Gjest Snart 42 Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Vi slipper vel ikke unna ugress mellom steinene vi som har belegningssten i innkjørsel og andre steder, men er det noen som har funnet smarte, enkle måter ulumskhetene kan fjernes? Eller aller best; forhindre at det kommer! De første par årene er det rent og pent, men etterhvert presser det seg frem grønne tuster i alle størrelser og fasonger i sprekkene mellom steinene........ Ser ikke pent ut!! Hva gjør dere andre?? Jeg må innrømme at jeg sprøyter med ugressmiddel, men problemet er jo ikke løst med det. Ugresset dør og blir brunt, men jeg synes jo ikke brunt, dødt ugress er så veldig mye finere enn grønt, levende - tvert i mot - så noen må jo fjerne det også! Så går jeg der da med et slags redskap som "skraper" løs/rent mellom steinene og til slutt må alt kostes opp. Så går det noen uker så er tustene på plass på nytt..... I fjor forsøkte jeg å spyle bort alt ved hjelp av høyttrykksspyler og det funket forsåvidt greit, men da ble jo all sanden borte samtidig så da måtte jeg feie i ny sand overalt (så hadde vi sand i huset hele sommeren i stedet......). Har noen prøvd å sprøyte mot ugress FØR det kommer slik at man forhinder at djevelskapen invaderer mellom steinene? Har ikke prøvd dette selv spør i ren uvitenhet - middelet jeg har virker på den måten at det tas opp gjennom bladene så det vil neppe funke forebyggende. Men det finnes kanskje andre midler. Kjenner at jeg begynner å bli innmari lei av å bruke så mye tid på å bli kvitt dette ugresset nå.... Skulle gjerne hatt noen tips til effektive og enkle måter å bli kvitt det.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Bruk varmepistol eller kokende vann. Jeg bruker det siste og det funker bra. Nå er ikke mitt område kjempestort. Når jeg koker vann til en kopp te så fyller jeg hele vannkoker og bruker resten av vannet på hellene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå