Gå til innhold

Har du opplevd noe "overnaturlig"?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Men da må du forklare meg hvordan jeg kan bevise for dere at mine opplevelser er overnaturlige! For jeg vet faktisk ikke hvordan!

Jeg vet at jeg har hatt syn der jeg ikke kjenner menneskene som er med...

Jeg kan forklare utseendet deres, hva de har på seg, i detalj hva som kommer til å skje, men jeg kan ikke bevise noe av det! Som sagt: hvordan kan jeg det?

Alt jeg kan gjøre, er å fortelle om mine opplevelser når jeg får dem, og når hendelsene da skjer, kan de som vet om mitt syn bekrefte at jeg har fortalt dem om det som skjedde 3 dager før det skjedde... Men det beviser da ingenting!

Du sier at bevisbyrden er min, men det kommer også an på din evne til å tro... Du kan velge å tro at jeg har slike opplevelser som ikke kan foklares på en logisk måte, eller du kan velge å tro at jeg har hallusinasjoner, eller at det finnes en annen logisk forklaring.

Da tror jeg det er like greit at du innser at det kanskje ikke er så overnaturlig det du snakker om. Vi andre forteller deg jo klart og tydelig at du bare har opplevelser som vi alle sammen kan ha. Hvis du ikke vet hvordan du skal bevise for oss at dine opplevelser er overnaturlige, da er nok det et klart tegn på at du har like naturlige opplevelser som resten av oss. Slå deg til ro med det. Det er ikke nødvendig å gjøre virkeligheten mer fantastisk som den er ved å legge til overnaturlige ting som det du mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ser egentlig det meste. Vanligvis dagligdagse ting (som kan forklares naturlig), men også ulykker som omfatter mennesker jeg ikke kjenner, men som vanligvis har en forbindelse med mennesker som står meg nær.

Av ulykker jeg har sett, har det vært trafikkulykker, et par branner, og en evakuering.

Og jeg har drømt om ulykker som har funnet sted noen dager senere. Jeg har også drømt om ulykker som ikke har funnet sted.

Big deal.

Dette er helt naturlig og ikke noe spesielt. Slå deg til ro med det. Du er som alle oss andre. Foreldre kan til og med nå og da se ulykker som kan ramme deres barn, før ulykkene skjer.

Hva får deg til å tro at du er så annerledes at det du opplever blir overnaturlig? Andre opplever det samme som deg, og skjønner at det er helt naturlig.

Gjest Overnaturlige opplevelser?
Skrevet
Og jeg har drømt om ulykker som har funnet sted noen dager senere. Jeg har også drømt om ulykker som ikke har funnet sted.

Big deal.

Dette er helt naturlig og ikke noe spesielt. Slå deg til ro med det. Du er som alle oss andre. Foreldre kan til og med nå og da se ulykker som kan ramme deres barn, før ulykkene skjer.

Hva får deg til å tro at du er så annerledes at det du opplever blir overnaturlig? Andre opplever det samme som deg, og skjønner at det er helt naturlig.

Jeg vet da vel forskjellen på drøm/dagdrøm og virkelighet!

Selvsagt er jeg som alle andre, og det er ingenting spesielt med det jeg opplever siden det er tusenvis av andre som opplever det samme som meg.

Men jeg tror vi har ulike definisjoner på hva overnaturlig er.

For meg er "overnaturlig" noe som ikke kan forklares på en logisk måte, for deg er overnaturlig tydeligvis det samme som unormalt.

Skrevet
Jeg ser egentlig det meste. Vanligvis dagligdagse ting (som kan forklares naturlig), men også ulykker som omfatter mennesker jeg ikke kjenner, men som vanligvis har en forbindelse med mennesker som står meg nær.

Av ulykker jeg har sett, har det vært trafikkulykker, et par branner, og en evakuering.

Hvordan vet du at det du "så" er det samme som det som faktisk hendte?

Jeg mener, trafikkulykker og branner og så videre skjer hele tiden, så hva er det med dine forutanelser som gjør at du er sikker på at du har fått et forvarsel om akkurat den spesielle hendelsen?

Og hvor ofte tror du det skjer at du har en anelse som ikke slår til?

Skrevet
Jeg vet da vel forskjellen på drøm/dagdrøm og virkelighet!

Selvsagt er jeg som alle andre, og det er ingenting spesielt med det jeg opplever siden det er tusenvis av andre som opplever det samme som meg.

Men jeg tror vi har ulike definisjoner på hva overnaturlig er.

For meg er "overnaturlig" noe som ikke kan forklares på en logisk måte, for deg er overnaturlig tydeligvis det samme som unormalt.

Det er ikke noe behov for at du skal fortelle meg hva jeg mener med "overnaturlig". Du tar nemlig feil, men det kan være det samme. Min innvending mot det du forteller, går på at det faktisk er en logisk forklaring på det du kaller overnaturlig. Det har flere her på tråden faktisk sagt til deg mange ganger, men det virker ikke som du er interessert i å ta det til deg. Det virker som du vil at opplevelsene dine skal være overnaturlige, og det synes jeg er rart. Men heller ikke det er ulogisk.

Skrevet
Hvordan vet du at det du "så" er det samme som det som faktisk hendte?

Jeg mener, trafikkulykker og branner og så videre skjer hele tiden, så hva er det med dine forutanelser som gjør at du er sikker på at du har fått et forvarsel om akkurat den spesielle hendelsen?

Og hvor ofte tror du det skjer at du har en anelse som ikke slår til?

Fordi jeg "ser" personene som er involverte og hendelsene i detalj.

Selv der det er snakk om ukjente mennesker, "ser" jeg utseende, det vil si ansikt, hårfarge, arr eller føflekker, høyde osv... alt vi legger merke til når vi ser et menneske. I tillegg ser jeg hva de er kledd i, og andre ting som kan identifisere personene som er involvert.

Ett eksempel jeg kan komme med er mitt siste "syn".

Jeg "så" at en i nærmeste familie kom til å være involvert i en trafikkulykke. Han skulle ikke være direkte rammet, men han ville stå på sidelinjen som en observatør.

Jeg "så" trafikkulykken i detalj, hva slags bil det var (type og farge), hvor mange personer som satt i bilen, og hvordan de så ut (ca alder, klær og utseende), hvordan ulykken skjedde, og konsekvensene av den.

Det skjedde to dager senere, med en bil av nøyaktig den type og farge, med de menneskene jeg hadde "sett", samme utseende, samme klær.

Jeg hadde på forhånd fortalt om denne ulykken til han jeg hadde sett opplevde den, og han sa at det var nøyaktig som jeg beskrev, ned til minste detalj.

Angående hvor mange forutanelser jeg har som ikke slår til... ingen så vidt jeg vet. Etter mange år har jeg lært meg forskjellen på "drøm" og en forutanelse.

Skrevet

Legg ut den neste forutanelsen din på sidene, da. Hvis det er noe som er dramatisk nok til å havne i nyhetene. Så kan du jo linke til det etterpå, når det evt slår til.

Skrevet
Legg ut den neste forutanelsen din på sidene, da. Hvis det er noe som er dramatisk nok til å havne i nyhetene. Så kan du jo linke til det etterpå, når det evt slår til.

Vet du hva? Jeg tror ikke det!

Etter å ha tenkt litt rundt det, kom jeg fram til at det er ikke viktig for meg hva andre tror.

Jeg har mine opplevelser, og på grunn av dem kan jeg av og til hjelpe mine nærmeste, det er viktigst for meg.

Skrevet
Vet du hva? Jeg tror ikke det!

Etter å ha tenkt litt rundt det, kom jeg fram til at det er ikke viktig for meg hva andre tror.

Jeg har mine opplevelser, og på grunn av dem kan jeg av og til hjelpe mine nærmeste, det er viktigst for meg.

Tenkte meg det, ja.

Bare ta utfordringen, dere som opplever overnaturlige ting. Har dere sagt A, så får dere si B. Ikke kom nå og dytt på oss deres egne kalde føtter. Mann42 har klart og greit gitt beskjed om hvordan dere kan overbevise oss kritikere.

Og dere ... ja, dere kommer med unnaluring.

Bevis oss hvor mye overnaturlig dere ser og føler. Nå har dere sjansen. Ta den. Eller stå fram som bløff.

Skrevet

Bra !!

Nå har alle dere som opplever overnaturlige ting anledning til å bevise det. Kom igjen!

Takk, mann42. Meget bra. Men jeg regner nok med at vi får en serie med unnskyldninger og unnaluringer. Ingen av de som har opplevd såkalte overnaturlige ting kommer til å bidra med noe som helst her. Det vet vi på forhånd. Men du verden hvor mye spennende unnaluring vi kommer til å se.

• Liker 1
Skrevet
Det vet vi på forhånd. Men du verden hvor mye spennende unnaluring vi kommer til å se.

Er du også synsk? :hakeslepp:

Skrevet
Er du også synsk? :hakeslepp:

Det vil nok tiden vise. Bare følg med på unnaluringen som de som opplever unaturlige ting kommer med. Da vil du få bevist min synskhet.

Dere som ser unaturlige ting: Legg det ut på nett før det skjer (for dere sier jo at dere ser det først).

Pøh. Det er alt jeg har å si til bløffemakerne på denne tråden.

Skrevet

Er litt skuffet over at så få har fortalt om overnaturlige opplevelser.

her er i vertfall mine:

Når jeg bodde hjemme hos mine foreldre skjedde det flere ting.

Jeg hadde rom i nederste etasjen, stuen var over rommet mitt. En dag jeg var alene hjemme hørte jeg et kraftig dunk midt på gulvet. Først tengte jeg at noen var komt hjem og gikk ut i gangen og ropte uten å få svar. Da lurte jeg på om det var katta som gjorde ett eller aent, men den var ute. Jeg gikk opp for å sjekke om noe hadde duttet i gulvet, men alt var som det skulle.

Dette har skjedd to ganger.

Flere ganger mens jeg lå i badekaret hørte jeg at noen sprang opp trappene. De første gangene dette skjedde trodde jeg at det var pappa som var kommet hjem men der var ingen i huset.

En gang jeg lette etter busskortet mitt fant jeg det ikke. Jeg lette over alt hvor jeg bruker å legge det. Når jeg sto et godt stygge fra klesskapet mitt blir det kastet på meg fra den øverste hylla. Jeg hadde aldri lakt busskortet det(noen kommer til å si at jeg har gjort det og glemt det), men det forklarer fortsatt ikke hvordan det kunne komme fykende ut og treffe meg.

Jeg har også sett en skikkelse på rommet mitt flere ganger. I begyndelsen var jeg veldig redd, men etter hvert ble jeg vant med mannen. Han sto ofte ved sengekanten min, både på dagen, kvelden og natta. Jeg tror egentlig at han ville passe på meg. Innbiller meg at det var oldefar uten at jeg kan si det sikkert. Jeg fikk bare en slik god ro når han viste seg for meg etter jeg ble vant med han. Jeg har savnet han litt etter jeg flyttet.

I dette huset var det en ganske trykkende atmosfære en stund, spesielt på mitt rom og i gangen. Følte at der var en sint person der også. Dette gjorde at jeg ofte var veldig irritabel og etter hvert ble deprimert. Dette ble mye bedre etter at jeg flyttet hjemme fra.

Uten om dette så har jeg følt nærvær av en eldre dame på hytta til samboeren min begge gangene vi har vert der.

Skrevet
Er litt skuffet over at så få har fortalt om overnaturlige opplevelser.

her er i vertfall mine:

Når jeg bodde hjemme hos mine foreldre skjedde det flere ting.

Jeg hadde rom i nederste etasjen, stuen var over rommet mitt. En dag jeg var alene hjemme hørte jeg et kraftig dunk midt på gulvet. Først tengte jeg at noen var komt hjem og gikk ut i gangen og ropte uten å få svar. Da lurte jeg på om det var katta som gjorde ett eller aent, men den var ute. Jeg gikk opp for å sjekke om noe hadde duttet i gulvet, men alt var som det skulle.

Dette har skjedd to ganger.

Hva er det som er så overnaturlig med det du forteller over?

Dette har vi vel stort sett alle opplevd uten å måtte tro det er overnaturlig. Det er ikke det.

Flere ganger mens jeg lå i badekaret hørte jeg at noen sprang opp trappene. De første gangene dette skjedde trodde jeg at det var pappa som var kommet hjem men der var ingen i huset.

Igjen: Hva er det som er så overnaturlig med det du forteller over?

Dette har vi vel stort sett alle opplevd uten å måtte tro det er overnaturlig. Det er ikke det.

En gang jeg lette etter busskortet mitt fant jeg det ikke. Jeg lette over alt hvor jeg bruker å legge det. Når jeg sto et godt stygge fra klesskapet mitt blir det kastet på meg fra den øverste hylla. Jeg hadde aldri lakt busskortet det(noen kommer til å si at jeg har gjort det og glemt det), men det forklarer fortsatt ikke hvordan det kunne komme fykende ut og treffe meg.

Igjen: Hva er overnaturlig ved det du forteller over? I gamle dager sa man at det var husnissen som hadde vært på ferde i tilfeller som du her beskriver. Vil du si at du går rundt og tror på husnissen?

Jeg har også sett en skikkelse på rommet mitt flere ganger. I begyndelsen var jeg veldig redd, men etter hvert ble jeg vant med mannen. Han sto ofte ved sengekanten min, både på dagen, kvelden og natta. Jeg tror egentlig at han ville passe på meg. Innbiller meg at det var oldefar uten at jeg kan si det sikkert. Jeg fikk bare en slik god ro når han viste seg for meg etter jeg ble vant med han. Jeg har savnet han litt etter jeg flyttet.

Igjen: Hva er overnaturlig ved det du forteller over? Noen tror til og med på at det er engler som passer på oss. Og noen insisterer virkelig på å ha sett engler. Det finnes til og med en skole her i landet som skal lære sine elever å prate med engler! Bedrag og selvbedrag er kjente fenomen. Det er ikke noe overnaturlig.

I dette huset var det en ganske trykkende atmosfære en stund, spesielt på mitt rom og i gangen. Følte at der var en sint person der også. Dette gjorde at jeg ofte var veldig irritabel og etter hvert ble deprimert. Dette ble mye bedre etter at jeg flyttet hjemme fra.

Uten om dette så har jeg følt nærvær av en eldre dame på hytta til samboeren min begge gangene vi har vert der.

Jeg klarer ikke å se at det er noe overnaturlig du har beskrevet over. Derfor setter jeg pris på om du forklarer meg hva som er så overnaturlig med det du forteller om dine opplevelser.

Skrevet
Hva er det som er så overnaturlig med det du forteller over?

Igjen: Hva er det som er så overnaturlig med det du forteller over?

Igjen: Hva er overnaturlig ved det du forteller over? I gamle dager sa man at det var husnissen som hadde vært på ferde i tilfeller som du her beskriver. Vil du si at du går rundt og tror på husnissen?

Igjen: Hva er overnaturlig ved det du forteller over? Noen tror til og med på at det er engler som passer på oss. Og noen insisterer virkelig på å ha sett engler. Det finnes til og med en skole her i landet som skal lære sine elever å prate med engler! Bedrag og selvbedrag er kjente fenomen. Det er ikke noe overnaturlig.

Jeg klarer ikke å se at det er noe overnaturlig du har beskrevet over. Derfor setter jeg pris på om du forklarer meg hva som er så overnaturlig med det du forteller om dine opplevelser.

jeg synes det er litt rart siden der ikke var noen i huset da disse tingene skjedde. Hvordan vil du forklare at noen springer opp trappa når der ikke er noen?

Hvordan kan busskortet mitt bli kastet fra en hylle uten at noe eller noen gjør det?

Om det er en husnisse hadde det vert koselig det også :) Men jeg tror ikke på den.

Trodde ikke på overnaturlige fenomener heller tidligere. Men etter noen slike opplevelser så er jeg åpen for at der kan finner ånder ol som går igjen.

Hvis ikke har jeg bare en veldig livlig hjerne.

Jeg har ingen forklaring på dette. Og for all del, jeg er åpen for at det er helt naturlige forklaringer på det, men jeg kan ikke finne noen.

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_carine_*
Skrevet
Jeg har opplevd mye rart og uforklarlig, og begynner snart å tro at jeg har en slags 6. sans. Noen flere med slike erferinger? Fortell!

Altså, ja.. jeg har siden jeg har vært liten greid å jette til meg ting helt uten videre.

Mamma sa jeg skulle gjette hva hun ønska seg i til bursdag, jeg var rundt 8-9 år. Da kom jeg opp til symarskin å det var riktig.

Jeg var til venninna mi, foreldrene kom hjem med gave til henne som de skulle tamed opp, jeg hadde ikke sett eller hørt noe så lurte jeg på om det var piano, så viste det seg senere at det var det.

Da jeg var rundt samme alder greide jeg å skrive inn hjemmenummeret til bestevenninna til storesøstrami, jeg kunne ikke vårt eget en gang.

Helt siden jeg har gått i 3.-4. klassen har jeg skjønt at det har vært noe uforklarlig som er rundt meg. Der vi bodde for lenge siden da jeg var 5 år turde jeg ikke gå ned i kjelleren, grunnen var at jeg viste det var noen der men det var det ingen som brydde seg om.

Ting har ikke vært som det skulle i de siste 2 årene i nytt hus. 43 år gammelt å ingen døde har eid dette huset.

Lysbrytere slår seg av og på hele tiden rundt midnatt tid. Folk går i stua å i trappa som er rett utenfor soverommet mitt. Noen banker lett på døra, noen trekker ut kabelen til tvn, noen slår på tvn, noen rydder senga mi. De eller den gjør liksom ikke noe galt. Den personen eller personene er ikke så veldig glad som jeg har fått inntrykkk av, det rister forskjellige plasser i rommet uten at noen er i nærheten. De siste 3 dagene har jeg blitt vekt om nettene noe jeg aldri har pleid å gjort før.

Plutselig en dag får jeg skikkelig lyst til og rydde, vaske å alt som må til for et perfekt hus. Jeg kan plutselig bli så frustrert å sint på èn person som ikke har gjort en eneste ting.

Det har liksom ikke plaget meg, men når jeg tenker gjennom alt så begynner jeg å forstå hvor mye jeg egentlig har vært gjennom uten at noen gjør noe med det. Forelderene mine bryr seg ikke å finner på forklaringer som absolutt ikke kan skje.

Dessuten så jeg ei litt gammel dame, grått hår til mellom haka og skuldrene, lang ermet genser og langt skjørt og rundt 1.70cm. Hun stoppet opp å så på meg i 2 sek så gikk hun igjen.

Jeg er ikke redd, men begynner å bli frustrerende å går utover hverdagen min å folk rundt meg.

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Synne_*
Skrevet

Veldig interessant å høre! Jeg har fulgt med på "Åndenes makt" på TV Norge, og må si jeg er blitt ganske overbevist etter å ha sett Lena Ranehag i aksjon omkring; også lest boka hennes, "Levende bilder fra åndeverdenen", som har åpnet en ny dimenson for meg - bokstavelig talt.

Synne

Altså, ja.. jeg har siden jeg har vært liten greid å jette til meg ting helt uten videre.

Mamma sa jeg skulle gjette hva hun ønska seg i til bursdag, jeg var rundt 8-9 år. Da kom jeg opp til symarskin å det var riktig.

Jeg var til venninna mi, foreldrene kom hjem med gave til henne som de skulle tamed opp, jeg hadde ikke sett eller hørt noe så lurte jeg på om det var piano, så viste det seg senere at det var det.

Da jeg var rundt samme alder greide jeg å skrive inn hjemmenummeret til bestevenninna til storesøstrami, jeg kunne ikke vårt eget en gang.

Helt siden jeg har gått i 3.-4. klassen har jeg skjønt at det har vært noe uforklarlig som er rundt meg. Der vi bodde for lenge siden da jeg var 5 år turde jeg ikke gå ned i kjelleren, grunnen var at jeg viste det var noen der men det var det ingen som brydde seg om.

Ting har ikke vært som det skulle i de siste 2 årene i nytt hus. 43 år gammelt å ingen døde har eid dette huset.

Lysbrytere slår seg av og på hele tiden rundt midnatt tid. Folk går i stua å i trappa som er rett utenfor soverommet mitt. Noen banker lett på døra, noen trekker ut kabelen til tvn, noen slår på tvn, noen rydder senga mi. De eller den gjør liksom ikke noe galt. Den personen eller personene er ikke så veldig glad som jeg har fått inntrykkk av, det rister forskjellige plasser i rommet uten at noen er i nærheten. De siste 3 dagene har jeg blitt vekt om nettene noe jeg aldri har pleid å gjort før.

Plutselig en dag får jeg skikkelig lyst til og rydde, vaske å alt som må til for et perfekt hus. Jeg kan plutselig bli så frustrert å sint på èn person som ikke har gjort en eneste ting.

Det har liksom ikke plaget meg, men når jeg tenker gjennom alt så begynner jeg å forstå hvor mye jeg egentlig har vært gjennom uten at noen gjør noe med det. Forelderene mine bryr seg ikke å finner på forklaringer som absolutt ikke kan skje.

Dessuten så jeg ei litt gammel dame, grått hår til mellom haka og skuldrene, lang ermet genser og langt skjørt og rundt 1.70cm. Hun stoppet opp å så på meg i 2 sek så gikk hun igjen.

Jeg er ikke redd, men begynner å bli frustrerende å går utover hverdagen min å folk rundt meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Åndenes makt er ikke redigert rent lite, må vite.. lol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...