Gå til innhold

Har du opplevd noe "overnaturlig"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk snakker ofte om at de har skytsengler rundt seg..altså noen som passer på dem. Jeg tror at min "skytengel" er slem. Noen ganger merker jeg ham mer tydelig enn andre ganger, det virker som om det går i perioder hvor han plager meg.. Han er mørkhåret, har mørke øyne og er ganske lang. Både jeg og andre rundt meg har sett ham og jeg føler meg alltid utilpass og overvåket når han er på "besøk". Jeg føler ikke at han vil meg noe godt...det føles nesten som om han står og kjefter på meg. (uten at jeg hører det selvsagt). Jeg blir skvetten og redd.

Jeg vil gjerne bli kvitt ham på en eller annen måte, men det nytter ikke å flytte, for det er meg han følger.

Jeg trodde at skytengeler skulle være snille jeg? :(

Jeg skal ikke påberope meg å vite noe som helst i sakens anledning, men jeg leste et sted at det finnes "ånder" som rett og slett ikke er høyt nok utviklet til å hjelpe, men de vil så gjerne... men så lager de mer kaos enn orden.

Be ham høyt og tydelig om å fjerne seg. Kanskje det hjelper.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke påberope meg å vite noe som helst i sakens anledning, men jeg leste et sted at det finnes "ånder" som rett og slett ikke er høyt nok utviklet til å hjelpe, men de vil så gjerne... men så lager de mer kaos enn orden.

Jeg har altså fått en skytsengel som ikke virker?! :ler:

Synes nesten litt synd på han nå. Nå ble han plutselig ikke så skummel lenger heller! :fnise:

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd en god del merkelige ting opp gjennom årene, men har (heldigvis) bare sett et gjenferd én gang og da var jeg 12. Det var faktisk på en sommerdag med skyfri himmel, klokken var seks på ettermiddagen. Jeg satt i en stol foran tv-en mens jeg så på tegnefilm og ante fred og ingen fare da hunden vår plutselig begynte å bjeffe og knurre bak meg. Jeg snudde stolen rundt for å snakke til henne, og da så jeg hvorfor hun var helt gal. Rett foran henne, ca 3meter fra meg, sto det en hvit skikkelse som tydelig var en kvinne. Hun hadde langt skjørt, oppsatt hår, for jeg så halsen godt, og hendene hennes var foldet foran. Jeg så ingen detaljer, bare omriss på en måte, likevel var det tydelig at hun så rett på meg. Hunden vår flekket tenner og ragget sto, mens hun bjeffet som aldri før. Jeg rakk å se på skikkelsen i maks 5-10sek før jeg snudde stolen og krøkte meg sammen i stolen. Hunden vår fortsatte å bjeffe i et par minutter til hun begynte å løpe rundt i stua som en tulling mens hun klynket. Da forsto jeg at skikkelsen mest sannsynlig hadde forduftet, og turte endelig å reise meg opp og se meg om. Jeg får fortsatt frysninger når jeg tenker tilbake på dette. Jeg kunne jo ikke innbille meg det når det faktisk var hunden vår som så skikkelsen først?

Uansett så har vi en teori om hvem dette var. Huset ble bygget av en stasjonsmester og fruen tidlig på 1900-tallet, men de måtte selge huset fordi de ikke hadde råd til å beholde det. Min bestefar kjente paret, og sa at fruen hadde tatt dette veldig tungt.

Det har vært og er fortsatt andre merkelige hendelser i huset som ting som forsvinner og dukker opp på de underligste steder, lyden av møbler som flyttes om natten, skrapelyder utenpå vegger, romstrering i klesskap, samt stemmer som mumler i veggene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har altså fått en skytsengel som ikke virker?! :ler:

Synes nesten litt synd på han nå. Nå ble han plutselig ikke så skummel lenger heller! :fnise:

Det er bra. Frykt er ikke noe positivt å ha med seg, så legg fra deg det. Si gjerne ifra når nok er nok, kansje han gir seg? :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Har opplevd noe ja. Huset vårt er bygd på en gammel vikingegrav fra vikingetiden, og i den sammenhengen har min mor flere ganger opplevd å se skyggene av "vikingen" som vi kaller han. En gang mamma hadde overnattingsbesøk av en venninne som sov på sofaen i stua, så så hun denne skyggen, og spurtet inn på rommet til mamma, der vi tilsammen lå to barn og to voksne til slutt.

Jeg er også veldig bevisst på at min mormor er rundt med og passer på, men tør absolutt ikke å spørre om hun kan vise at hun er her, da hadde jeg nok fått hjerteinfarkt, så hver gang jeg "snakker" med henne så ber jeg henne om å ikke vise seg :sjenert:

Min tante ser, og har sett både mormor, morfar og noen menn som går igjen på jobben hennes. Selv opplevde jeg at farfar kom og strøyk meg på kinnet samme kvelden som han gikk bort i kreft. Jeg er overtroisk, uten tvil - men har heldigvis ikke hatt mange ubehagelige opplevelser enda :)

Skrevet

Jeg har vel egentlig bare opplevd noe uforklarlig én gang, og det var i fjor høst.

Jeg og samboeren var på hans familiehytte langt oppe i Telemark. I dette området ligger det kun 3-4 hytte, der samtlige er med tilknytning til familien hans, og det var kun én av de andre hyttene det var folk i. Dette var for ordens skyld et ektepar i 60-årene. En kveld går samboeren ut for å tisse, da han noe opprømt kommer inn igjen, ber meg skru av radioen og komme ut. Han sier ikke noe mer enn det. Jeg går ut, det er stille et par sekunder, og så hører jeg et kvinneskrik jeg aldri har hørt maken til verken før eller siden. Det høres ut som om hun skriker seg helt "tom", trekker pusten og skriker igjen. Da det andre skriket setter i gang, snur jeg på hælen og løper inn med samboer hakk i hel. Det var faktisk så ampert at jeg klarte å klemme fingrene hans relatvt stygt i døren.

Begge to er lamslåtte, da han virkelig fikk bekreftet at det ikke bare var han som reagerte. Det tok ganske lang tid før vi snakket, og tårene mine trillet.

Min første reaksjon var naturligvis ikke at dette var noe overnaturlig, men at en kvinne ble lemlestet knappe 100 meter unna oss. Såpass grusomt var det å høre på. Dersom det hadde vært dekning på denne hytta, ville jeg ringt politiet.

Vi hørte ikke mer i løpet av natta, og da vi støtte på slekten dagen etter, ble ikke denne skrikingen nevnt. Vi dro hjem tidligere enn planlagt, og jeg var livredd for å bli møtt av en nyhetssak som kunne passe med tid og sted. Ingenting dukket imidlertid opp.

Jeg og min samboer har virkelig analysert oss forlengs og baklengs gjennom det som skjedde, men vi finner rett og slett ingen logisk forklaring. Dette er ikke sted som er tilgjengelig for allmennheten, det er ingen ukjente hytter i nærheten, ingen bilvei, turstier, generelt steder det kan være folk. Det var heller ikke noe dyr. Samboeren har tross alt vært i dette området hele livet, og kjenner både natur- og dyreliv.

Denne opplevelsen var ganske så ekkel, og jeg håper jeg ikke får oppleve slike skrik igjen. Det gikk virkelig gjennom marg og bein.

Skrevet

Foxy Fish, hvorfor ikke høre med lokalbefolkningen om det er andre som har opplevd det samme, eller om noen vet om det har skjedd noe i området tidligere eller om det rett og slett skjedde noe akkurat da dere faktisk hørte disse skrikene?

Har det skjedd dramatiske ting, så er det noen som vet noe om det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ting før de skjer.

Gjest VinglePetter
Skrevet

Jeg ser ting før de skjer.

Jeg også. Jeg ser at det kommer en ny spill-konsoll fra Sony som heter Play Station 4.

Spør du Sony, vil de nok nekte for noe slikt. Men bare vent.

Skrevet

Jeg også. Jeg ser at det kommer en ny spill-konsoll fra Sony som heter Play Station 4.

Det kan hende det er forskjell på erfaringsmessige antakelser og klarsyn.

Skrevet

Ja, sant... Åndene beholder jo sin bevissthet fra den gangen de levde på jorden.

Har opplevd ånder som jeg vil kalle dumme, men sjeldent en slem ånd.

Da kan man få svar fra ånden som selv en treåring kunne visst svaret på. Tydeligvis blir ikke alltid den sosiale intelligens utviklet når vi går videre?

Også har man denne loven om tiltrekning. Slik du føler deg, en slik ånd tiltrekker du deg.

Føler du deg som en dritt en dag, da møter du en dritt fra åndeverdenen også. Frykt er jo og en følelse, så man tiltrekker seg det man frykter på lik linje som man kan tiltrekke seg det man virkelig ønsker seg.

Men så har vi våre guider (engler f.eks) og hjelpere (familiemedlemmer).

De kan gi oss svar ut i fra hva vi tenker, og ikke bare hva vi føler (og disse to tingene er virkelig ikke alltid i et amarbeid med hverandre). Dette er nå min erfaring, og man kan ofte få virkelig kloke svar av disse, slik at hårene reiser seg på ryggen.

Artige greier. :)

Skrevet

Jeg ser også ting før de skjer. Problemet er bare at de stort sett skjer i parallelle universer, slik at jeg ikke får noe kreditt for disse spådommene i dette universet. Forbannet være Hugh Everett!

Skrevet

Jeg ser også ting før de skjer. Problemet er bare at de stort sett skjer i parallelle universer, slik at jeg ikke får noe kreditt for disse spådommene i dette universet. Forbannet være Hugh Everett!

Jeg har også en link til parallelle universer, der jeg levde mange av mine forrige liv. Ofte gjentar de seg i neste parallelle univers, noe som er veldig moro. Men dette livet suger. Ingenting passer, og jeg har ikke scoret med Angelina Jolie. Forbannet være Brad Pitt!

Skrevet

Jeg VET at det er noe mere der ute.

Etter at jeg og kjæresten ble sammen har uforklarlige ting skjedd.

Spøkelser, eller hva det nå enn er, det finnes. Jeg ville kalt den en slags usynelig kraft. Skikkelig guffent.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min mor ser og merker spøkelser. Jeg er rimelig glad hun fortalte meg etter at jeg flytta ta vi har to i huset. Godt å vite at det ikke er jeg som var gal når de rare tingene hjemme sjedde.

Skrevet

Tråden ryddet, noen av innleggene er flyttet til diskusjonstråden her.

Bond, mod

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt et par skumle opplevelser, den verste skjedde i leiligheten vi bor i nå. Det var tidlig på morgenen, og mannen hadde stått opp med ungene mens jeg lå i senga og leste i en bok.

Lå på siden og leste, og kjente plutselig at noe trakket oppi senga, slik det kjennes ut når en katt tråkker rundt. Snudde meg for å se om det var en av ungene, men det var ingen der. Ble ikke veldig skremt, så jeg fortsatte bare å lese. Et halvt minutt senere begynner det igjen, denne gangen mye hardere. Kjenner trakkingen både i senga og over hele meg.

Da fikk jeg litt noia og løp ut på stua... Fortalte samboeren min det, og han fortalte da at han en stund tidligere hadde kjent noen sitte seg ned på sengekanten ved siden av ham midt på natten. Han hadde ikke villet fortelle meg det fordi han ikke ville jeg skulle bli redd.

En periode brukte jeg en app på telefonen som heter "Sleeptalk recorder", som reagerer og spiller inn lyd hvis man snakker i søvne. På et av opptakene hører man noe som tråkker i dørstokken, går over gulvet, løfter opp telefonen og hveser inn i den, før den legges ned igjen og vedkommende går ut døra og lukker den igjen. Man hører tydelig i bakgrunnen snorkingen til både meg og mannen (jepp, jeg snorker :P), så det var ingen av oss. Ungene var hos barnevakt denne natta. Klarer ikke å finne noen logisk forklaring på dette.

Anonymous poster hash: 7f915...4d8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

seriøst, du har opptak av at noe(n) freser i telefonen om natten, og du bor fortsatt der? hadde flyttet på dagen:)

Anonymous poster hash: aab15...e8e
Gjest oreokaka
Skrevet (endret)

Overnaturlig og overnaturlig. Jeg kan merke på kroppen min når mine nærmeste forlover seg. Sist gang var på tirsdag. Stoppet helt opp plutselig, også kom tanken "Nå forlover ** og ** seg". 10 minutter etterpå får jeg melding om det. Dette har skjedd med 3 andre par fra familien eller nære venner. Er kun 2 av disse parene hvor jeg har stoppet opp på eksakt tidspunkt, med de to andre har jeg følt det over 1-2 timer kanskje. Rart, men er koselig... :)

Endret av oreokaka
Gjest oreokaka
Skrevet

Inatt smalt plutselig døra mi opp ut av det blå. Det var nok bare vinden som gjorde det, men likevel ekkelt når jeg tidligere på dagen hadde lest alle disse hendelsene.. Var litt redd da, ja :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...