Ellers har jeg sanndrømt. Og det siste året opplever jeg at jeg drømmer at jeg er andre folk jeg kjenner i en situasjon de har vært i og med sterke følelser, som de senere sier til meg at det har skjedd med de. Tror jeg har blitt helt synkronistert med bestevenninnen min, for føler alltid hva hun kommer til å føle, om ting som skal skje med henne. Med tidligere venninner var det sånn at vi kunne drømme samme ting samme natt. Drømmer alltid om viktige ting som skal skje i mitt liv da, som kjæreste brudd, bli sammen, dagen før en dødde drømte jeg at jeg var ektefellen med sorg, uten da å vite hvorfor? Men det viste seg neste dag:( En generell regel: Noe som i framtiden fører til en sterk reaksjon hos meg, drømmer jeg som oftest om før jeg får det emosjonelle shocket eller hva jeg skal kalle det. Før var det kun negative emosjoner jeg kunne "spå", men nå er det heldigvis også positive:) Før var jeg redd for å sovne om nettene pga dette. Men glad jeg er blitt mer moden sånn sett!
Gjest Methuselah Skrevet 1. april 2009 #160 Skrevet 1. april 2009 Det eneste var vel når jeg gikk igjennom en Kirkegård på kvelden, Da jeg tydeligvis mener jeg så en skikkelse gå igjennom gravene. Men jeg vet ikke om det var hjernen som spilte meg et puss eller om det var hvirkelig det jeg så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå