mysan Skrevet 5. mars 2009 #121 Skrevet 5. mars 2009 Selvfølgelig er det voldsomt redigert, hvilket tv-program er ikke det? Man lager ikke et femti minutters program på femti minutter, for å si det sånn. Det som er interressant med i hvert fall en av de damene de kontakter innimellom, hun trønderen med det mørke håret, er at hun faktisk innimellom får opp navn, og de får jo ikke vite hvor de skal før de er der, så det er ikke snakk om å innhente forhåndsopplysninger om stedet. Synes programmet er underholdende jeg. Liker å se på "Most Haunted" også.
Gjest Gjest Skrevet 5. mars 2009 #122 Skrevet 5. mars 2009 "Får opp navn" på et tv-program... milde himmel.
Gjest VinglePetter Skrevet 6. mars 2009 #123 Skrevet 6. mars 2009 Jeg mener at Fem og TVN som sender disse programmene, retter seg stort seg mot trygdede kvinner uten formell utdannelse. For disse er programmer om spøkelser og annet overnaturlig så godt som vitenskaplig, og anses ikke som ren underholdning.
mysan Skrevet 6. mars 2009 #124 Skrevet 6. mars 2009 "Får opp navn" på et tv-program... milde himmel. Milde himmel? Også jeg som trodde du var mann. Der kan man se... Vel, når det gjelder henne som har "fått opp navn" ved et par av episodene jeg har sett, så tar jeg utgangspunkt i at det de forteller innledningsvis, at den synske personen ikke vet noe om stedet på forhånd, faktisk stemmer. Og da er det ganske interessant at denne damen får frem navn som når de sjekker opp etterpå viser seg å faktisk stemme. Men det er klart, er man som deg så tar man utgangspunkt i at det hele kun er iscenesatt skuespill fra start til slutt, så da skjønner jeg utbruddet ditt. Jeg pleier ikke å ta utgangspunkt i at folk juger, selv om de kan fortelle ting som jeg synes er vanskelig å tro på. Det er nok mange som gjør. Og som jeg har sagt en rekke ganger i disse diskusjonene; så lenge det finnes mennesker med høy utdannelse som har forsket i årevis som forsker på det alternative/paranormale, og så lenge det ikke ikke foreligger klare forklaringer på folks opplevelser, annet synsing og mening utifra eget ståsted, så velger jeg å holde meg åpen for at det er mer mellom himmel og jord enn noe annet sted, og jeg tar også hele tiden med i beregningene at det finnes metervis med bøker om disse tingene. Men selvfølgelig; kan det ikke dokumenteres vitenskapelig så er det selvfølgelig bare tull. Jeg har stilt dette spørsmålet et par ganger tidligere, men har ikke fått noe svar, så jeg stiller det igjen: Dere som ikke tror det kan finnes noe mer enn dette livet vi lever her og nå, som ikke tror på healing eller noe som helst; har dere lest noe som helst om emnene? En eneste bok skrevet av folk som holder på med å forske på disse tingene? Eller er innstillingen kun at dersom det ikke er vitenskapelig bevist så er det ikke verdt å bruke tid på. Det er jo dette med kognitiv bias da, man leser det som bekrefter det man allerede "vet" og unngår alt som kan fortelle det motsatte. Det går begge veier, det der.
Gjest VinglePetter Skrevet 9. mars 2009 #125 Skrevet 9. mars 2009 Men selvfølgelig; kan det ikke dokumenteres vitenskapelig så er det selvfølgelig bare tull. Jasså, så du mener det faktisk ikke går ann å bevise eller motbevise dette vitenskaplig?
mysan Skrevet 9. mars 2009 #126 Skrevet 9. mars 2009 På det nåværende tidspunkt ser det ikke sånn ut. Det er ikke dermed sagt at man ikke kan bevise/motbevise både dette og hint en gang i fremtiden. Og for ørtende gang; JEG er altså åpen for at det eksisterer saker og ting vi ennå ikke vet hvordan vi skal kunne måle/teste/bevise. At vi ikke kan per i dag er for meg ingen målestokk på hvorvidt noe er sant eller ikke.
Pjukset Skrevet 12. mars 2009 #127 Skrevet 12. mars 2009 (endret) Jeg har vært lenge syk og har følt meg drittlei lenge. Jeg besluttet å søke litt "åndelig" hjelp for å få hodet mitt ut av det negative sporet jeg hadde havnet i. Kort fortalt fikk jeg beskjed om å ringte et nr, jeg ante ingenting om vedkommende, bare et nr jeg fikk tilsendt. Jeg ringte som avtalt i dag, og jeg rakk ikke si stort før han begynte å fortelle. "Du bodde i en klassisk bygård i Oslo, gjorde du ikke?" spurte han. Tja, sa jeg, jeg har bodd litt her og der og flytta en del på meg. "ja, men da du ble syk, så bodde du i en klassisk bygård. Og på andre siden av gaten av bygården, så er det en stor park." Han fikk opp tallet 1930. Jeg satt bare stum i andre enden av tlf og visste ikke frem eller tilbake på meg selv, dette går ikke an å tippe på. Bygården var fra 1930, et klassisk bygg, med park rett over gata. Det er ganske mange bygårder og blokker å ta av i Oslo. "Du har veldig vondt i bryst og lungene dine. Også har du tenkt veldig mye på barn i det siste". Igjen, det fòr bare kaldt nedover ryggen. Informasjon han umulig kan ha visst. Da jeg spurte han om hvordan han visste alt dette, sa han "Vel, det er en dame ved navn X med to små barn som viser meg alt dette. Hun er svært syk og svært fattig, og går rundt med dødsangst og bekymringer for hva som skal skje med barna. Mannen hennes har dødd av tuberkulose, og det er dette hun også skulle dø av. Lyset ditt er så sterkt (altså mitt lys) og vennlig, at hun ble trukket til deg. Trolig har hun vært hos deg en stund. Så med andre ord, din egen dødsangst og smerter i lungene kommer fra henne" "javel", var alt jeg klarte å tenke. Jeg har aldri fått en sånn reading før og klødde meg litt i hodet. "jeg tror ikke du forstår hvor sterkt lyset ditt er", sa han. Så ba han meg si noen setninger, sendte dama over i lyset (det riktige lyset), og spurte meg om jeg kunne kjenne stikkninger i hodet. "Nei", sa jeg, "men jeg hadde enorme stikninger i hodet i hele går kveld, og det var alt annet enn behagelig". Da hadde jeg visstnok ubevisst allerede forstått "kraften" min. Uansett, etter vi la på så ble jeg surrete i huet og måtte ut og få frisk luft. Dette var en så snodig opplevelse. Jeg tenkte vel "dette er jo bare tull" et par ganger, men han slo spikeren på hodet med absolutt alt han sa. Men det jeg kan si, er at nå 12 timer etter (uten at jeg egentlig har tenkt så mye over det), så føles lunger og bryst utrolig lettere. Alt føles egentlig lettere på en måte :klø: Etter vi la på googlet jeg han og fant ut han skal være en av deltakerne på jakten på den 6 sans. Er veldig på spent på hvordan han kommer til å gjøre det Endret 12. mars 2009 av Pjukset
LilleCanCan Skrevet 13. mars 2009 #131 Skrevet 13. mars 2009 Jasså, så du mener det faktisk ikke går ann å bevise eller motbevise dette vitenskaplig? Ja! Derfor det er okkult da vet du Hah, hadde jeg vært på den andre siden hadde jeg ikke giddet å bevise dette for en dritt. Jeg hadde på en eller annen måte fått dem til å gå i seg selv. Først da får du svaret. Latskap å be andre finne svaret for DEG! Finn det selv, eller la vær. Det er opp til deg.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #132 Skrevet 13. mars 2009 Ja, det er hans jobb å bevise dine påstander.
Pjukset Skrevet 15. mars 2009 #133 Skrevet 15. mars 2009 Forøvrig var han som "leste meg" over telefon slik fortalt, med som deltaker på jakten på den 6 sans i dagens episode.
mysan Skrevet 15. mars 2009 #134 Skrevet 15. mars 2009 Hvem av dem var det? Eller vil du ikke si det kanskje...
Gjest Slump81 Skrevet 30. mars 2009 #135 Skrevet 30. mars 2009 Dette har nå skjedd to ganger. Samboeren min våkner av at barnet vårt, en jente på 2, skriker til. Når hun kommer inn på rommet ser hun lys som blinker i senga til vår lille jente. Disse lysene beskriver hun som om det skulle være LED lys som er slås av og på. Er det noen andre som har hatt noen lignende opplevelse?
Gjest VinglePetter Skrevet 30. mars 2009 #136 Skrevet 30. mars 2009 Dette har nå skjedd to ganger. Samboeren min våkner av at barnet vårt, en jente på 2, skriker til. Når hun kommer inn på rommet ser hun lys som blinker i senga til vår lille jente. Disse lysene beskriver hun som om det skulle være LED lys som er slås av og på. Er det noen andre som har hatt noen lignende opplevelse? Jeg hater å være en fest-brems, men mye tyder på at diskolysene har en naturlig forklaring. Har dere elektriske apparater i nærheten av barnesenga, som kanskje innehar blinkende led? En PC som står i sleep-mode kan lyse opp ganske kraftig i ett mørkt rom hvis øynene er justert til nattesyn. Alternativt har dere besøk av ufo eller det kjente led-spøkelse. Den siste forklaringen er nok mest spennende, og da tviholder vi vel på den da?
Gjest Gjest Skrevet 30. mars 2009 #137 Skrevet 30. mars 2009 Jeg får "forvarsel" om det er noen nær meg som dør. Er en emne jeg gjerne skulle vært for uten. Blir gjerne "besøkt" i drømme en ukes tid før jeg får den triste beskjeden. Drømmene er så spessielle at jeg går rundt å tenker på "hva er det nå ?" Og ikke så veldig korselig når en kort tid etter får beskjed om at noen er død. Er gjerne nær famile eller nære venner. Har ikke orket å gå så inn (tolke) i det da drømmen kommer. Men skjønner umiddelbart hvorfor jeg hadde drømt slik da jeg fikk beskjeden. Får og "frysning" når jeg er nær enkelte personer. Som oftest viser det seg at de er personer som "suger energi". Opplever og senere at de gjør meg noe "vondt" på en eller annen måte. Ekle greier.
mysan Skrevet 30. mars 2009 #138 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jeg hater å være en fest-brems, men mye tyder på at diskolysene har en naturlig forklaring. Har dere elektriske apparater i nærheten av barnesenga, som kanskje innehar blinkende led? En PC som står i sleep-mode kan lyse opp ganske kraftig i ett mørkt rom hvis øynene er justert til nattesyn. Alternativt har dere besøk av ufo eller det kjente led-spøkelse. Den siste forklaringen er nok mest spennende, og da tviholder vi vel på den da? Vet du mer enn det hun fortalte i innlegget sitt, siden du påstår at "mye tyder på....". Hva er det hun har skrevet som tyder på noe som helst, egentlig? Og det siste, sarkastiske utsagnet ditt kunne du vel strengt tatt ha spart deg - hun antyder ikke noe spøkelse, hun bare lurer på om noen har erfart det samme og kanskje kan gi henne en pekepinn på hva hun opplever. Endret 31. mars 2009 av Bolledeig
LitaPia Skrevet 30. mars 2009 #139 Skrevet 30. mars 2009 (endret) Jeg hadde en opplevelse for endel år tilbake som jeg mener kan regnes som "overnaturlig". Jeg var alene på hytta (egentlig huset som tippoldeforeldrene mine bygde,som har gått i arv i familien). Huset hadde to etasjer + hems og mørkkjeller. Jeg satt i 1.etasjen og leste en bok for meg selv, og plutselig begynte jeg å høre musikk fra andre etasjen. Min første tanke var "nei nå begynner du å bli skrullete i hodet Litapia!". Men det ville ikke gi seg, og da jeg åpna døra til trappeoppgangen hørte jeg musikken helt tydelig. (Kanskje ikke så merkelig i seg selv at radioer eller cd spillere slår seg på av seg selv, men tingen er at vi hadde ikke noe elektrisitet i huset på den tiden. Og det fantes kun èn radio, og den sto på stua der jeg satt. Avslått. ) Sa ikke noe om dette til noen, men ifjor sommer satt vi og snakket om overnaturlige hendelser osv. Og da sa morfaren min at han brukte å høre musikk fra andreetasjen på hytta. Jeg fikk vite at oldefaren min brukte å ha en gammel grammofon(skrives det slik?) der oppe, og han satt hver kveld og hørte på den sammen med oldemor. Både oldemor og oldefar er døde for lenge siden, og grammofonen ble gitt bort. Har lett etter forklaringer på hvorfor jeg kunne oppleve noe sånt, så tydelig. edit: radioen som sto i stua var batteridreven. Endret 30. mars 2009 av LitaPia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå