Gå til innhold

Tilbudt jobb på vinmonopolet

Gjest Emmanuelle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er usikker på hva lønna er, men har også hørt at den er god.

Også har jeg forstått det sånn at det ikke er så lett å få seg stilling i Vinmonopolet, og det at folk blir der må jo bety at de trives?

Ang. frynsegoder vet jeg ikke om annet enn at de lærer mye om vin, og har middager med forskjellige viner for å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LanaLane

Takk for svar:) Har ikke fått jobben enda, bare fått vite at jeg står på "bestelista" blandt søkerne. Misforsto mailen jeg fikk :sjenert:

Har en kompis som jobber der og han anbefalte meg, så det var nok det som gjorde det. Sendte inn elektronisk søknad og troppet opp personlig. Spøkte ang min kompis' arbeidsinnsats med sjefen og han sa "om du er venn med .... så vet jeg ikke om jeg burde ansette deg". Jeg repliserte med et "vel, vi er jo ikke i slekt, så det kan jo ikke gå så ille"

Da lo han og sa at om det hadde vært så, så hadde han måtte bedt vekterne eskortere meg ut.

Så jeg håper virkelig jeg får jobben, virket som han likte meg. Hilste pent på alle de andre som jobba der og, lo og spøkte. Det ligger ganske langt unna, 1 time unna skolen med trikk og tog, men om lønna er bra så er det jo verdt det!

Flere svar takk :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magica de Spell

Jeg jobbet på polet ved siden av studiene og stortrivdes! Var ekstrahjelp, hvilket betydde at jeg jobbet stort sett lørdager pluss jul og påske og når det ellers var behov for hjelp. Husker ikke nøyaktig hva lønna for ekstrahjelper lå på den gangen, men tror det var omtrent 125 kr per time (er noen år siden nå). Med andre ord en bra betalt jobb å ha ved siden av studiene! Spesielt i jula kunne jeg jobbe så mye jeg ville, mye overtid med tillegg siden hyller måtte fylles opp med varer før og etter stengetid.

Nå vet jeg ikke om det er ekstrahjelp eller fast stilling du har søkt. Ekstrahjelper får i liten grad noen særlig kursing i vin og brennevin, mens faste ansatte får det. Jeg var og er fortsatt veldig interessert i vin, så jeg leste meg opp mye selv. Men jeg var med på mange runder med prøvesmaking i regi av det polet jeg jobbet på.

Alt i alt likte jeg veldig godt å jobbe på polet :) I tillegg er jeg overbevist om at jeg kunne skrevet en avhandling om menneskers oppførsel når det kommer til alkoholhamstring rundt juletider.... hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...