Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Blir mange dyr værende der resten av livet sitt? blir de avlivet hvis de ikke finner noen eier? Hvor mange dyr er hos dyrebeskyttelsen?
Gina T Skrevet 19. juli 2008 #2 Skrevet 19. juli 2008 jeg kunne godt tenkt meg å redde en hund ved å adoptere den fra dyrebeskyttelsen . men vet ikke hvordan jeg går fram ?
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 jeg kunne godt tenkt meg å redde en hund ved å adoptere den fra dyrebeskyttelsen . men vet ikke hvordan jeg går fram ? Du tar kontakt, avtaler et møte for å se/snakke.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 jeg kunne godt tenkt meg å redde en hund ved å adoptere den fra dyrebeskyttelsen . men vet ikke hvordan jeg går fram ? Du ringer de Men DB har skjelden hunder inne, men de kan ofte formidle kontakt.
flYflax Skrevet 19. juli 2008 #5 Skrevet 19. juli 2008 Dyrebeskyttelsen "redder" ikke hunder, det er det mattilsynet som gjør.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #6 Skrevet 19. juli 2008 jeg kunne godt tenkt meg å redde en hund ved å adoptere den fra dyrebeskyttelsen . men vet ikke hvordan jeg går fram ? Du er kun 17 år og da må du ha godkjennelse av dine foreldre. Fin tanke da! For å få kontakt så må du kontakte dem *logisk*
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #7 Skrevet 19. juli 2008 Du ringer de Men DB har skjelden hunder inne, men de kan ofte formidle kontakt. Jepp. men omplassering av dyr kan hun kontakte-men du må nok være over 18 år og i hvertfall litt kunskap om hund! Om du ikke vet engang hvem du kontakter for å komme i kontakt, da er du vel ikke sååååå interressert?
Gjest Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Mange av dyrene blir faktisk gitt bort etterhvert så det er sjelden de blir der livet ut og de blir nok ikke avlivet fordi de ikke får noe hjem, de blir der til de evt dør. Og hvor mange katter er veldig vanskelig og si. Det er kanskje 10% av alle kattene DB har ansvar for som faktisk har et midlertidig hjem eller en plass i et kattehus. Bare her i drammen finnes det flere flokker som går rundt og i hver flokk er det alt mellom 5-20 katter og kanskje mer.
SlemUlv Skrevet 19. juli 2008 #9 Skrevet 19. juli 2008 Dyrebeskyttelsen "redder" ikke hunder, det er det mattilsynet som gjør. Tull.. Mattilsyne har ingenting med omplasering å gjøre.. sjekk bare her: Dyrebeskyttelse Farsund er sikkert flere som har hunder inne.. I stavanger derimot er det FALKEN som tar seg av bortkommne hunder. og det gjør en sabla god jobb!
SlemUlv Skrevet 19. juli 2008 #10 Skrevet 19. juli 2008 Blir mange dyr værende der resten av livet sitt? nei de blir ikke værende livet ut, om de ikke finner hjem, blir somregel de som jobber der så glad i dyrene at en av dem tar pus med seg hjem.. men jeg de prøver i det lengste! Ene katten i DBHordaland var hos dem i nesten 3 år tror jeg før hun fikk hjem, men dæven for et godt hjem hun finn :D hvor mange dyr som er hos DB er det vel egentlig ingen som har tall på.. du får gå inn på dyrebeskyttelsen.no og titte på lokalavdelingene dems og begynne å telle.. jeg talte på DBHordaland, og på siden dems er det nå 71 katter, noen av dem er dog i fosterhjem!
Gjest Caya Skrevet 19. juli 2008 #11 Skrevet 19. juli 2008 Hos dyrebeskyttelsen Oslo og Akerhus (dooa) er det kun katter, kaniner og smågnagere som tas inn. I Oslo er hundene hos FOD. Kattene er i hovedsak på kattehuset, til de omplasseres og kaniner og smågnagere i fosterhjem. Det er ikke noen katter som blir på kattehuset livet ut. Den katten som har vært lengst på kattehuset til dooa nå har vært der siden 2006, men hun blir omplassert nå. Jeg vet det var en katt der som var der i 3-4 år, men etter det var det en av de som jobber der som tok den med hjem og der har den blitt. Ingen dyr blir avlivet hos dooa med mindre de er syke eller farlig aggressive. Dooa omplasserer ca 500 katter i året. Antallet smådyr er litt mindre. Dessverre ser det ut som antall kaniner som kommer inn bare øker og øker siden folk avler og dumper kaniner i fleng. Skal man ha katt hos dooa er det best å møte opp. Skal man ha smådyr som er i oppstalling må man ringe først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå