Gå til innhold

Forelsket i veninnen min...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest i dag
Skrevet

Jeg er gift og har barn. Nå har jeg blitt forelsket i veninnen min, som er lesbisk. Hva gjør jeg nå? Jeg har aldri sett på jenter før, men dette slo ned som lyn fra klar himmel. Er det noen som har råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Gjest meg igjen
Skrevet

Hun er forresten forelsket i meg også. Hvis ikke jeg hadde hatt familie, ville ikke dette vært et problem, men hva skal jeg gjøre når jeg ikke er sikker? Jeg kan jo ikke ditche familien helt uten videre, samtidig som jeg bare vil være hos henne...

Skrevet

Vanskelig...

Forelskelse går ofte over, du må tenke nøye gjennom hva du vil mest - utforske venninnen din og forelskelsen eller bli hos mannen din og pleie det forholdet.

Utroskap er utroskap uansett om du er utro med en mann eller kvinne, så det er vel ikke aktuelt?

Så du har vel i grunnen to valg: Bli hos mannen og glemme venninnen, eller gå fra mannen og bli hos venninnen din...

Og da bør du kanskje se på mer enn "bare" en forelskelse...

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Jeg vet at utroskap er utroskap, og det er ikke min stil. Jeg vet hva jeg bør gjøre hvis jeg skal være fornuftig, men så er det det at jeg vil noe helt annet...

Skrevet

Jeg har hatt noe av samme problemet selv faktisk. Men jeg har vært åpen med samboeren min, og sagt som er at jeg blir (utrolig) fort forelsket i mennesker.. Det er på en måte trist, fordi det sprenger i hjertet når jeg møter h*n jeg er forelska i, men samboeren får dertil mer oppmerksomhet i disse periodene.

I ditt tilfelle virker det ikke som dette er problemet, men om mannen din er forståelsesfull hadde jeg vurdert å diskutere dette med han? Å si at du faktisk har fått følelser for en venninne og at dere sammen finner en løsning?

Samboeren min synes på mange måter at det er greit, fordi jeg har vært åpen om det fra første gang, og vi vil takle det sammen. Forelskelse går faktisk over, selv om det er trasig å være helt knust pga blikk eller lite oppmerksomhet :P

-Lykke til!

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg er gift og har barn. Nå har jeg blitt forelsket i veninnen min, som er lesbisk. Hva gjør jeg nå? Jeg har aldri sett på jenter før, men dette slo ned som lyn fra klar himmel. Er det noen som har råd å komme med?

Har du snakket med din veninne om dette? Det er jo vesentligt om hun faktisk er forelsket i deg eller om det bare er noe du tror?

Uansett livet er for kort til å ikke følge hjertet, ikke bare fornuften.

Vi har kun ett liv å leve!

Gjest Gla'kristen
Skrevet
Vi har kun ett liv å leve!

Vel, det kan diskuteres. Vi gla'kristne mener jo at der er et liv etter døden, og at vi lever dette livet for å forberede og planlegge hva som skal skje etter begravelsen! Vi gleder oss og ser fram til folkefesten :klemmer::)

Gjest Gjest
Skrevet
Vel, det kan diskuteres. Vi gla'kristne mener jo at der er et liv etter døden, og at vi lever dette livet for å forberede og planlegge hva som skal skje etter begravelsen! Vi gleder oss og ser fram til folkefesten :klemmer::)

Jaja, noen tror på et liv etter døden andre ikke.

Men uansett er det vel rett å følge sitt hjerte i dette livet og ikke vente til neste liv? Størst av alt er vel kjærligheten for oss alle!

Skrevet
Nå har jeg blitt forelsket i veninnen min, som er lesbisk.

Du sier hun er forelsket i deg også? Da hun vel bifil, skulle jeg tro...

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Du sier hun er forelsket i deg også? Da hun vel bifil, skulle jeg tro...

Jeg er jente, hun er jente...

Vi har snakket mye om det, og saken blir ikke bedre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun vil gi meg alt jeg trenger av tid, men jeg har ikke samvittighet til å la henne gå på gress til jeg har bestemt meg heller. HVordan havnet jeg oppi dette?

Skrevet

Jeg har vært i samme situasjon som du er nå.

Forholdet til mannen var rimelig dårlig og hadde vært det en stund, vi hadde prøvd å fikse det i fler år, men uten nytte. Om ditt forhold til mannen er bra eller dårlig, det vet jeg ikke. Jeg har aldri angret eller tvilt på valget mitt den gangen. Jeg har barn fra dør og det er heller ikke noe problem. Jeg har aldri vært så lykkelig som jeg er nå og det skulle en kvinne til. En spesiell kvinne.

Kanskje du skulle gått litt inn i deg selv, funnet ut hva du vil ha og ikke ha. Sett litt på om du har det med mannen eller kan få det med mannen.

Det aller viktigste er hva du vil, ikke hva alle andre vil at du skal ville.

Hør på deg selv, kroppen din, hjertet ditt. Og prøv å la være å høre på hodet. Hodet har en greie med å komplisere slike ting og å overanalysere.

Håper du kommer frem til en avgjørelse som er rett for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...