Gå til innhold

Likestilling i Norge, hvordan har det påvirket ditt valg

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg tenker på dette med likestilling og "selvstendige" jenter her i landet som kan klare alt selv og trenger egentlig ikke mannen. Da lurer jeg på noe.

Har dette fått deg til å søke beitet et annet sted, fordi hva kan en som er så selvstendig, at hun ikke trenger en mann?

Ok, du tenker, vel, hun kan jo bruke mannen til noe, men hva tilføyer kvinnen mannen som ikke vil at han skal gjøre noe for henne, satt litt på spissen. Hva tilføyer da den jenta som bare setter sine behov først, sine krav, sine meninger, sine osv. Hva kan denne jenta tilføye forholdet skulle hun bli sammen med en mann? Jeg tenker da på mange ting, men sikkert noe dere også kan komme på, men når noen blir så selvstendig, at motparten blir overflødig, hvor ender da begge kjønnene? Hver for seg, eller er trenden at beitet også går andre steder?

Jeg snakker ikke her om jenter som skal la seg kue og bare gjøre som mannen sier, men altså om her en jente som er så selvstendig med "likestillingen" hva det enn måtte bety i dette landet, i ryggen, at mannen bli overflødig og bare blir for å gjøre kvinnen til, og anerkjenne henne, og tilfredsstille henne, hvor gjør det av mannen?

Identiteten blir liksom litt borte, og snart kan man omdefinere begrepet: ta det som en mann: Litt av en kar: Modig fyr. til

ta det som en kvinne, osv.

Hvor blir da definisjonen av en mann, når ikke mannen selv kan definere seg selv i forholdet. Er det derfor forhold tar slutt her i landet? Kvinner skiller seg og prøver å finne en "enda bedre" enn, istedefor å ta vare på det hun har.

Trenger ikke da menn å beite et annet sted for bekreftelse av sin maskulinitet, og sitt eget opphav/forfedre og identitet.

Hva tror dere!

Blir kvinner i dette landet FOR selvstendig for dem sitt eget beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Trenger ikke da menn å beite et annet sted for bekreftelse av sin maskulinitet, og sitt eget opphav/forfedre og identitet.

:skratte:

Det er morsomt på så mange, mange måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med forelskelse og kjærlighet? Mener du å si at den generaliserte mannen kun faller for kvinner som ikke er istand til å stå på egne ben? Snodig, men jeg har alltid sett på det slik at i en godt forhold så har man behov for hverandre fordi man elsker hverandre, istedet for å elske hverandre fordi man har behov for hverandre.

Et menneske som har lært seg å elske seg selv og å stå på egne ben vil, slik jeg ser det, ha langt bedre forutsetninger for å i sannhet elske noen, ettersom kjærligheten da ikke er basert på et behov for selvbekreftelse.

Å elske seg selv er noe av det mest uselviske vi kan gjøre, ettersom det gjør oss istand til å slutte å konstant fokusere på oss selv, og istedet løfte blikket og se verden rundt oss.

Dersom en mann føler at han trenger en kvinne for å bekrefte sin egen maskulinitet, så burde han heller ta noen runder med seg selv og kanskje noen kurs i selvutvikling og selvtillit.

For min del, jeg trenger ikke kjæresten min for å overleve og ha det greit, men han er det som gjør det ekstra fint å leve. Litt som å få en god vin til maten; man kunne fint klart seg med vann, men det gjør hele måltidet mer fornøyelig når man kan nyte det med en god vin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er hvorfor vi trenger manlige moderatorer. Hadde problemstillingen vært omvendt og en gjeng med gutter kom og avsporte tråden så hadde de enten klaget på ris og ros, eller fått fjernet dem.

Morsomt å se hvordan modene feiler igjen.

Uansett. Problemstillingen var henvist til menn, så enten er dere lesbiske og definerer dere selv som menn, dere er menn med jentenavn eller så føler dere truffet

ts

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor føler dere jenter der truffet, og måkonstant ha aerkjennelse og bekreftelse på at dere har svaret og hvis ikke, må kritisere.

Syntes selv det blir litt latterlig fra deres sider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Vet du, jeg kjenner en mann, som virkelig er mann. Han har forstått hva det vil si å være trygg på seg selv som mann, og han har respekt for kvinnen som kvinne. Han er utrolig openminded, og hadde parkert deg så et holder, hvis han hadde skrevet et eneste innlegg her.

Lurer på om jeg skal få han inn her, slik at alle på forumet kunne få se hvordan en ekte mann skal være. Det ville vært veldig for friskende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tenker på dette med likestilling og "selvstendige" jenter her i landet som kan klare alt selv og trenger egentlig ikke mannen. Da lurer jeg på noe.

Har dette fått deg til å søke beitet et annet sted, fordi hva kan en som er så selvstendig, at hun ikke trenger en mann?

Ok, du tenker, vel, hun kan jo bruke mannen til noe, men hva tilføyer kvinnen mannen som ikke vil at han skal gjøre noe for henne, satt litt på spissen. Hva tilføyer da den jenta som bare setter sine behov først, sine krav, sine meninger, sine osv. Hva kan denne jenta tilføye forholdet skulle hun bli sammen med en mann? Jeg tenker da på mange ting, men sikkert noe dere også kan komme på, men når noen blir så selvstendig, at motparten blir overflødig, hvor ender da begge kjønnene? Hver for seg, eller er trenden at beitet også går andre steder?

Jeg snakker ikke her om jenter som skal la seg kue og bare gjøre som mannen sier, men altså om her en jente som er så selvstendig med "likestillingen" hva det enn måtte bety i dette landet, i ryggen, at mannen bli overflødig og bare blir for å gjøre kvinnen til, og anerkjenne henne, og tilfredsstille henne, hvor gjør det av mannen?

Identiteten blir liksom litt borte, og snart kan man omdefinere begrepet: ta det som en mann: Litt av en kar: Modig fyr. til

ta det som en kvinne, osv.

Hvor blir da definisjonen av en mann, når ikke mannen selv kan definere seg selv i forholdet. Er det derfor forhold tar slutt her i landet? Kvinner skiller seg og prøver å finne en "enda bedre" enn, istedefor å ta vare på det hun har.

Hva tror dere!

Blir kvinner i dette landet FOR selvstendig for dem sitt eget beste?

Synes du det hadde vært bedre om kvinner hadde vært svake og hjelpesløse uten en mann? Hvordan i alle dager skulle det ha gått da?

Selv om kvinner fikser det meste selv, så betyr da ikke det at man ikke kan ha en kjæreste? Skjønner ikke hvor du vil hen, jeg. Mener du at bare svake damer bør ha en mann?

Hva med det å være likestilt med partneren sin, er ikke det en verdi? Eller er det virkelig blitt sånn at mange menn føler seg små ift kvinner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Tråden er ryddet

Regelbrudd kan rapporteres gjennom PM, ved bruk av rapportknappen eller ved å legge inn en tråd på Ris&Ros. Trådene på hvert forum skal leses gjennom minst en gang pr dag, men hvis innlegg rapporteres kan regelbruddene fjernes raskere.

Bolledeig (mod)

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Både jeg og samboeren min er selvstendige mennesker som har klart oss fint hver for oss før vi møtte hverandre. Begge to kan forsørge seg selv, klare alle dagligdagse gjøremål selv, er ikke praktisk avhengig av den andre.

Men man kan på et vis si at vi er følelsesmessig avhengige av hverandre. Vi elsker hverandre, ønsker å dele livet med hverandre, elsker fysisk kontakt med hverandre, elsker å prate med hverandre osv osv. Men avhengigheten er relativ. For dersom det av en eller annen grunn skulle bli slutt mellom oss (noe vi ikke tror vil skje) så har vi begge to evne til å klare oss uten den andre. Det er en selvvalgt "avhengighet" som vi også kan velge oss ut av dersom vi skulle ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jr det derfor forhold tar slutt her i landet? Kvinner skiller seg og prøver å finne en "enda bedre" enn, istedefor å ta vare på det hun har.

Så bra da, at de skiller seg. Hvorfor skulle hun ta vare på det hun har, dersom hun ikke trenger det?

Det får vel bli opp til menn å ha noe å tilby.

De må simpelthen bli bedre elskere, fedre og partnere - slik at de kan mache.

djeezes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvorfor føler dere jenter der truffet, og måkonstant ha aerkjennelse og bekreftelse på at dere har svaret og hvis ikke, må kritisere.

Syntes selv det blir litt latterlig fra deres sider!

hva er det du snakker om? er det fjernet mye spennende fra denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Så bra da, at de skiller seg. Hvorfor skulle hun ta vare på det hun har, dersom hun ikke trenger det?

Det får vel bli opp til menn å ha noe å tilby.

De må simpelthen bli bedre elskere, fedre og partnere - slik at de kan mache.

djeezes

Jeg ser på det heller slik at det er bra at hun skiller seg, slik at mannen finner seg noe bedre enn en "gratis passasjer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere tøffe og maskuline menn kan da vel finne bedre steder å søke respons fra andre menn enn en kvinnenettside med svært få mannlige medlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan hvertfall prøve å få tråden inn i en saklig linje.

TS: Selvstendighet og maskulinitet er slettes ikke det samme. Slik jeg ser det vil kvinner gjerne være selvstendige, ha ansvar på jobb og ta vare på seg selv økonomisk og materielt, MEN, på lørdagskvelden en oktobernatt vil hun ikke lenger ha denne rollen. Hun vil ha en mann som kan ta avgjørelser, ta hånd om henne, gi henne gleder en mann bare kan gi henne. En sterk mann. Et parforhold bringer ut polariteten mellom mannen og kvinnen.

En kvinne kan være så tøff, oppstanasi og selvstendig som hun orker, men jeg vet hva hun egentlig vil ha når det kommer til stykket. Utfordringen, slik jeg ser det, er at vi nå er en generasjon av menn som er oppdratt av kvinner. Overøst av moderlig kjærlighet har vi aldri fått sjansen til å utforske vår maskulinitet og det fører til at mange menn er noen jævla pyser. Ikke rart parforhold går dukken og skilsmissestatistikken har skutt i været. Uten de typiske maskuline og feminine polaritetene i forholdet forsvinner tiltrekningen og den eneste utvei man ser er å gå fra hverandre fordi "kjemien forsvant" eller "man er glad i hverandre, men føler bare ikke det samme lengre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...