Gå til innhold

Jeg har ett problem...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet

Jeg er en mann i slutten av tyveårene. Regner meg selv for normalt hyggelig, normalt utseende og alt der. Tror ikke jeg er verken verre eller bedre enn andre menn på min alder.

Livet frem til begynnelsen av 20-årene var det jeg vil karakterisere som normale. Gode venner, en fest her og der, studier, kjærester, samme "problemet" som andre, fikk ikke alltid den jeg ville ha osv.

Når jeg var 23 investerte jeg i ett firma som produserte deler til det amerikanske forsvaret sammen med en kamerat. Ett par år etter solgte vi hele konseptet til ett amerikansk selskap for ganske mange penger. Selv om vi forsøkte å holde dette skjult kom det selvsagt ut grunnet noen som var litt for store i kjeften.

Etter dette begynte smsene å tikke inn, fra fjern og nær, SMS og MMS; nakenbilder, dristige forslag, tilbud om ditt og datt osv. Jeg merket også en sinnsyk oppsving i antall kvinner (og menn faktisk) som forsøkte å sjekke meg opp når jeg var ute. I ett par tilfeller har jeg måttet kontakte politiet for å få fjernet enkelte fra hagen min.

Det første forholdet med ei jeg trodde var seriøs innledet jeg da jeg var ca. 24, vi var sammen omtrent to år, under hele denne tiden levde vi ett ganske normalt forhold. Jeg spanderte ikke noe mer på henne enn det som var normalt. Da jeg plutselig en dag fikk en telefon fra ett kredittfirma som spurte om det stemte at jeg sto som kausjonist for henne på ett lån på nesten to millioner kroner. Jeg ble ganske paff og konfronterte henne med dette senere. Hun sa at hun hadde tenkt å spørre meg, fordi hun skulle kjøpe seg leilighet. Det viste seg senere at hun hadde tatt opp lånet med forfalsket signatur fra meg bare en uke etter vi var blitt kjent. Pengene var brukt via kort til alle slags mulige ting, som jeg ikke var klar over. Burde kanskje sett signalene, men tenkte at vedkommende hadde god økonomi da hun sa hun hadde fått en betydelig arv som ung. Så årsaken til at selskapet ringte meg var at hun ikke hadde betalt ett avdrag, på nesten to år, så gjelden nærmet seg nesten 500 000 i bare inkassoavgifter. Jeg valgte å ikke anmelde henne etter å ha funnet ut litt mer av bakgrunnen hennes. Men følte meg selvsagt utrolig naiv og sviktet. Har nå inngått en avtale med henne og arbeidsgiveren om at de overfører noen tusen i måneden direkte til meg.

For ikke lenge siden måtte jeg avslutte ett annet forhold, fordi jeg fant ut at hun jeg virkelig trodde elsket meg og ikke brydde seg om pengene mine, brukte navnet mitt til å komme seg inne alle mulige slags steder, få utført tjenester, oppførte seg som en bortskjemt drittunge og bare krevde en masse ting og tjenester.... Orker ikke forklare men enn det.

Dette har fått meg til å føle meg utrolig usikker når jeg møter jenter, fordi jeg ikke vet agendaen, jeg er redd, fordi jeg ikke vet om de veit hvem jeg er, eller ei. Og hva de er ute etter. Jeg har vurdert å skifte navn, men utseende kan jeg ikke gjøre så mye med. Jeg har holdt ekstremt lav profil de siste årene, så kanskje ett navneskifte hadde hjulpet noe.

Så, hva tenker dere jenter og gutter der ute, hva bør jeg gjøre for å unngå dette? Jeg ønsker selvsagt å treffe noen som ønsker meg for den jeg er, og ikke det jeg har. Dette har medført at det er slitsomt for meg å gå ut sammen med venner for å ta en pils, fordi jeg regelrett avviser alle som ønsker kontakt med meg av det motsatte kjønn....

Hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest gladlaks
Skrevet

Du kan jo prøve å dra ut på steder hvor det er lite sannsynelig at noen kjenner deg igjen. Eller prøve med kontakt annonse, møte jenter på internett, o.l. Eller du kan dra til utlandet. Det viktigste er kanskje at du ikke viser at du har masse penger. Hvilke steder du går på, hva du kler seg i og hvem du omgåes og hvor mye penger du sprer rundt deg. Du finner nok en bra jente som liker deg som den du er til slutt.

Gjest Gjest
Skrevet

Oh shit så kjipt! Kanskje det er lettest for deg å tenke "like barn leker best" - og se etter kvinner som klarer seg selv fra før?

Det finnes jo etter hvert ganske mange av oss, mener jeg :)

Skrevet (endret)

Vel, flytt til en by hvor ingen kjenner deg. Legg deg ut på nettet, med en profil hvor ditt levebrød er å kjøre søppel.

Da finner du ut hvor overfladiske folk egentlig er.

Det jeg vil si er at ikke alle damer er golddiggers. Men at du tiltrekker deg slike er kanskje en grunn til?

Kle deg avslappet. Gå på swingkurs, meld deg inn i kajakklubben. Gå på andre plasser enn Bagatelle og flotte barer hvor folk kjenner deg så skal du se hvilke mennesker som virkerlig fins der ute:)

Endret av Lissi33
Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Du kan jo prøve å dra ut på steder hvor det er lite sannsynelig at noen kjenner deg igjen. Eller prøve med kontakt annonse, møte jenter på internett, o.l. Eller du kan dra til utlandet. Det viktigste er kanskje at du ikke viser at du har masse penger. Hvilke steder du går på, hva du kler seg i og hvem du omgåes og hvor mye penger du sprer rundt deg. Du finner nok en bra jente som liker deg som den du er til slutt.

Det med internett er kanskje ikke dumt. Utlandet.. Nja, vil forsøke meg her...

Jeg tviler på at man kan ta meg ut fra hvordan jeg går kledd eller hvor jeg vanker. Er nok ikke den som vifter mest med det jeg har, det er vel heller unntaket enn regelen. Kjører en ganske vanlig bil og bor i en ganske vanlig leilighet egentlig. Går heller ikke på noe særlig spesielle steder, og takker stort sett nei til sosietsfester. Stiller aldri opp i Se og Hør og forsøker å unngå de største skandalene!

Skrevet
Det med internett er kanskje ikke dumt. Utlandet.. Nja, vil forsøke meg her...

Jeg tviler på at man kan ta meg ut fra hvordan jeg går kledd eller hvor jeg vanker. Er nok ikke den som vifter mest med det jeg har, det er vel heller unntaket enn regelen. Kjører en ganske vanlig bil og bor i en ganske vanlig leilighet egentlig. Går heller ikke på noe særlig spesielle steder, og takker stort sett nei til sosietsfester. Stiller aldri opp i Se og Hør og forsøker å unngå de største skandalene!

Ok, da er kanskje problemet ditt at du er kjendis og folk vet hvem du er fra før?

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet

Har aldri vært på Bagatelle heller og forsøker å vanke på alt fra de bruneste pubene hvor jeg bor til litt høyere oppe i "systemet". Men som sagt som jeg vil understreke så vanker jeg virkelig ikke i kretser med mange velstående.

Jeg har mange gode venner, det skal sies, er aktiv i forskjellige organisasjoner, der folk veit hvem jeg er, uten at det er ett problem.

Det er veldig vanskelig for meg å flytte altfor langt bort, da jeg har en far som er alvorlig syk, og har behov for å være der han er. Det er ikke aktuelt for dem å flytte heller, dessuten kan jeg ikke flytte hele familien min pga av kjærlighetslivet mitt.

Det å lyve på internett har jeg ikke tenkt til, men heller ikke skrive helt hvem jeg er heller, kan dessuten ikke legge ut bilde, for nå finnes jo det forbanna drittet google...

Skrevet

Hei! snublet over innlegget ditt her... Utrolig kjipe situasjoner du har havnet i.. alle tror jo at penger er det eneste en ønsker seg. men om ikke penger er roten til alt vondt, så er det jammen med roten til vondt når det gjelder veldig mye. jeg leste historien din høyt til min sambo, og han kjente seg veldig godt igjen. nettopp pga de forskjellige problemene du har nevnt at han hater skattelisten som de legger ut på nett... spesielt den biten med inntektstoppen. min sambo ligger ganske høyt på den listen og han hater det at det legges ut for offentligheten. selv så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke tenker noe særlig på at min sambo tjener godt med penger... vi deler på både å handle og huslån.. vi løper ikke rundt og kjøper nye ting hele tiden heller... et sunt og nøkternt forhold til penger har vist seg å være en fordel for oss når det gjelder lysten på penger for de rundt oss:)

du skriver om å skifte navn... da må det være skikkelig ille! navnet vårt er jo en stor del av identiteten vår, hvem vi er.... håper du tenker deg godt om før du går til et sånt steg. og angående å møte en ny livsledsager... så kanskje det hadde vært lurt å møte noen gjennom venner? venner som du vet du kan stole på vil ditt beste(gjerne noen som du kjente før du fikk mer penger mellom hendene) de kjenner gjerne denne personen fra før...

uansett, lykke til! :vinke:

Skrevet
Har aldri vært på Bagatelle heller og forsøker å vanke på alt fra de bruneste pubene hvor jeg bor til litt høyere oppe i "systemet". Men som sagt som jeg vil understreke så vanker jeg virkelig ikke i kretser med mange velstående.

Jeg har mange gode venner, det skal sies, er aktiv i forskjellige organisasjoner, der folk veit hvem jeg er, uten at det er ett problem.

Det er veldig vanskelig for meg å flytte altfor langt bort, da jeg har en far som er alvorlig syk, og har behov for å være der han er. Det er ikke aktuelt for dem å flytte heller, dessuten kan jeg ikke flytte hele familien min pga av kjærlighetslivet mitt.

Det å lyve på internett har jeg ikke tenkt til, men heller ikke skrive helt hvem jeg er heller, kan dessuten ikke legge ut bilde, for nå finnes jo det forbanna drittet google...

Huff det er rett og slett ikke så enkelt. Eneste råde da er å søke en selvstendig kvinne. Fins mange kvinner som føler seg for god til å ta imot eller forvente at en mann skal varte henne opp på alle mulige måter. Dette er jo noe man fort finner ut av. Det er enten eller tror jeg.

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Hei! snublet over innlegget ditt her... Utrolig kjipe situasjoner du har havnet i.. alle tror jo at penger er det eneste en ønsker seg. men om ikke penger er roten til alt vondt, så er det jammen med roten til vondt når det gjelder veldig mye. jeg leste historien din høyt til min sambo, og han kjente seg veldig godt igjen. nettopp pga de forskjellige problemene du har nevnt at han hater skattelisten som de legger ut på nett... spesielt den biten med inntektstoppen. min sambo ligger ganske høyt på den listen og han hater det at det legges ut for offentligheten. selv så må jeg ærlig innrømme at jeg ikke tenker noe særlig på at min sambo tjener godt med penger... vi deler på både å handle og huslån.. vi løper ikke rundt og kjøper nye ting hele tiden heller... et sunt og nøkternt forhold til penger har vist seg å være en fordel for oss når det gjelder lysten på penger for de rundt oss:)

du skriver om å skifte navn... da må det være skikkelig ille! navnet vårt er jo en stor del av identiteten vår, hvem vi er.... håper du tenker deg godt om før du går til et sånt steg. og angående å møte en ny livsledsager... så kanskje det hadde vært lurt å møte noen gjennom venner? venner som du vet du kan stole på vil ditt beste(gjerne noen som du kjente før du fikk mer penger mellom hendene) de kjenner gjerne denne personen fra før...

uansett, lykke til! :vinke:

Takk for innspillet. Ja skattelister burde vært straffbart...:)

Jeg har forsøkt det med venner, det er litt vanskelig, ettersom de fleste venner og venners venner er i forhold eller ikke er helt den store matchen, men det er jo stadig en lur ting.

Det med navnet er veldig vanskelig å bestemme seg for, men det er ganske kjipt å føle at når jeg oppgir navnet mitt, og man spør hele veien: "Åja, det er deg ja". Enten blir folk hyggelige, sånn überkoselige, eller så blir det skikkelig korte fordi de

antar at jeg er en oppblåst drittsekk...

Jeg er forresten ikke kjendis, heldigvis!

Gjest gladlaks
Skrevet

Ville tro at det finnes noen miljøer der ingen aner hvem du er. Spørsmålet er vel heller hvilke type jenter du liker. Kanskje du kan være litt mer aktiv på sjekkefronten selv? Ikke la jentene komme til deg, men finn jentene selv :)

Gjest Gjest_Mannen_*
Skrevet

Mann her.

Jeg lurer VELDIG på hvorfor du ike anmeldt dama som forfalsket underskriften din. Uansett hva bakgrunnen hennes hadde vært, skal man være temmelig på jordet for ikke å anmelde noen for å gjøre noe slikt.

Skrevet

Nå merker jeg at jeg blir utrolig nysgjerrig på hvem du er. :fnise:

Etter å ha lest startinnlegget ditt, tenkte jeg umiddelbart at problemet kanskje vil være mindre dersom du går på steder med mindre overfladiske mennesker. Men er du så kjent at eventuelle golddiggers vil kunne gjenkjenne deg også der?

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Mann her.

Jeg lurer VELDIG på hvorfor du ike anmeldt dama som forfalsket underskriften din. Uansett hva bakgrunnen hennes hadde vært, skal man være temmelig på jordet for ikke å anmelde noen for å gjøre noe slikt.

Hei.

Jeg har faktisk sjekket opp begge disse damene som "lurte" meg selv... Så... Jo, det er nok mange som ikke veit hvem jeg er, men ved ett google søk fant jeg ut at man får over 4000 treff.... Derfor jeg vurderer dette med navnet...

Til mann:

Ja, det er mange som lurer på det. Normalt sett så ville jeg ikke nølt med å anmeldt det. Men jeg ønsker ikke gå inn på dette her, men vil gjerne si at jeg i samråd med min advokat fant ut at om vi kunne finne frem til en løsning utenfor rettsystemet så ville det vært til det beste. Jeg mener at min grunn til å ikke anmelde holder for meg.

Gjest gladlaks
Skrevet
Nå merker jeg at jeg blir utrolig nysgjerrig på hvem du er. :fnise:

Etter å ha lest startinnlegget ditt, tenkte jeg umiddelbart at problemet kanskje vil være mindre dersom du går på steder med mindre overfladiske mennesker. Men er du så kjent at eventuelle golddiggers vil kunne gjenkjenne deg også der?

Ja, jeg også. Tviler på at jeg hadde kjent igjen navnet...

Gjest Gjest
Skrevet

Det der er en kjip problemstilling det sikkert finnes mange som sliter med. Kanskje du burde prate med andre som har solide lommebøker om hvordan de takler dette?

Jeg kjenner jeg skammer meg på vegne av disse ubrukelige golddiggerne. Jeg forstår ikke at de har samvittighet til det, og at de tør å ta seg disse frihetene? De må jo skjønne at det blir oppdaget, og at det ikke fører noe godt med seg?

Personlig har jeg veldig "liten" økonomi. Sånn har jeg vokst opp, og sånn kommer det nok til å forbli. Jeg kommer til å ha så jeg klarer meg når jeg endelig blir ferdig utdanna, men jeg blir aldri velstående. Men man drømmer jo av og til om mer...

Da jeg møtte min nåværende samboer, ville jeg ikke vite hva han tjente. Jeg ville ikke vite noe som helst om hans økonomiske situasjon. Jeg skjønte at han hadde så han klarte seg, men jeg ville ikke ha noen konkrete tall, av frykt for at det skulle være mer enn jeg forestilte meg. Jeg var rett og slett redd for at mine egne følelser skulle bli preget av det, at jeg skulle ende opp med å ønske å være sammen med han pga økonomiske hensyn.

I ettertid har jeg skjønt at han har mer penger enn jeg trodde. Han er ikke steinrik, men han trenger ikke bekymre seg for penger. Dette har jeg funnet ut lenge etter at jeg ble sikker på at dette var mannen jeg ville leve livet mitt med, om vi så måtte bo på en liten ettroms med dårlig standard, og leve på vann og brød. Vi har uansett separat økonomi, selv om han spanderer "ekstraordinære" ting på meg, som jeg ellers ikke hadde kunnet være med på pga økonomi.

Jeg ville bare fortelle min historie, for det kan jo være at disse golddiggerne egentlig ikke vil være det... at pengene bare blender dem. Følelser er vanskelige greier, og jeg tror ikke det skal så kraftig ekstern skyts til, før man påvirkes. Og penger er jo så ufattelig viktig i dette samfunnet... Men dessverre har jeg ikek så mange konkrete råd, gitt. Kanskje du bare må opptre egoistisk og gnien...? Vise at pengene er dine fra første stund, ikke en pengesekk dama kan forsyne seg fra? Ikke engang en økonomisk sikkerhet for henne? Men det kan jo sette deg i et litt kjipt lys, da...

Lykke til i jakten på drømmedama, uansett:)

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet

Jeg tror absolutt ikke at hele verden kjenner meg, men erfaringsmessig så er det få steder jeg har oppsøkt de siste årene uten å blitt gjenkjent. Problemet er at det trengs ikke så mange til for å gjenkjenne meg før ryktet svirrer. Dermed blir det tillagt meg ganske mye jeg ikke ønsker. Konkret eksempel: Var på besøk hos en kamerat like utenfor ei bygd i Nordland for noen uker siden. Dagen etter jeg hadde vært på butikken å handlet, ringte lokalavisen til kameraten min å spurte hvorfor jeg var der, og hva jeg skulle investere i....

Gjest missLady
Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut!!

*Gå på plasser ikke så mange kjenner deg

*Ikke fortell om pengene

*Ikke spander overdrevet eller gi kjempe dyre gaver

*Bli skikkelig godt kjent med personen, for så etter en tid å fortelle om det

Kanskje det funker?

Ps du trenger ikke presentere deg med fult navn heller!

Gjest Gjest_Jørgen_*
Skrevet
Huff, dette hørtes ikke bra ut!!

*Gå på plasser ikke så mange kjenner deg

*Ikke fortell om pengene

*Ikke spander overdrevet eller gi kjempe dyre gaver

*Bli skikkelig godt kjent med personen, for så etter en tid å fortelle om det

Kanskje det funker?

Ps du trenger ikke presentere deg med fult navn heller!

Så da blir jeg altså han som:

*Ingen kjenner

*Ikke har penger

*Aldri spanderer

*Nekter å si etternavnet

*Har en hemmelighet som han ikke vil fortelle om

:) Hehe, men skjønner hva du mener :) Jeg kjøper ikke så veldig dyre gaver egentlig!

Skrevet
Takk for innspillet. Ja skattelister burde vært straffbart...:)

Jeg har forsøkt det med venner, det er litt vanskelig, ettersom de fleste venner og venners venner er i forhold eller ikke er helt den store matchen, men det er jo stadig en lur ting.

Det med navnet er veldig vanskelig å bestemme seg for, men det er ganske kjipt å føle at når jeg oppgir navnet mitt, og man spør hele veien: "Åja, det er deg ja". Enten blir folk hyggelige, sånn überkoselige, eller så blir det skikkelig korte fordi de

antar at jeg er en oppblåst drittsekk...

Jeg er forresten ikke kjendis, heldigvis!

Kjipt å høre. Vet det er slitsomt for sjelen og være omgitt av golddiggers i lengden. Men det eneste jeg kan si er at veien du har valgt ikke er problemfri, jeg har selv vært i en lignende situasjon men det dreide seg ikke om penger, men innflytelse. Det er helt utrolig hvor kyniske enkelte mennesker kan være.

Men de snille går etter penger de og. Til en viss grad går vi alle etter penger, fordi vi måler status og makt etter penger, slik er nå en gang verden at penger er makt. Du har derfor makt til å få mange damer, men de damene med ekte verdier er ikke interesseert i deg fordi du har mye spenn? Kansje det er slik, men jeg tror det finnes håp for deg, kansje du kan "bytte" liv med en vanlig fyr en dag. Har blitt gjort med stor suksess i diverse disneyfilmer gjennom åra

Ekte kjærlighet er nesten umulig å finne normalt sett, for en med alt, enda vanskeligere.

I min vennegjeng, finnes det alt fra mangemillionærer til folk med for mye gjeld. Vi er alle sammen akkurat like mye verd, og om noen er opphøyet går det ikke på penger men personlighet. Min ene "rike" kompis har da heller null problem med å finne seg suksessrike kvinner, men han er utro som en sulten hund desverre. Det finnes ikke noe enkelt svar til deg, og vil ønske deg lykke til som en likeverdig mann og håper du får en dame som tar deg fordi de vil ha DEG og ikke penga dine. Damer som bare går etter penger er i mine øyne møkk (gå for alt over stabil økonomi = billig dame)! Menn og forresten, de finnes de og. Hva sier dere damer? noen som hater golddiggers her?, noen som ikke bryr som om en mannn har 300000 i året eller 30 mill? Er det for mange damer som går etter penger? Jeg tror det, og det hjelper til med å ødelegge samfunnet. Penger begynner å bli belastende for mange...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...