Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #1 Del Skrevet 19. juli 2008 jeg liker å ha kuren i over natten. men kan jeg gjøre dette med alle kurer? har nettopp kjøpt tigi S sin serious conditioner.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cathena Skrevet 19. juli 2008 #2 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg kan ikke se noe galt i at hvilken som helst kur kan være i over natten. Du skyller jo uansett ut den om morgenen? Det står jo så å si aldri på kurene at de kan være i over natten, dette sier jo frisører osv.! Det kan iallefall ikke skade! Det eneste tenkelige som kan skje at håret kan bli fortere fett den ene gangen, fordi håret blir "mettet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 19. juli 2008 #3 Del Skrevet 19. juli 2008 Dette snakket jeg med frisøren min om forrige gang jeg var der, og hun sa at det er en gammel myte, fordi hårkurene som finnes idag er veldig annerledes enn de som var før. Før (80-tallet?) brukte de å ha de i over natta, men dagens hårkurer trenger man ikke det. En hårkur idag virker like godt i 10 minutters så det er ingen vits i å la det ligge i natta over. Altså, ifølge min frisør er det ingen vits i å la det ligge i over natta, det vil ikke gi mer fukt eller næring til håret. Men om du liker å ligge med kurer over natta, så vil jeg si at ingen hårkur vil på noen måte skade håret ditt om du lar det ligge i lengre tid enn det som står på bruksanvisningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Del Skrevet 20. juli 2008 du mister iallefall fargen fortere vis du har farget hår. og husk å bruke balsam etter på for å lukke skjellagene. kur åpner de ., Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cathena Skrevet 20. juli 2008 #5 Del Skrevet 20. juli 2008 du mister iallefall fargen fortere vis du har farget hår. og husk å bruke balsam etter på for å lukke skjellagene. kur åpner de ., Kur opner ikke skjellagene! Kur blir som en balsam, men noen ganger kan en bruke balsam etter kuren er skylt ut for å holde kuren enda mer inne i håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cathena Skrevet 20. juli 2008 #6 Del Skrevet 20. juli 2008 du mister iallefall fargen fortere vis du har farget hår. og husk å bruke balsam etter på for å lukke skjellagene. kur åpner de ., At du mister fargen av kur, har jeg veldig lite for å tro på. Det finnes jo kurer for farget hår som gjør at hårfargen holder seg frisk lenger. Sterke sjampoer derimot kan gjøre at farget hår blir fortere falmet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magica de Spell Skrevet 20. juli 2008 #7 Del Skrevet 20. juli 2008 Kur opner ikke skjellagene! Kur blir som en balsam, men noen ganger kan en bruke balsam etter kuren er skylt ut for å holde kuren enda mer inne i håret. Slik jeg har skjønt det så lukker ikke kurer skjellagene etter sjamponering, derfor er det alltid viktig å bruke balsam etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cathena Skrevet 20. juli 2008 #8 Del Skrevet 20. juli 2008 Slik jeg har skjønt det så lukker ikke kurer skjellagene etter sjamponering, derfor er det alltid viktig å bruke balsam etterpå. Kan være, er så lenge siden mine dager på salong..., men de ÅPNER iallefall ikke skjellagene. Det er det sjampoen som gjør. Det er ikke VIKTIG å bruke balsam etterpå, men en fordel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 20. juli 2008 #9 Del Skrevet 20. juli 2008 Min frisør sa at kuren åpner skjellagene så jeg stoler på henne jeg og bruker alltid balsam etter kuring. Jeg brukte ikke balsam før og brukte kuren som balsam men håret er mye finere nå når jeg bruker balsam etter kuren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cathena Skrevet 20. juli 2008 #10 Del Skrevet 20. juli 2008 Min frisør sa at kuren åpner skjellagene så jeg stoler på henne jeg og bruker alltid balsam etter kuring. Jeg brukte ikke balsam før og brukte kuren som balsam men håret er mye finere nå når jeg bruker balsam etter kuren. Da tror jeg det er ulikt av hva frisører mener, jeg har blitt fortalt nå i ettertid det jeg sier. Jeg bruker balsam jeg ògså etter kur når jeg gidder, for da føler jeg at kuren blir stengt inne på en måte. Men så er det jo litt forskjell på kurene ògså, noen er jo balsamkur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 20. juli 2008 #11 Del Skrevet 20. juli 2008 Ja, med balsamkurer trenger man kanskje ikke balsam. Men på vanlige kurer blir resultatet best med balsam etterpå da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå