Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hun har væt utro før!! Jeg har aldri vært det .Men hun la kortene på bordet for noen år siden pga av samvittighetsproblemer.Jeg hadde aldri kommet til å oppdage det om hun ikke hadde lagt det fram som det var.Hun var veldig ærlig om det.

Dette var helt i starten av forholdet....Vi har kommet over det meste av usikkerheten,men tilitten er enda ikke 100% fra noen av oss. Hun var også utro mot eksen sin tidligere.

Hun er veldig sjalu, og jeg har for fredens skyld innrettet meg etter det og har nok respektert henne mer enn hun har respektert meg.

Nå skal hun ut og reise.Hennes forlangende er at jeg ikke kan dra på fest og ut med kamerater når hun er borte pga at hun ikke takler den situasjonen følelsesmessig pga sjalusi.

Hun derimot skal treffe venninner og ut på flere fester sammen sine venninner. Dette inkluderer å komme på fester der hun også treffer eks.

Jeg er også sjalu og prøver å forklare henne at det heller ikke for meg er en enkel situasjon å vite at hun er på fest hele natta.Ihvertfall ikke når jeg har "husarrest"

Ingen vits å diskutere dette med henne.Hun blir rasende om muligheten for at jeg skal på fest er tilstede.Men selv MÅ hun på disse festene, for det er så lenge siden hun har vært der hun bodde før, og selvsagt må hun masse ut med venninnene.Vi har vært sammen i flere år og er alltid sammen på fest her hjemme.Da er det aldri noe problem.

Hva gjør man for å redde denne situajonen uten å ødelegge forholdet med krangling.Vi har kranglet en million ganger om gjensidig respekt og tilitt. Men det er ikke en mulighet.Utover dette så fungerer vi veldig godt sammen.

Er jeg dumsnill???

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_mann23_*
Skrevet

Hun respekterer deg overhodet ikke. Du er mannen i forholdet, ha litt respekt for deg og sett foten ned. Du skal gå på akkurat de festene du føler for, sålenge hun gjør det. Hvis ikke hun aksepterer dette så be henne dra sin vei, det finnes alltid bedre jenter.

Så enkelt er det.

Skrevet (endret)

Enten må dåke bli enige om at ingen av dåke går på fest uten den andre, eller så må begge få lov å gå på fest! Det skulle berre mangla. Det kan ikkje vera slik at den eine personen i eit forhold får lov til noko, mens den andre personen blir nekta det same. Dette må du jammen ikkje finna deg i!

Endret av Mirabella76
Gjest Gjest
Skrevet

Greia er at hun mener jeg ved et par anledninger har kikket med for mye interesse på et par av hennes venninnerpå fest (Det har hun nok rett i ) Hun ser for seg at dette utvikler seg om jeg er alene og en pen dame viser interesse for meg på en fest.

Men faktum er at jeg er 33 år ,har vært i tre langvarige forhold.Men har aldri vært i nærheten av å være utro.Hun har ingen tilitt til dette.Men det er faktum.

Jeg ahr gitt klar beskjed om at jeg ikke aksepterer å sitte i husarrest mens hun lever livet....Men det er noe vanvittig til sutring og krangling. Hun mener at jeg må akseptere dette fordi hun rett og slett ikke følelsesmessig takler at jeg er på fest.

Jeg derimot overlever at hun er på fest uten å bli voldsomt stresset.

Skrevet

Ja, du er dumsnill... synes jeg!

Du lar deg tråkke på og utnytte. Jeg ser at du har forsøkt å stille krav, men at hun fakisk gir blaffen i disse - og dermed også i deg og dine følelser.

Her er det tydelig hun som lager reglene, og de gjelder kun for deg. Dette er ikke et likeverdig forhold, og hun evner tydeligvis ikke å sette seg innn i eller bry seg om andres følelser.

For meg virker det også som at hun også prøver å skape en type makt over deg ved å dominere deg på denne måten og bestemme hva du kan og ikke kan.

Du lurer på hva du kan gjøre for å redde situajonen uten å ødelegge forholdet med krangling. Vel, du har forsøkt å få henne til å forstå din side av saken og dine følelser oppi det her (noe hun strengt tatt egentlig bude forstått uten at noen skulle måtte fortelle henne det) Men det nytter ikke, så da er det ikke noe annet å gjøre enn hva du har gjort så mange ganger før, nemlig å innrette deg for fredens skyld. Da slipper du bråk med henne, men hva med deg og dine følelser? Du får det jo ikke noe bedre av den grunn...

Og når du sier at dere fungerer godt ellers, så betyr vel det i bunn og grunn at dere fungerer så lenge du ikke kommer med innvendinger, men følger hennes regler?

...Og en siste ting, det behovet hun har for å kontrollere og bestemme over deg er ikke normalt! Men det finnes mennesker som av ulike grunner sliter med tillit, og hvis hun sliter med dette, burde ikke hun da være den første til å forstå at du kan føle det samme i forhold til henne? Det synes jeg er merkelig. Noe er galt her, og det skal ikke være nødvendig "å krangle en million ganger om gjensidig respekt og tillit"

Skrevet

Hun har vært utro selv, så hun vet vel hvor "enkelt" det er, det er vel derfor hun er redd for at du skal være det også...

Men, det er ikke riktig.

Hvis du er ute etter å få råd om hva du bør gjøre så har du - som jeg ser det - to valg: Enten går du på fest allikevel og får bråk etterpå (det roer seg sikkert etterhvert, hun kan jo ikke være sint på deg for bestandig) eller du lar være å gå på fest og lar henne bestemme igjen.

Hun respekterer deg ikke - som andre også har nevnt her, hun bare sjefer og kontrollerer og krever av deg ting hun ikke krever av seg selv. Det er dårlig gjort.

Jeg syns ikke dumsnill er det rette ordet, for du er verken dum eller snill - du er bare ettergivende av redsel for bråk eller at hun skal gå. Går hun fordi du ikke følger hennes pipe så er hun ikke noe å samle på, syns jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Litt forskjell er det nok!

Vi er nå gift, og her hjemme vil hun aldri dra på fest alene. Om en venninne spør så er det vanligvis sånn at hun spør meg først. Om jeg ikke vil/kan dra på fest så drar hun ikke alene på fest her hjemme.Hun vil heller ikke på Kino eller middag sammen venninner uten meg. Hun kan dra,men jobber hver gang for å få meg med.

Det er kun fordi jeg ikke kan reise at hun reiser alene nå.

Hun er nok sjefete og kontrollerende så det holder.Jeg har også veldig bestemte meninger om det meste ,men innfinner meg ofte fordi jeg ikke gidder å krangle. Allikevel så får jeg nok iblant.Da får hun høre til gangs hvilken egoist hun er og at hun mangler respekt for meg, og mye mye mer.Hennes reaksjon er enda mer og voldsommere sinne.Hun hater å diskutere og reagerer alltid med sinne.

Veldig synd det er sånn.Vi fungerer godt på alle måter ellers.Vi ler mye og har det veldig fint når ting går bra. Men hun krever ufattelig mye tålmodighet synes jeg.

Gjest Bones
Skrevet

Dump hun.

Du er mannen i forholdet, ikke ei dørmatte.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror du hun er det minste redd for at du skal være utro? Våkn opp a...Hun prøver jo bare å gjøre det om til å handle om deg og at du er vanskelig å stole på, sånn at du glemmer at det er egentlig henne som er vanskelig å stole på. Jenta er jo serieutro.. Hun vil være utro igjen om ikke hun er det nå. Og hun manipulerer deg tydeligvis lett..

Grow some balls! Hun bruker deg som dørmatte... og ikke den fine sorten en gang..

Gjest Gjest
Skrevet

Aldri i verden om jeg hadde godtatt de begrensningene. Dere har jo null tillitt til hverandre. Dette er ikke et godt forhold bygd på tillit og trygghet.

Gjest Lommerusk
Skrevet (endret)

.

Endret av Lommerusk
Gjest Gjest
Skrevet

Hva mener dere med at han er "mannen i forholdet"? Innebærer det noe spesielt eller? For jeg regner med at når man er i 2008 har man greid å tilpasse seg et likestilt samfunn, der mannen ikke har noe mer å si i forholdet enn kvinnen? :filer:

Når det er sagt, så skal selvsagt ikke mannen ha MINDRE å si heller. Likestilling betyr LIKEstilling. Det skal være likt for begge. Så ja trådstarter, jeg vil si du er dumsnill. Du lar henne tråkke på deg, og det vil neppe bli bedre av seg selv. Vil du ha forandringer må du sette ned foten og kreve forandringer, eller gå fra henne.

Skrevet

På seg selv kjenner man andre, hun har vært utro flere ganger og er nervøs for at du skal være det også. Faktum er at nok er større sjans for at hun er utro enn at du er det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått ut, og vært helt åpen om det. Det må jo være likt for begge parter i forholdet!

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet
Hun har væt utro før!! Jeg har aldri vært det .Men hun la kortene på bordet for noen år siden pga av samvittighetsproblemer.Jeg hadde aldri kommet til å oppdage det om hun ikke hadde lagt det fram som det var.Hun var veldig ærlig om det.

Dette var helt i starten av forholdet....Vi har kommet over det meste av usikkerheten,men tilitten er enda ikke 100% fra noen av oss. Hun var også utro mot eksen sin tidligere.

Hun er veldig sjalu, og jeg har for fredens skyld innrettet meg etter det og har nok respektert henne mer enn hun har respektert meg.

Nå skal hun ut og reise.Hennes forlangende er at jeg ikke kan dra på fest og ut med kamerater når hun er borte pga at hun ikke takler den situasjonen følelsesmessig pga sjalusi.

Hun derimot skal treffe venninner og ut på flere fester sammen sine venninner. Dette inkluderer å komme på fester der hun også treffer eks.

Jeg er også sjalu og prøver å forklare henne at det heller ikke for meg er en enkel situasjon å vite at hun er på fest hele natta.Ihvertfall ikke når jeg har "husarrest"

Ingen vits å diskutere dette med henne.Hun blir rasende om muligheten for at jeg skal på fest er tilstede.Men selv MÅ hun på disse festene, for det er så lenge siden hun har vært der hun bodde før, og selvsagt må hun masse ut med venninnene.Vi har vært sammen i flere år og er alltid sammen på fest her hjemme.Da er det aldri noe problem.

Hva gjør man for å redde denne situajonen uten å ødelegge forholdet med krangling.Vi har kranglet en million ganger om gjensidig respekt og tilitt. Men det er ikke en mulighet.Utover dette så fungerer vi veldig godt sammen.

Er jeg dumsnill???

Hei!

Dame her, jeg skal faktiskt ut å reise slik du beskriver din dame skal. Nordover til trakter der jeg har bodd før. Treffe gamle kjente. Heldigvis ikke treffe gammel eks. Da hadde han fått seg en på trynet hehe... Noe han virkelig fortjener, så det synger i tennene. Anyways, jeg nekter ikke min samboer å feste mens jeg er borte.

At hun nekter deg det, men samtidig skal feste selv er jo selvmotsigende. Nei gi beskjed at du gjør som det passer deg. Dere skal stole på hverandre begge veier.

Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...