kitekatt Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Noen som vet? vet man bør avtale priser først
Gjest Oxford Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Det er veldig greit å ta "flybussen" fra flyplassen og inn til gamlebyen. Flyplassen har minibusser/store biler med sjåfør som du kan ta fra flyplassen og til en bestemt adresse, til et bestemt sted el.l. Husker ikke helt hva vi betalte, men det var i hvert fall godt under 200,- pr person.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 For drosje burde du ikke betale mer enn 500-600 tsjekkiske kr. Ta dei som står AAA på (dei avtaler ikke pris, men kjører på takstameter (?)). Dei andre kan fort vere pirat taxi. Ellers er bussen (og så kanskje metro etterpå) lett å finne ut av, og mye billigere. Spør på turistkontoret i første etasje på flyplassen, så for du vite hvilke busser osv. Student agency busser går til Florenc, som er hoved buss-stasjon (like ved togstasjonen), og midt i sentrum. However; taxi er billigere og lettere med bagasje og diverse.
thapara Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Synes å huske det var godt mer enn 600 (var der sist i fjor høst). Tror kanskje vi betalte 1100-1300. (men det er veldig billig å ta buss, også t-bane. Ikke noe stress heller)
kitekatt Skrevet 20. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2008 For drosje burde du ikke betale mer enn 500-600 tsjekkiske kr. Ta dei som står AAA på (dei avtaler ikke pris, men kjører på takstameter (?)). Dei andre kan fort vere pirat taxi. Ellers er bussen (og så kanskje metro etterpå) lett å finne ut av, og mye billigere. Spør på turistkontoret i første etasje på flyplassen, så for du vite hvilke busser osv. Student agency busser går til Florenc, som er hoved buss-stasjon (like ved togstasjonen), og midt i sentrum. However; taxi er billigere og lettere med bagasje og diverse. Ja problemet mitt er vel mer at jeg ikke aner akkurat hvor hotellet ligger..hehe. Vet det er nære gamlebyen, men...så greit å ta taxi til hotellet tror jeg, så kan vi heller ta buss hjem når vi er mere kjent. Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #7 Skrevet 20. juli 2008 Ja problemet mitt er vel mer at jeg ikke aner akkurat hvor hotellet ligger..hehe. Vet det er nære gamlebyen, men...så greit å ta taxi til hotellet tror jeg, så kan vi heller ta buss hjem når vi er mere kjent. Takk for svar! Ur welcome! Men ikke betal meir enn 600 czk, 1100-1300 er aaalt for mye, og lureri av stakkars turister.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå