Gjest Utlogget medlem Skrevet 19. juli 2008 #1 Skrevet 19. juli 2008 Hei! Jeg har trent på SATS i et par måneder nå. Jeg har blitt relativt fornøyd med kroppen min, men så er det dette magefettet da.. det vil liksom ikke bort, uansett hva jeg gjør. Derfor vil jeg gjerne ha tilbakemelding på det jeg pleier å spise FØR treningen.. og om det evnt. kan ha noe med at jeg ikke ser noen resultater rundt midjen? 1 yoghurt (Mild&lett naturell) 1 Biola (1dl flaske) 1 neve Rug Fras 1,5 neve blåbær 30-40 gram Tørket Jordbær 30-40 gram tørket ananas/papaya/mango (blanding fra Bama) Ellers kan jeg jo nevne at jeg trener styrke 2 ganger i uken, med hovedfokus på rygg, bein og stabiliseringsmusklatur. Av mageøvelser kjører jeg planken 3x30 sek, crunches 3x20 og skrå crunches 3x20 Jeg kjører også intervalltrening på tredemølle to ganger i uken. Pleier å ta fem min oppvarming, så 20 min intervall med 2min raskt, 1min roligere. Setter stor pris på svar..
Gjest Lacuna Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 Hvis du der beskriver et typisk måltid, vil jeg si det inneholder altfor mye raske karbohydrater, og for lite protein. Forsøk å kutte ned på den tørkede frukten; den inneholder masse konsentrert energi i form av fruktsukker, og dette medfører at du får et skiftende blodsukker. Spis heller mer proteiner (egg, kokt skinke osv), og få i deg grove kornprodukter. Når det gjelder treningen, tror jeg du må legge inn lengre økter enn 20 minutter for å ha noen særlig sjanse til å forbrenne fett.
sannamor Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Det du sier du spiser før trening ville jeg heller spist etter trening, for å fylle opp glykogenlagrene igjen og forkorte restitusjonstiden.
murray Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 Du sier du bare har trent i to måneder. Gi det litt mer tid... og du sier heller ingenting om hva du spiser til vanlig. Før trening spiser jeg: - Nøtter (usaltede) blandet med lett-youghurt - Et par rugsprø med tykke osteskiver - Ett egg eller to
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 For å klargjøre det som er nevnt her før: De raske karbohydratene i måltidet og de korte øktene gjør at kroppen trener på karbohydratene og ikke fettet ditt. Dropp å spise før, evt. bare litt havregryn eller knekkebrød om du må ha noe i magen. Legg inn lengre kardioøkter på opp mot en time.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå