Gjest Hilda Bakk Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har en langhelg nå, og tenkte å ta med meg mann og hund på en tur med rekreasjon og/eller opplevelser. Har du tips om hvor vi kan dra på miniferie i Norge eller kanskje Sverige? Jeg har selv ingen ideer... Vet du om noen koselige steder? Helst ikke mer enn ca 4 timers biltur fra Oslo. Overnattingsted? Opplevelser? Serverdigheter? Trenger bare å komme oss litt bort fra storbyen og jobben. Og så må det jo være et sted bikkja kan være. Og vi kan slappe av, nyte livet og roen og kanskje oppleve noe hyggelig. Er det noe sted i nærheten av dere du bor eller noe sted du selv har vært, som du kan anbefale? Vi skal dra i kveld eller i morgen tidlig :-)
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Det går jo an å leie en liten hytte et sted i skogen/ved et vann? Bare slappe av, la hunden være litt løs, grille, bade, lade opp... liker hunden å bade? Gå lange gode turer og ta med teppe og nistepakke, la hunden bære sin egen mat, spennende og koselig for alle tre =) Fikk jeg lyst til å gjøre nå, men må jobbe :cry:
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Forresten, hvis det hørtes OK ut, så kan du sjekke NAF sine nettsider, de har oversikt over hvilke campingplasser som aksepterer hund! Og da kan dere jo leie en campinghytte?
tineline Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Jeg var nettopp på telttur i Nordmarka, og det er så deilig! Vi gikk ikke langt altså, så jeg har ingen konkrete tips til steder - men Nordmarka er en enorm ressurs. Hva med å ta toget til Lunner og gå eller sykle tilbake med teltet i sekken? På veien er det såvidt jeg vet flere ubetjente hytter. Hvis dere liker høyfjell, er det flott i Hallingdalen for eksempel. På Bergsjø er det et høyfjellshotell med nydelig beliggenhet ved et vann og flotte turområder av spektakulær art. Det tar omlag 3 timer å kjøre.
Gjest Purple Haze Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Mange fine plasser å reise. Hvis dere vil legge inn litt opplevelser for barna, kan jeg anbefale Hunderfossen familiepark i Øyer utenfor Lillehammer. Lillehammer har også mye annet hyggelig å finne på, pluss at det er kort vei til fjellet. Langedrag i Telemark er også fint. Det er en sånn naturpark med mange forskjellige dyr. Telemark har generelt mye å by på for barnefamilier.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Mange fine plasser å reise. Hvis dere vil legge inn litt opplevelser for barna, kan jeg anbefale Hunderfossen familiepark i Øyer utenfor Lillehammer. Lillehammer har også mye annet hyggelig å finne på, pluss at det er kort vei til fjellet. Langedrag i Telemark er også fint. Det er en sånn naturpark med mange forskjellige dyr. Telemark har generelt mye å by på for barnefamilier. Det er to voksne og en hund... men kanskje de kan ta med hunden til.. hunderfossen..
Gjest Hilda Bakk Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Det er to voksne og en hund... men kanskje de kan ta med hunden til.. hunderfossen.. ha ha HUND:ler: erfossen... Vi skal ikke ha med barn (heldigvis). Mange gode forslag her. Marka blir nok litt for ubekvemt for oss byfolk... :kaffe: selv om jeg elsker å gå korte turer der på et par timer. Hotelferie blir nok litt dyrt. Camping er bra, eller leie en liten hytte/overnattingsted... Noen som vet om et hyggelig sted? Vi har tenkt på sørlandet kanskje? Eller Vänern i Sverige? Men er ikke helt fornøyde med hva vi har funnet ennå.
CeeCee Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Kongeparken ( ligger på Ålgård, nær stavanger) fikk terningkast 6 i Dagbladet, eller VG og knuste både Tusenfryd og Hunderfossen... De har mange aktiviteter for alle. Ta en tur dit =) Finnes campingsteder i nærheten. Kan kombineres med en bytur i Stavanger. ca 20-30 min kjøretid. Og en tur på Kvadrat kjøpesenter... Her er link til hjemmesiden: http://www.kongeparken.no/ God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå