Gå til innhold

HVORDAN bli kvitt grevling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 søte kaniner ute i hagen vår (i stort bur med utehage og innemuligheter

For noen dager siden hørte jeg bråk ute, og kikket. Da så jeg en diger grevling komme frem fra kaninburet og stikke unna..

I dag morges så vi at noen har gravd seg ned langs nettingen og et stykke inn under utehagen (vi har hønsenetting under utehagen - og det var vist merkelig nok - det eneste - som har stoppet den) Tror jo at det er grevlingen som har vært her igjen.

Nå er vi redde for kaninene våre.. Er ikke så veldig god løsning å stenge de inne i inneburet hver natt heller. Vi prøvde det i begynnelsen, da de var ute - men kaninene følte nok at de kom veldig tett oppå herandre...

Nå har jeg banket veggfliser ned i bakken rundt hullet og pakket på med jord. Det ser jo ikke pent ut, men det spiller ingen rolle. Men vil grevlingen inn - graver den sikkert under disse også..

Er det noen som har noen tips for å skremme vekk en grevling??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lureste er nok å ta kontakt med viltnemda i din kommune.

Skrevet
Det lureste er nok å ta kontakt med viltnemda i din kommune.

Vil de gjøre noe, når det bare dreier seg om oss da?? Vet ikke om den plager andre her rundt oss..

Gjest Gjest Tispa
Skrevet

De låner dere sikkert ei felle. Den må sees etter hver dag. Om grevlingen blir fanget, ringer dere viltnemda så de kan avlive grevlingen.

Gjest Gjest
Skrevet

Eh.. Nå er vel ikke det å avlive grevlingen det beste langsiktige alternativet da det sikkert kommer flere grevlinger luskende senere. Dessuten er det svært trist å drepe et dyr kun fordi dyret handler på instinkt og har lyst på mat.

Her står det litt om sikring av bur http://www.teiahaugen.net/index.php?id=76 Google litt vidre på for eksempel "sikre buret" eller alternative formuleringer, så finner du sikkert noe.

Skrevet
Eh.. Nå er vel ikke det å avlive grevlingen det beste langsiktige alternativet da det sikkert kommer flere grevlinger luskende senere. Dessuten er det svært trist å drepe et dyr kun fordi dyret handler på instinkt og har lyst på mat.

Her står det litt om sikring av bur http://www.teiahaugen.net/index.php?id=76 Google litt vidre på for eksempel "sikre buret" eller alternative formuleringer, så finner du sikkert noe.

Takk. Jeg skal lese der etterpå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...