Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvilke rutiner andre har jeg! :)

Vi har ikke helt kommet inn i fast rutine enda, men må nå tenke på hvordan vi vil gjøre det fremover. I hvilken rekkefølge vi skal gjøre alt lissom. Hvordan gjør dere det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter er nå 2 år. Vi har hatt samme leggerutine siden vi sluttet å amme da hun var 8mnd.

Kveldsmat ca halv 7, deretter kveldsstell og i seng.

Skrevet (endret)

Med to barn på 1,5 og 3,5 har vi funnet ut at det er lettest å stelle begge likt, så får storesøster leke litt i nattkjolen før hun også skal legge seg....

Vi går på badet ca halv 7, kler av skifter bleie på minsten, vasker begge barna... Er det prim/kaviar/middag eller andre matrester i håret på minsten blir det bading, ellers er det vaskeklut...

Så tar vi på pysj, nattkjole.

Pusser tenner og får fluor.

storesøster går i stua sammen med mor/far, den andre legger lillebror.

Vi legger han i senga, gir nuss, sier natta! Slår på musikk og går ut av rommet...

Hører noen ville protester i omtrent 1 min, så er det helt stille og poden sover...

Når vi skal legge storesøster ca kl 7 er det igrunn hun som bestemmer hva som skal skje, hvem som skal legge mor/far eller begge... Om vi skal lese bok, om hun skal lese bok alene eller om hun vil høre på et eventyr fra lydbok...

Hvis hun leser selv eller skal høre lydbok slår hun av lyset selv...

Er som regel stille innen 10-15 min...

Endret av Leanne
Skrevet

Samme rutiner på begge barna vi.

Rundt 7, hall 8 begynner de å få kveldsmat. Etterpå har vi på nattdrakt og pusser tenner. Før de legger seg bruker de å få leke litt. Så tar sambo minstemann og legger han. Jeg tar jenta og legger henne. Hver kveld synger vi "kjære gud, jeg har det godt" :) . Jenta mi kan snart sangen selv og synger med. Ikke at vi er religiøse eller noe, men sangen henger opp på veggen hennes og hun vil synge den, ellers blir det bråk :ler: De gangene jeg legger minstemann synger jeg den også og han ligger som regel helt stille og bare ser på meg mens jeg synger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...