Gjest Helt gresk Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Jeg skal lage gresk salat i kveld til moussakka. Skal ha i rød løk, tomat, agurk og muligens litt fetaost. Så var det da hvilken dressing skal det være oppi her?Noen som har forslag?På forhånd takk for svar:)
Gjest Lacuna Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Egentlig bruker de vel ikke noen dressing. I Hellas har jeg bare fått servert olivenolje og evt. eddik til, og salaten har gjerne et godt dryss oregano over seg.
Fakse Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Det er ikke vanlig med dressing på gresk salat, det brukes som regel bare olivenolje. Den salaten du skal lage kalles forresten ofte tomatsalat på greske restauranter. Skal du lage en gresk salat hører kalamataoliven med
Fresi Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Mine greske bekjente bruker en blanding av olivenolje og sitronsaft
Gjest Kretaturist Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Hvis du føler det blir litt lite uten dressing så kan du servere tsasiki ved siden av. Men tradisjonell gresk salat skal bare være olje i som dressing.
Lissi Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Jeg bruker den oljen som fetaosten ligger i. Den er veldig god, pluss masse basilikumblader. Kjempegodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå