Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er en dame på 35 pluss. Har endelig truffet mannen i mitt liv. (5 mnd siden) Som en gest til han kunne jeg tenke meg å tatovere inn intitialene våre (meg og min kjære) på armen. Skjønner at dette kanskje er litt riski med tanke på at det kan ta slutt, men tror virkelig at dette er mannen med stor M...

Noen andre som har gjort dette, og hva er din erfarig. Kanskje noen som har noen mening.....

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i godt over 4 år nå, og vi har enkelt og greit avtalt at ingen av oss tatoverer den andres navn på kroppen. Da heller et symbol. el. lignende som betyr noe (ikke nødvendigvis like symboler engang) for oss. Og/Eller navnet til barn, om vi får det noen gang.

Jeg synes personlig ikke det er spesielt lurt å tatovere navnet til kjæresten. Hvertfall ikke mens man fortsatt er forelska, og det kan man være et par år :)

Skrevet

Han er sikkert like glad i deg uten bokstaver på armen.

Skrevet

Jeg hadde engang en kjæreste med "Birgit" på armen. Det var ikke mitt navn og jeg syntes ikke at det var spesielt kult!

Gjest StoreSky
Skrevet

Vi skal tattovere våre navn og/eller et symbol.

Go for it! Sier nå jeg, dere er jo ikke 17 år gammle og uerfarne akkurat.

ps. vi skal tattovere to gammeldagse salt&pepper bösser - S+P= våre initialer.

Skrevet
Hvertfall ikke mens man fortsatt er forelska, og det kan man være et par år :)

I et par år...???

Hmm vi har vært sammen i flere år enn jeg kan komme på nå og vi er fortsatt forelska :rødme: Men det er ikke dermed sagt at jeg syns det å tatovere kjærestens navn på kroppen er en utelukkende god ide. Muligens er jeg litt farget av det at jeg syns tattiser er blodharry.

Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje noen som har noen mening.....

Takk for svar.

Min mening er at tatoveringer er stygge. Så jeg ville ikke sett på det som noen fin gest om noen tatoverte navnet mitt noe sted ;)

Skrevet

Jeg har selv flere tattoveringer, men det kunne ikke falle meg inn å tatovere inn partnerens navn eller initialer. Ingenting i livet er sikkert, og uansett hvor bra forholdet er akkurat nå vet du ikke hvor dere er om noen år.

Skrevet

Selv om du mener dette er mannen med stor M nå, kan dette forandre seg. Dere har jo tross alt bare vært sammen i fem måneder. Uansett hvor lenge man har vært sammen synes jeg ikke det er noe særlig god ide å tatovere initialene til kjæresten på kroppen. Det er bedre med bare initialene enn hele navnet da:)

Hva med å heller vente på et eventuelt kjærlighetsbarn og tatovere navnet på h*n i stedet?

Skrevet

med tanke på hvor mange som har vært sammen i mange år, har satset alt på hverandre, har barn og drømmehjemmet og likevel splitter opp av en eller annen grunn, så synes jeg det er ganske naivt med tattoveringer som har partners navn eller initialer.

så min første reaksjon: tåpelig!

Jeg har selv tattoveringer og synes det kan være veldig fint og spesiellt, men altså aldri aldri aldri navn eller initialer til en partner.

barns navn er helt ok, symboler som kan være spesielle for dere, også ok.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har tattovert forbokstavene til familiemedlemmene mine på leggen.

Noe alla dette med en tribal i midten:

B

K K

B

Gjest Gjest
Skrevet

Gjest over her. Det ble helt feil :) Men men. Jeg gjorde i allefall det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er slikt som jeg drømte om å gjøre da jeg var 17 og sikker på at jeg hadde truffet mannen med stor M. Nå er jeg 25, singel og fortsatt like utatovert - og glad for det! Jeg sier ikke at forholdet deres absolutt kommer til å ta slutt, men det er vel andre måter å vise tilhørighet på?

Skrevet

Du må jo selv vurdere hvorvidt du syns det er spesielt stas å gå rundt med eksens bokstaver tatovert på kroppen om forholdet skulle ta slutt.

Jeg kan bare tippe at en eventuell ny flamme ikke ville sette spesielt stor pris på det, men selvsagt, det finnes jo muligheter for å få det fjernet om man absolutt vil.

Men, en god idè ?

Nei, jeg syns ikke det. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er noe jeg ALDRI kunne finne på og gjøre, noensinne!!

Man kan aldri vite hva fremtiden vil bringe, uansett hvordan man føler det idag. Eneste navn jeg kunne finnet på og tatovert ville i så fall vært navn på barna hvis jeg får det... og hvis jeg ville tatovert noe sammen med min kjære så kunne det jo f.eks. vært en helt lik tatovering av vårt felles barn.. men navnet HANS ville jeg aldri i en million år ha tatovert på meg...Og ville heller ikke at han skulle tatovert mitt navn... Det blir bare for dumt hvis det tar slutt en dag.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, mest fordi man aldri vet hvor lenge forholdet varer, men nok også fordi jeg synes det markerer en litt barnslig (?) hengivenhet eller beundring a la når man skriver navn og hjerter og band på penalet sitt når man er ung. Jeg kan forstå de som tatoverer navn på barna sine, eller at en sammensveiset søskenflokk tatoverer navn eller symboler som har med hverandre å gjøre (kjenner de som har gjort det). Jeg synes ellers det virker smartere å tatovere et litt mer generelt symbol som er relatert til kjæresten/forholdet eller bare initialer, enn hele navnet.

Som en liten digresjon så vi gjennom gamle plater hos min samboers mor nettopp, og på et av omslagene hadde moren skrevet *navnet på min samboers far* - I love you for ever. De ble skilt i en rimelig opprivende prosess etter utroskap og diverse bråk for 15 år siden. Man vet ikke alltid så mye om framtiden.

Skrevet (endret)

Vel, det vil bli utrolig smertefullt å fjerne denne i ettertid, og det er ikke sååå kult for Brad Pitt at kona går rundt med Billy over hele armen.. skjønner? Hun fjernet dette, det var dyrt, tok lang tid og utrolig smertefullt.

Nei, jeg kunne ikke gjort dette, idiotisk.

Men det er opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre:)

Endret av Lissi33
Skrevet

ville ikke gjort det.

Tatover heller et symbol - som er "deres", om dere absolutt må tatovere noe felles..

Skrevet

tja, ganske bra svart oppåver her :ler: vet ikke hva jeg skal si

Gjest Purple Haze
Skrevet

Selv om man er 35 og tror man har funnet den store kjærligheten, har man ingen garantier for at det blir dere for resten av livet.

Jeg traff det jeg trodde var min store kjærlighet da jeg var 32, og trodde det skulle vare resten av livet. Det varte 6 år. Veldig glad for at jeg ikke er brennmerket med initialene til han for resten av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...