mysan Skrevet 9. november 2008 #81 Skrevet 9. november 2008 Ja, den har jeg lest om tidligere og har veldig lyst til å lese den.
Gjest Tanita Skrevet 9. november 2008 #82 Skrevet 9. november 2008 Jeg har den og syns den er verdt pengene.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2008 #83 Skrevet 9. november 2008 Jeg opplevde noe merkelig i går kveld. Jeg hadde akkurat kjørt mine håpefulle til sine respektive venner i området der vi bodde før, og var på vei hjem til Østfold igjen. Det var mørkt og det regnet og jeg lå på E18 i passe fart, sånn rundt 80-85, og plutselig er det som om noen trår på bremsen min, for bilen bremser opp litt. Ikke mye, men så jeg merker det, og må trå litt hardere på gassen for ikke å miste farten. Så bremser den igjen, og jeg trår litt på gassen for å jevne ut, og da ser jeg det. Av den lange rekken med biler som kommer i mot meg i mørket og regnværet, så befinner den ene seg faktisk i min fil, rett i mot meg. Da trår jeg selv på bremsen og bremser kraftig ned, og unngår ganske knepent den bilen som kommer i mot og som såvidt får svingt seg inn mellom to biler i køen han prøvde å kjøre forbi. Jeg takket pent for hjelpen og kjørte hjem. Dette var en opplevelse som var litt mer direkte enn de gangene jeg bare får tanken om at jeg må sette ned farten fordi det er dyr i veien. Håper det var bilfabrikanten du takken. Det var den fabrikken som satte bremser på bilen din. Dette er forresten noe som kan skje alle uten at det er noe overnaturlig. Denne tråden handler om noe overnaturlig. Jeg kan ikke se noe overnaturlig i det du forteller. Du mener vel ikke å si at alt skal være overnaturlig? 1
Gjest gjest med forutanleser Skrevet 9. november 2008 #84 Skrevet 9. november 2008 Håper det var bilfabrikanten du takken. Det var den fabrikken som satte bremser på bilen din. Dette er forresten noe som kan skje alle uten at det er noe overnaturlig. Denne tråden handler om noe overnaturlig. Jeg kan ikke se noe overnaturlig i det du forteller. Du mener vel ikke å si at alt skal være overnaturlig? Er det virkelig så naturlig at en bil bremser av seg selv når føreren gir gass?
Mann 42 Skrevet 10. november 2008 #85 Skrevet 10. november 2008 Håper det var bilfabrikanten du takken. Det var den fabrikken som satte bremser på bilen din. Dette er forresten noe som kan skje alle uten at det er noe overnaturlig. Denne tråden handler om noe overnaturlig. Jeg kan ikke se noe overnaturlig i det du forteller. Du mener vel ikke å si at alt skal være overnaturlig? Sånt skjer med meg også rett som det er. Da er det gjerne choken som ikke funker som det skal. Bilen liksom bremser litt. Gir man gass, får man ingen skikkelig respons. Det er nesten som noen står på bremsen.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #86 Skrevet 10. november 2008 Er det virkelig så naturlig at en bil bremser av seg selv når føreren gir gass? Ja, det er mange feil ved en bil som er naturlige, også at den kan bremse når man gir gass. Jeg er sjokkert over hvor ukritiske dere er. Ikke noe rart at det meste blir overnaturlig da. Snakk med en bilmekaniker og bli klok.
mysan Skrevet 10. november 2008 #87 Skrevet 10. november 2008 (endret) Ja, det er mange feil ved en bil som er naturlige, også at den kan bremse når man gir gass. Jeg er sjokkert over hvor ukritiske dere er. Ikke noe rart at det meste blir overnaturlig da. Snakk med en bilmekaniker og bli klok. Helt sikkert, det var bare så pussig at det skjedde akkurat der og da, og at det kanskje var årsaken til at jeg fikk bremset ned så jeg slapp å få den andre bilen rett i fronten. Det har ikke skjedd tidligere, men jeg vet jo ikke ennå om noe kanskje er galt og om det vil skje igjen. Ellers synes jeg jo det står fint i stil til de tre-fire episodene hvor jeg har "fått beskjed" om å slå ned farten fordi det er dyr i veien. Det stemte jo alle tre gangene, selv om jeg ikke hadde med meg vitenskapsmenn med elektroder på hodet mitt osv. i bilen. Endret 10. november 2008 av mysan
Mann 42 Skrevet 10. november 2008 #88 Skrevet 10. november 2008 Denne formen for pussig, pleier jeg å skrive på kontoen for tilfeldige sammentreff. For så vanlige som uvettige forbikjøringer er, er det ikke det minste mystisk at det skal kunne skje sammen med en tilfeldig mekanisk eller elektronisk feil som får bilen din til å miste fart forbigående. To vanlige hendelser sammen blir til sammen et hendelig sammentreff. Iallfal i min verden. 1
mysan Skrevet 10. november 2008 #89 Skrevet 10. november 2008 Jada, og jeg påstår ikke noe annet heller, men det var nå litt pussig uansett. Men de gangene jeg har fått beskjed om å slå ned farten pga dyr i veien, har du ingen teori om? Enten får jeg beskjed "utenfra" eller så må jeg jo være litt synsk, og det er det jo ingen som er i følge deg
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #90 Skrevet 10. november 2008 Helt sikkert, det var bare så pussig at det skjedde akkurat der og da, og at det kanskje var årsaken til at jeg fikk bremset ned så jeg slapp å få den andre bilen rett i fronten. Det har ikke skjedd tidligere, men jeg vet jo ikke ennå om noe kanskje er galt og om det vil skje igjen. Ellers synes jeg jo det står fint i stil til de tre-fire episodene hvor jeg har "fått beskjed" om å slå ned farten fordi det er dyr i veien. Det stemte jo alle tre gangene, selv om jeg ikke hadde med meg vitenskapsmenn med elektroder på hodet mitt osv. i bilen. Så fint for deg at du er fornøyd med din egen forklaring. Det er ikke noe bedre enn det, men for meg holder ikke din forklaring til annet enn å fortelle om ting som vi alle opplever fra tid til annen. Det er ikke noe overnaturlig i det hele tatt, men bare heldige omstendigheter. Flaks, kalles det. Men det er interessant å se hvordan du vil ha mer ut av dette enn hva de fleste av oss har behov for å få ut av slike hendelser. Jeg er litt forbauset over at du insisterer på at dine innlegg må høre med i en tråd om noe overnaturlig, men forstår vel litt om hvorfor du vil ha dem der. Deg om det. Kanskje noen som virkelig har opplevd noe overnaturlig snart kan stå fram og fortelle om sine opplevelser? Det ville være spennende. Eller kanskje det er slik at denne tråden ikke fortjener sitt navn? Det kan se slik ut.
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #91 Skrevet 10. november 2008 Jada, og jeg påstår ikke noe annet heller, men det var nå litt pussig uansett. Men de gangene jeg har fått beskjed om å slå ned farten pga dyr i veien, har du ingen teori om? Enten får jeg beskjed "utenfra" eller så må jeg jo være litt synsk, og det er det jo ingen som er i følge deg Det er verken beskjed utenfra eller noe synsk ved deg. Du hadde bare flaks. Slå deg til ro med det. Klarer du det? Eller synes du at det du opplevde er så veldig spesielt at vi andre bare har flaks mens du får beskjed utenfra eller er synsk?
Mann 42 Skrevet 10. november 2008 #92 Skrevet 10. november 2008 Jada, og jeg påstår ikke noe annet heller, men det var nå litt pussig uansett. Men de gangene jeg har fått beskjed om å slå ned farten pga dyr i veien, har du ingen teori om? Enten får jeg beskjed "utenfra" eller så må jeg jo være litt synsk, og det er det jo ingen som er i følge deg Jeg sier at jeg kjenner ingen tilfeller som jeg er villig til å tolke slik. Bekreftelsesbias er et kraftig forvrengende trekk ved mennesklig persepsjon. Du husker de gangene du fikk en følelse av at du måtte slakke på farta, og det var et dyr i veien. Hender det at du får en følelse av at du må slakke på farta, og det IKKE er et dyr i veien? I så fall, dersom du skulle holde regnskap over de gangene du kjenner på deg at det går for fort, og du ikke kommer til å kunne stoppe for evt en elg eller noe, og slakker av, UTEN at elgen står der rundt neste sving, og sammenholde dem med de gangene du får den samme følelsen og elgen faktisk står der, så tror jeg du vil se at det skjer veldig ofte at du får følelsen uten at det er noen fare. Bare en gjetning fra min side, selvsagt, men det er typisk at man husker de gangene da følelsen var nyttig, og oppfatter det som en prediksjon og et varsel. I såfall så betyr det at du ikke er synsk, du er derimot en god sjåfør med god magefølelse for når du er over grensen for det som er forsvarlig. Og det er minst like bra, tenker nå jeg.
mysan Skrevet 10. november 2008 #93 Skrevet 10. november 2008 Så fint for deg at du er fornøyd med din egen forklaring. Det er ikke noe bedre enn det, men for meg holder ikke din forklaring til annet enn å fortelle om ting som vi alle opplever fra tid til annen. Det er ikke noe overnaturlig i det hele tatt, men bare heldige omstendigheter. Flaks, kalles det. Men det er interessant å se hvordan du vil ha mer ut av dette enn hva de fleste av oss har behov for å få ut av slike hendelser. Jeg er litt forbauset over at du insisterer på at dine innlegg må høre med i en tråd om noe overnaturlig, men forstår vel litt om hvorfor du vil ha dem der. Deg om det. Kanskje noen som virkelig har opplevd noe overnaturlig snart kan stå fram og fortelle om sine opplevelser? Det ville være spennende. Eller kanskje det er slik at denne tråden ikke fortjener sitt navn? Det kan se slik ut. Kan ikke du forklare hva du mener med overnaturlige opplevelser. Gi et eksempel på en opplevelser som ville fått "godkjent" av deg. Du bidrar selv ikke i denne tråden i det hele tatt, annet enn med innlegg om hvor dumme og naive vi andre er. Hvorfor er du her?
mysan Skrevet 10. november 2008 #94 Skrevet 10. november 2008 Faens siteringsfunksjon!! Til gjest som ikke kommer med annet enn oppgulp om at ingen ting av det noen har opplevd er så spesielt, takk til deg, jeg har ikke tenkt å verdige en kalori videre. Til Mann42. Joda, jeg skjønner hva du skriver og jeg tenker akkurat sånn jeg også, men disse tre gangene jeg fikk beskjed om å slakke på farten så var det dyr i veien lenger fremme. Jeg pleier ellers ikke å få følelsen av jeg må slå ned farten og som regel ligger jeg altfor fort på den veien. Det spretter heller ikke dyr frem i tide og utide slik at jeg kan påstå at jeg har møtt dyr i veien de gangene jeg ikke har brydd meg om farta, for det har faktisk ikke skjedd. Jeg vet alt om at man gjerne klarer å vri ting til å bli som man ønsker, men i og med at jeg i utgangspunktet er en skeptiker så tar jeg faktisk ikke alt for god fisk, og jeg leter først etter såkalte naturlige årsaker, og det er når jeg ikke umiddelbart kan avfeie en ting som helt tilfeldig eller finner en klar årsak at jeg tenker:kanskje er det noe mer? Og som sagt en drullion ganger: Hvorfor er det så umulig at det skal kunne finnes ting vi ikke skjønner noe av? For meg kan disse merkelig tingene være like naturlige som at jorden kretser rundt sola.
Gjest Overnaturlig opplevelse? Skrevet 10. november 2008 #95 Skrevet 10. november 2008 Kanskje noen som virkelig har opplevd noe overnaturlig snart kan stå fram og fortelle om sine opplevelser? Det ville være spennende. Eller kanskje det er slik at denne tråden ikke fortjener sitt navn? Det kan se slik ut. Ok, kanskje du kan bortforklare mine opplevelser også? Jeg får "syn", der jeg ser ting skje, og hvem som er involverte, og jeg vet av erfaring at det jeg "ser" vil skje innen 2-3 dager, men dessverre ser jeg ikke akkurat tidspunkt, og heller ikke hvor det skjer. Det er ikke alltid jeg kjenner menneskene som er involverte, men "synene" har alltid en forbindelse med noen som står meg nær. Jeg har begynt å fortelle noen jeg stoler på om disse synene, for å se som det finnes noen logiske forklaringer på synene, eller om vi kan se en rød tråd, (for eksempel at jeg ser ting jeg er redd for skal skje), men vi har ennå til gode å se sammenhenger. Kanskje du kan komme på noen gode bortforklaringer?
Mann 42 Skrevet 11. november 2008 #96 Skrevet 11. november 2008 Hva slags ting er det du ser skal skje, da?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #97 Skrevet 11. november 2008 Kanskje du kan komme på noen gode bortforklaringer? Dette er en umulig argumentasjon. Du kan komme med de fantastiske påstander om det ene og det andre, men du kan ikke kaste bevisbyrden over på oss andre. Det er og blir du som mener å ha noen overnaturlige opplevelser, som må bevise dette for oss. Dessuten virker du noe forutinntatt når du tror andre kommer med bortforklaringer. Det virker rett og slett litt useriøst av deg. Foreslår at du heller tar oss alvorlig - og deg selv også - og beviser for oss at dine opplevelser hører hjemme i en tråd om noe overnaturlig. Så langt er du bare utenfor trådens tema. Det er synd for oss andre som gjerne vil høre om overnaturlige opplevelser. Det skal nemlig litt mer til enn at du - eller andre - bare vil ha vanlige opplevelser til å bli noe spennende og rart. Og det skal noe mer til enn at du bare ber oss andre om å forklare. Det er du som må forklare og bevise oss andre. Dette trodde jeg virkelig var en selvfølge, men den som vil gjøre vanlige opplevelser som vi alle har, om til overnaturlige og fantastiske saker, ser saken kanskje i et annet lys?
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2008 #98 Skrevet 11. november 2008 Kan ikke du forklare hva du mener med overnaturlige opplevelser. Gi et eksempel på en opplevelser som ville fått "godkjent" av deg. Du bidrar selv ikke i denne tråden i det hele tatt, annet enn med innlegg om hvor dumme og naive vi andre er. Hvorfor er du her? Jeg er her fordi jeg gjerne vil høre om de overnaturlige opplevelsene som tråden handler om. Hva du gjør her, det er et annet spørsmål. Jeg synes du er useriøs i dine svar til meg.
Gjest Overnaturlig opplevelse Skrevet 11. november 2008 #99 Skrevet 11. november 2008 Dette er en umulig argumentasjon. Du kan komme med de fantastiske påstander om det ene og det andre, men du kan ikke kaste bevisbyrden over på oss andre. Det er og blir du som mener å ha noen overnaturlige opplevelser, som må bevise dette for oss. Dessuten virker du noe forutinntatt når du tror andre kommer med bortforklaringer. Det virker rett og slett litt useriøst av deg. Foreslår at du heller tar oss alvorlig - og deg selv også - og beviser for oss at dine opplevelser hører hjemme i en tråd om noe overnaturlig. Så langt er du bare utenfor trådens tema. Det er synd for oss andre som gjerne vil høre om overnaturlige opplevelser. Det skal nemlig litt mer til enn at du - eller andre - bare vil ha vanlige opplevelser til å bli noe spennende og rart. Og det skal noe mer til enn at du bare ber oss andre om å forklare. Det er du som må forklare og bevise oss andre. Dette trodde jeg virkelig var en selvfølge, men den som vil gjøre vanlige opplevelser som vi alle har, om til overnaturlige og fantastiske saker, ser saken kanskje i et annet lys? Men da må du forklare meg hvordan jeg kan bevise for dere at mine opplevelser er overnaturlige! For jeg vet faktisk ikke hvordan! Jeg vet at jeg har hatt syn der jeg ikke kjenner menneskene som er med... Jeg kan forklare utseendet deres, hva de har på seg, i detalj hva som kommer til å skje, men jeg kan ikke bevise noe av det! Som sagt: hvordan kan jeg det? Alt jeg kan gjøre, er å fortelle om mine opplevelser når jeg får dem, og når hendelsene da skjer, kan de som vet om mitt syn bekrefte at jeg har fortalt dem om det som skjedde 3 dager før det skjedde... Men det beviser da ingenting! Du sier at bevisbyrden er min, men det kommer også an på din evne til å tro... Du kan velge å tro at jeg har slike opplevelser som ikke kan foklares på en logisk måte, eller du kan velge å tro at jeg har hallusinasjoner, eller at det finnes en annen logisk forklaring.
Gjest Overnaturlige opplevelser? Skrevet 11. november 2008 #100 Skrevet 11. november 2008 Hva slags ting er det du ser skal skje, da? Jeg ser egentlig det meste. Vanligvis dagligdagse ting (som kan forklares naturlig), men også ulykker som omfatter mennesker jeg ikke kjenner, men som vanligvis har en forbindelse med mennesker som står meg nær. Av ulykker jeg har sett, har det vært trafikkulykker, et par branner, og en evakuering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå