Gå til innhold

brudens tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

som dere sikkert skjønner, så driver jeg å skriver tale om dagen. Er i dag tre uker til jeg som står som hvit brud, så tenkte det var på tide å skrive litt ;)

Jeg har lest en del fra de tidligere innleggene om taler her inne, og blir litt usikker. Flere av dere nevner at brudens forlover skal nevnes i brudens tale..?

Jeg er av den oppfatning av at talen min hovedsakelig er til min mann, og at jeg gjerne kan fortelle litt om hvordan vi ble sammen/forlovet, og hva jeg føler for ham og tenker om fremtiden. Jeg mener også at det er helt vesentlig å ta med mine svigerforeldre (en kort takk for at de har tatt godt i mot meg osv.) og litt til mine egne foreldre. Men i HOVEDSAK mest til brudgommen. Men er det også forventet at jeg skal si noen ord til forloveren min? Da blir jo talen plutselig veldig omfattende, og jeg må nedprioritere de ordene jeg vil si til min mann....?

Det er også mye snakk her inne om hvor lang talen skal jeg være. Jeg tror ikke jeg klarer å få den under 10 min, men skal prøve å begrense meg til 10 min....

blir glad for litt tilbakemelding :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var forlover, ble jeg ikke nevnt i brudens tale. Kan ikke huske å ha vært borti det før heller. Syns du skal konsentrere deg om brudgommen, over 10 minutter blir jo altfor mye!

Skrevet

Da jeg giftet meg, holdt jeg tale til min brudgom. Jeg takket jo min nye svigerfamilie som har tatt i mot meg, og min egen familie, samt venner som var der og delte den store dagen med oss.

Resten konsentrerte jeg meg om mannen min.

Så synes du har en god ide når det kommer til talen din.

Skrevet

Egne foreldre, svigerforeldre, forlover og mann. Det var de jeg snakket om/til i min tale. Kortet veldig ned på det jeg sa om svigerforeldre, foreldre og forlover, langt over halvparten var til min mann. Svigerforeldre takket jeg vel bare for at de hadde oppdratt mannen til å bli en så flott kar, og for at de hadde tatt så godt imot meg i familien. To setninger er nok.

Skrevet

Forventes det at bruden holder tale....?

Skrevet

I følge "reglene" er det bare 4 stk som må holde tale og det er brudens far, brudgommen og de 2 forloverne... Det er ikke sånn at bruden må holde tale, men det er blitt mer og mer vanelig, på lik linje med at det er mange andre utenom disse 4 som også ofte holder taler :) Dette tror jeg man kan velge helt selv utfra hva man ønsker og hva man føler seg komfortabel med...

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke bry deg om hva alle andre måtte mene.

Dette skal være din dag. Du sier akkurat det du vil om/til de(n) du vil. Du kan også bruke akkurat så mye tid som du selv ønsker.

Her er det ingen regler, gjør det som føles riktig for deg.

Lykke til!

Jeg er selv svært glad for at jeg holdt tale til min kjære på vår dag. Jeg valgte å inkludere litt om både min og hans familie samt forlovere.

Skrevet

Ingen regel om at bruden skal holde tale, nei. Jeg gjorde det likevel. Hadde lyst. Og så ønsket jeg velkommen samtidig, jeg var den aller første som talte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...