Gjest StoreSky Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Det er stikkordene. Eventyret ble fortalt på en bryllupsfest for noen år siden. Da hadde brudeparet en lyssermoni som avsluttet eventyret ( de tente et stort felles lys, gjestene tente masse masse små lys), var om skjebne, nornene, og kjärlighet (?). Noen som vet????
Gjest StoreSky Skrevet 20. juli 2008 #2 Skrevet 20. juli 2008 ingen som er bevandret i norröne fortellinger...?
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Umulig å spørre noen på festen, eventuelt paret selv? For denne var ikke lett. Kan søke og lete litt, men det lille du har her er i minste laget for meg. Husker du et navn, et sted, litt av handlingen, hva som helst mer? Vet du opprinnelsesland, en setning du bet deg merke i, et spesielt ord, var det et paganistisk el bryllup? Alt hjelper
Gjest StoreSky Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Var fra norrønt mytologi slik jeg forsto det. Husker dessverre ikke noe mer enn det jeg allerede har fortalt. Skal se om bruden/brudgom vet - var mamman til brudgommen som fortalte historien. Lys, skjebne (en av skjebnegudinnene?). Et lys for fortid, fremtid, nåtid??? Var ikke paganistisk bryllup, brudeparet ville ikke ha kristendom, men mamman syntes det måtte være med litt fortellinger, myter, etc.. Hmm... gammel og morken hjerne!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 http://www.reisenett.no/eventyr/html/norron_mytologi.html
Gjest StoreSky Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Har sjekket den siden allerede, men takk for hjelp! Skal finne brudeparet og se om de vet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå