Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Jeg lurer på om man får pensjonspoeng dersom man velger noen år med beredskapshjem? Jeg kunne så veldig tenke meg å gi noen en bedre hverdag, men er litt nysgjerrig på hvordan det fungerer.. På forhånd tusen takk!
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Lurer på litt jeg og: * Mulig med ferie?? * Dersom man har et lite foretak...(veldig lite..) selger for ca 50 000,- årlig..kan man ikke bli beredskapshjem da?? * Hvor lenge er det vanlig å ha beredskapshjem....snakket for lenge siden med ei dame i barnevernet. Hun sa det var noe man tok på sg noen år... er det noen som driver med dette lenge? *Erfaringer å dele? * Kan man fortsette å ha kontakt med barna etter at de har dratt? * Får man lov å "skjemme dem litt bort* mens de er hos seg, eller må man holde seg til strenge regler. Tenker på litt ekstra kos..finne på morsomme ting, skape minner, kjøpe noe de setter pris på (trenger ikke være noe stort..).. visde at man bryr seg,...
camilla* Skrevet 19. juli 2008 #3 Skrevet 19. juli 2008 Etter det jeg vet så skal et barn egentlig ikke bo så lenge i et beredskapshjem. Men det går fort mange mnd... Betaling får du når du har barnet hos deg. Før fikk man også betaling når man "ventet på et barn" . Pensjonspoeng får man etter hvor høy inntekt man har vel... Man kan sikkert dra på ferie, bare melde ifra, så lenge det ikke har barnet boende hos deg. Da må barnet bli med på ferien, for den skal jo ta del i livet deres som en av familien. De beste svarene får du ved å ringe til de som driver med fosterbarn, tror de og har ansvaret for beredskapshjemmene.
Leanne Skrevet 19. juli 2008 #4 Skrevet 19. juli 2008 http://www.barne-og-familieetaten.oslo.kom...106826-367.html her står det litt om beredskapshjem.. Man må være hjemmeværende og får betalt for dette, i tillegg får man ekstra penger som skal dekke kost osv når barnet bor hos dere... Man har vel sikkert mulighet for ferie vil jeg tro... ellers kan jeg ikke svare så mye på spørsmålene dine..... det kan jo være forskjeller fra kommune til kommune også.... Har vært inne på tanken om å bli beredskapshjem vi også, men må nok vente til barna blir større... Foreløpig er vi besøkshjem, og har et barn som kommer til oss hver 3 helg...
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Man må være hjemmeværende og får betalt for dette, i tillegg får man ekstra penger som skal dekke kost osv når barnet bor hos dere... Vi snakket med noen for et parr år siden ang beredskapshjem , og de sa at det var slutt med å få penger mens man var hjemme og "ventet på barn". Dermed ble det uaktuelt for oss at jeg sluttet i jobb for å kunne gå og vente på at de trengte oss. Vi skulle kun få betalt når barnet var hos oss. Kan det være så forskjell fra kommune til kommune?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #6 Skrevet 20. juli 2008 Vi snakket med noen for et parr år siden ang beredskapshjem , og de sa at det var slutt med å få penger mens man var hjemme og "ventet på barn". Dermed ble det uaktuelt for oss at jeg sluttet i jobb for å kunne gå og vente på at de trengte oss. Vi skulle kun få betalt når barnet var hos oss. Kan det være så forskjell fra kommune til kommune? Fast årslønn får du uansett...men utgiftsdekningen på nesten 6000,- kommer naturligvis kun når barnet bor hos dere....men ellers får du lønn hver mnd..
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 Fast årslønn får du uansett...men utgiftsdekningen på nesten 6000,- kommer naturligvis kun når barnet bor hos dere....men ellers får du lønn hver mnd.. var ikke det svaret vi fikk for noen år siden. De sa årslønnen falt bort siden så mange ville være beredskapshjem. Vi hadde da ikke mulighet for å ta sjangsen på å ha måneder uten barn og dermed leve på kun en lønn.
Leanne Skrevet 20. juli 2008 #8 Skrevet 20. juli 2008 var ikke det svaret vi fikk for noen år siden. De sa årslønnen falt bort siden så mange ville være beredskapshjem. Vi hadde da ikke mulighet for å ta sjangsen på å ha måneder uten barn og dermed leve på kun en lønn. mulig de har forandret det igjen da... siden kanskje mange ikke lenger ville være beredskapshjem når de ikke fikk betalt hele tiden.. Er jo ikke mange som har mulighet til å leve på en lønn de måneden man er uten barn..... Ellers så kan jo dette variere fra kommune til kommune...
camilla* Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Kan hende det ja. De som lurer får ta kontakt med forterhjems tjensten, for det driver beredskapshjem (ivertfall i vår kommune) de svarer villig på spm.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå