Gå til innhold

Har du opplevd noe "overnaturlig"?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det eneste var vel når jeg gikk igjennom en Kirkegård på kvelden,

Da jeg tydeligvis mener jeg så en skikkelse gå igjennom gravene.

Men jeg vet ikke om det var hjernen som spilte meg et puss eller om det var hvirkelig det jeg så...

Jeg tror nok du så syner. Tro det eller ei, men kirkegårder er det ène stedet det ikke spøker. Ånder trenger konstant energi for å "leve", og det finner man ikke akkurat på en kirkegård :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Methuselah
Skrevet
Jeg tror nok du så syner. Tro det eller ei, men kirkegårder er det ène stedet det ikke spøker. Ånder trenger konstant energi for å "leve", og det finner man ikke akkurat på en kirkegård :)

Ja men det finnes faktisk et spøkelse som skal være på kirkegårder. Det første mennesket som ble gravlagt skal vist nok gå igjen på kirkegården. Altså dette gjelder alle kirkegårder. Dette spøkelse kalles for Kirkegårdsvokteren og skal beskytte kirkegården for onde ånder. Og andre uønskede som kommer til kirkegården. Så om det var et spøkesle jeg faktisk så og om det faktisk eksisterer spøkesler. Og siden det bare skal eksistere 1 spøkesle på kirkegården så må det ha vært kirkegårdsvokteren jeg så

Men jeg er enig at jeg nok så syner..

Skrevet
Ja men det finnes faktisk et spøkelse som skal være på kirkegårder. Det første mennesket som ble gravlagt skal vist nok gå igjen på kirkegården. Altså dette gjelder alle kirkegårder. Dette spøkelse kalles for Kirkegårdsvokteren og skal beskytte kirkegården for onde ånder. Og andre uønskede som kommer til kirkegården. Så om det var et spøkesle jeg faktisk så og om det faktisk eksisterer spøkesler. Og siden det bare skal eksistere 1 spøkesle på kirkegården så må det ha vært kirkegårdsvokteren jeg så

'

Hm, det har jeg aldri hørt om. Men uasnett så gjør dem deg ingentin. Jeg kunne godt tenkt meg å bodde på et haunted-hote !

Skrevet

Sant det der, men disse åndene er sjeldne.

B.l.a i mexico ble et tilfeldig offer begravd levende, av de grunner du du nevner.

Men det er nå mange herrans år siden. Tvilerpå at dette er noe som uføres så mye verden rundt om for tiden, men for det... man vet aldri.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg opplevde en del underlige ting som ungdom. Jeg kan med en gang si at jeg ikke er religiøs.

Det begynte på en nær slektnings dødsdag. Det var et helt uventet dødsfall uten forestående dødsleie, så det kom brått på oss alle. Jeg var helt våken (det var midt på dagen), men satt alene på rommet mitt og puslet med mitt. Brått "falt jeg ut av verdenen" om dere kan leve med den beskrivelsen. Alt rundt meg ble borte. Jeg var helt rolig. Foran meg sto denne slektningen. Vi sa ikke noe til hverandre. Så forsvant alt like fort. Jeg satt igjen på sengen min med tingene mine rundt meg. Litt blek og tuslete ruslet jeg ned i stuen og satte meg. Etter en halv time ringte telefonen med dødsbudskapet. Da var det gått omtrent like lang tid siden jeg hadde kommet ned.... Jeg ble helt hysterisk og gråt som et barn, selv om denne slektningen ikke var noen jeg hadde nær kontakt med, og jeg gråt svært skjelden over noe.

Jeg var på en hytte sammen med foreldrene mine. I den ene hytten klarte jeg ikke å slappe av et sekund. Sansene sto i helspenn. Jeg våget ikke si noe, men mamma følte det samme som meg. Hun sa at hun ikke klarte å være i hytta, den gjorde henne urolig. Påbygget til hytten føltes helt annerledes.

I et hus hos noen slektninger våget jeg nesten ikke å gå opp i andre etasje. Jeg ble livende redd når jeg gikk opp trappen. Fikk i ettertid høre at en slektning hadde død der oppe. Dette var ukjent for meg.

Jeg kunne av og til få en gnagende angst som satte seg i magen. Jeg var livende redd uten grunn. Jeg gikk og følte på at noe skulle skje med en i familien min. Når de kom hjem fra jobb hadde de skremmende historier om nestenulykker som kunne ha kostet dem livet på jobben. Det skjedde flere ganger. Det var maskiner som ble startet når de jobbet oppi dem, fall fra store høyder osv. At alle kom seg levende og nogenlunde uskadet unna har ofte undret meg.

Jeg mistet denne evnen til å føle ting når jeg ble eldre, savner det egentlig....

Skrevet

Leser nå en bok som handler om hjelpere. Der kommer forfatteren med et utsagn som jeg gjerne vil dele, med tanke på disse som liker å raide trådene her på religion og livssyn med sure oppgulp osv..:

"Man kan ikke forvente at folk som selv ikke har opplevd noe paranormalt/har paranormale evner skal tro at slike ting eksisterer - det ville simpelthen være for mye forlangt".

Skrevet
Leser nå en bok som handler om hjelpere. Der kommer forfatteren med et utsagn som jeg gjerne vil dele, med tanke på disse som liker å raide trådene her på religion og livssyn med sure oppgulp osv..:

"Man kan ikke forvente at folk som selv ikke har opplevd noe paranormalt/har paranormale evner skal tro at slike ting eksisterer - det ville simpelthen være for mye forlangt".

Veldig riktig dette Mysan. Jeg syntes selv at alt som var overnaturlig og ikke var vitenskapelig bevist, var reinspikka tull. Det er først de 2 siste årene jeg har opplevd at slike ting eksisterer og interesserer meg for det. Jeg har respekt og forståelse for folk som ikke tror, men jeg skulle ønske de kunne ha like mye respekt tilbake - og holde oppgulpet sitt tilbake.

Skrevet

Bedrevitere har en tendens til å gulpe - jeg tror de må være kronisk kvalme ;)

Skrevet
Bedrevitere har en tendens til å gulpe - jeg tror de må være kronisk kvalme ;)

:skratte:

Gjest VinglePetter
Skrevet

"Man kan ikke forvente at folk som selv ikke innehar sunn fornuft og logiske evner skal kunne forstå at opplevde ting kan ha en naturlig forklaring. - Det ville simpelten være mye forlangt"

Skrevet
"Man kan ikke forvente at folk som selv ikke innehar sunn fornuft og logiske evner skal kunne forstå at opplevde ting kan ha en naturlig forklaring. - Det ville simpelten være mye forlangt"

Jeg tror det er på tide at du kommer ned fra din høye hest av aroganse

Skrevet

:filer:

Skrevet

Jeg er synsk, jeg visste at du kom til å gjøre akkurat det der.

Jeg gjentar gjerne at din sunne fornuft og logiske evner kun er et resultat av dine tillærte kunnskaper og evt egne erfaringer.

Skrevet

hei,,, jeg har opplevd mye fra barn fram til nå, men er ikke mange som liker å hører på meg heller ler dem av meg, men for meg er det virkelighet,

første gangen det hente meg, hvar jeg 6 år, da kom nabo kona hjem til oss, da viste jeg at bestefar var død, hun sa det hvar tlf til pappa å han måtte skynte seg, jeg viste svaret når han kom hjem igjen, men ingen trodde meg, andre gangen var bestemor, jeg så en kiste på soveromet når jeg våkna, jeg sto opp spurte, når i natt bestemor døde, de så bare rart på meg, å trodde jeg hadde lytta til de voksene, så hvar det noen år, så kom broren min hjem,han er veldig mye eldre en meg, da var jeg 12 år, han sa han skulle gå tur med hunden min, jeg ville bli med sa jeg, han sa nei, da viste jeg dette er siste gang jeg ser deg nero tenkte jeg så møtte jeg to brune triste øyer, hvar veldig sint på foreldrene mine som ikke fortalte at han var syk til meg, men bare tok han av dage uten å si noe til meg,nå i voksen alder er jeg blitt sandrømmer, er litt ekelt men har lært meg å leve med det,også fikk jeg beskjed den dagen min far døde, da dem andre kom å fortalte de til meg, hadde jeg en god fred å ro inni meg, folk kunne ikke sjønne at jeg virket så rolig, jeg sa at nå har han det mye bedre en han noen gang har hatt, også kan jeg gå tur med hunden min i skog å mark å komme til steder jeg, får angst heller føler glede, også får jeg beskjed om at dette er siste gang du treffer dette mennske, en vennine jeg hvar på kino med siste gang det hente, fikk jeg å den følsen at er nå siste gang, det stemte også, har ikke sett hu på mange år etter det, også når jeg ble skilt, ble skilt som venner så jeg å xsen er venner, etter vært så savna jeg å ligge på armen til en mann, da sa en stemme til meg, ta det med ro snart skjer det, å to mnd etter så stemte det,

å det siste jeg opplevde hvar min nevø som døde, da bare viste han seg for meg, før jeg hadde fått beskjde,

vet ikke om dette er overnarturlig, det får dere bedømme, men fikk bare så lyst å skrive om detta

• 2 uker senere...
Skrevet
Har dere LED lys, eller minner det om led-lys?

Jeg hadde en periode 5-6 klebeånder (dvs: de som ikke har gått over til den andre siden) jeg hadde dratt med meg hjem fra et kurs, og det blinket rundt om i leiligheten hele tiden! Type led-lys over alt i alle forskjellige farger, men da blinket det i tak, på vegger, ja, overalt.

Dette var som sagt "klebeånder", og ikke engler eller veiledere som meldte sin ankomst, og klebeånder kan være rimelig skremmendes og tappende når det kommer til energi.

Festbrems? hvis det er klebeånder er du ingen festbrems.

Hvorfor må du alltid være så utrolig negativ vinglepetter? Tydelig pirres din nysgjerrighet, men du vil ikke innrømme det.

Beklager der folkens, har ingen elektriske artikler eller klebebånd rundt senga. Kun en lampe i taket. Det har befynt å økt i aktivitet og min samboer ligger av og til oppe om natten på grunn av dette.

Skrevet
Vet du mer enn det hun fortalte i innlegget sitt, siden du påstår at "mye tyder på....".

Hva er det hun har skrevet som tyder på noe som helst, egentlig?

Og det siste, sarkastiske utsagnet ditt kunne du vel strengt tatt ha spart deg - hun antyder ikke noe spøkelse, hun bare lurer på om noen har erfart det samme og kanskje kan gi henne en pekepinn på hva hun opplever.

takk for støtte :)

Gjest VinglePetter
Skrevet
Beklager der folkens, har ingen elektriske artikler eller klebebånd rundt senga. Kun en lampe i taket. Det har befynt å økt i aktivitet og min samboer ligger av og til oppe om natten på grunn av dette.

Det ville naturligvis overraske meg stort om dette fenomenet ikke har en naturlig forklaring. Hvorfor ikke sette opp ett videokamera eller lignende en natt? Jeg skjønner godt at det oppleves skremmende for dere siden dere ikke skjønner hva det kan være. Sånn er det med oss mennesker. Husk at blinkende lys ikke er så unaturlig å ha rundt seg til en hver tid. Det er få elektriske dippedutter som ikke gir fra seg blinking i en eller annen form. Det er bare tøys å hoppe på de fantastiske forklaringene som spøkelser og overnaturlige ting før man har tatt for seg de mulige naturlige årsakene.

Skrevet
Jeg har opplevd mye rart og uforklarlig, og begynner snart å tro at jeg har en slags 6. sans. Noen flere med slike erferinger? Fortell!

Joda, jeg har opplevd en hel del overnaturlig, men ingenting som er uforklarlig, og jeg tror ikke på spøkelser.

Men jeg ser ikke bort fra at noen kan oppleve noe de forbinder med, og kaller spøkelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...