Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #1 Skrevet 18. juli 2008 Folk skal liksom hit og dit i ferien, og alle gleder seg og elsker å reise virker det som. Jeg gjør ikke det jeg. Jeg synes det er deilig med ferie og fri, men jeg kan godt være hjemme. Finne på ting som kan gjøres i området jeg bor i. Slappe av å gjøre slike ting jeg ikke rekker til vanlig. Småferier på to - tre netter er helt ok, til en by feks. Og så liker jeg å reise til hjemstedet mitt å være der to-tre dager og treffe gamle kjente. Men lengre ferier og langt avgårde er jeg ikke så glad i. Er det flere som meg?
Gjest -Maggie- Skrevet 18. juli 2008 #2 Skrevet 18. juli 2008 Det er det garantert! Jeg er ikke en av dem, men det er da ikke uvanlig å være som deg. Og det er selvfølgelig helt OK...
Gjest Raptuza Skrevet 18. juli 2008 #3 Skrevet 18. juli 2008 Eg må bli heime pga trong økonomi - og er drit misunnelig på dei som reiser til andre land på ferie....Ei venninne av meg skal til Italia neste veke.....og ei anna har alt vore i Spania, skal til Estland og seinare i sommar til Skottland....argh. Til neste år skal eg og til utlandet! Basta bom! Byrjar å spara i høst,eg....!!!
FangeLiv Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Jeg er som deg ts. Synes det er så stress og slitsomt og unødvendig å reise, særlig til utlandet. Men jeg kan gjerne være på hytta eller i sommerhuset i lengre perioder da. Men to uker til spania, det skjønner jeg ikke at folk syns er deilig og avslappende :klø: Skal sies at jeg reiser mye med jobben da...
Noli Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 Jeg liker heller ikke å reise. Liker godt å være på hytten, men sydenferie er utelukket. Bilferie er ikke så verst heller, men å stresse for å rekke fly eller tog orker jeg ikke.
Gjest Purple Haze Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Jeg er litt blanding av begge deler. Syns det er deilig å bare være hjemme i ferien og slappe av. Småpusle med litt, ligge på verandaen med en god bok, eller ta små dagsturer. Men jeg er også veldig glad i å reise. Ikke til syden, men storbyferie er helt topp. Tar heller en tur ellers i året. Man trenger jo ikke reise bare om sommeren.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Jeg tror ikke det er uvanlig å ikke like å reise, nei. Jeg vet om mange som foretrekker å bare slappe av hjemme i ferien, muligens ta en tur på hytten eller noe. Selv liker jeg å reise, men med måte. Sydenferier er -ikke- noe for meg i det hele tatt, derimot liker jeg å reise til steder hvor jeg kan se på gamle ruiner og slikt. Men en uke om gangen er nok, å bo på hotell og leve på det jeg har fått plass til i kofferten er stress i lengden synes jeg.
The Kitten Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Jeg liker godt å ha noen små ferier hjemme. Det kan være veldig deilig å bare slappe av. Jeg liker også veldig godt å dra på lange ferieturer, eller små storbyferier. Hilsen The Kitten :banantroll:
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #9 Skrevet 26. juli 2008 Jeg var som trådstarter før. Jeg hatet å dra utenlands.. men innerst inne var jeg litt misunnelig også for grunnen til mitt reisehat var flyskrekk. Så jeg ble hjemme i norge, sverige og danmark... trygt for meg med bil og båt merklig nok. For 5 år siden så fant jeg bare ut at jeg ikke kunne la livet gå forbi meg uten at jeg hadde sett litt av verden. Så de siste årene har jeg dratt to ganger i året... på vintere drar jeg til syden og på sommeren velger jeg ut en uke i en storby. Gjett om jeg angrer nå på at jeg ikke begynte å reise litt før. Når jeg først dristet meg til å prøve så var det jo så utrolig morsomt. Kom akkurat hjem fra en super tur i London og hadde det så utrolig spennende. Nå først føler jeg at jeg virkelig lever. Og flyskrekken? Joda den er der enda og det er ikke lett for meg å gå på flyet - men nå tar jeg sjansen.
Pemille Skrevet 27. juli 2008 #10 Skrevet 27. juli 2008 Hm... Inspirerende lesning! Jeg er som deg, ts, liker ikke å reise. Elsker derimot å være hjemme i Oslo og kose meg med sommeren her. Er glad i forutsigbarhet når det kommer til daglige gjøremål, og føler meg ikke så trygg i fremmede språk. Det er nok hovedgrunnene til at jeg trives godt i mer vante omgivelser! Litt lat og litt vel redd for å drite meg ut. Kjedelig at det skal stoppe meg, men føler ikke at jeg går glipp av så mye, selv om mange nok vil være veldig uenige med meg. Jeg har det så kjempeflott som det er! :D
Brunhilde Skrevet 27. juli 2008 #11 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er nok litt som Purple Haze. Jeg trives godt hjemme, men sier absolutt ikke nei til en tur heller. Som henne foretrekker jeg storbyferie, ihvertfall byferie, fremfor badeliv og festing. En strandferie kan så klart være deilig, men jeg kjeder meg lett, derfor må jeg ha by rett i nærheten om jeg skal ha glede av den typen feriereise. Det er helt greit å ikke like å reise, tenk så kjedelig verden blir hvis vi er like alle sammen? Jeg har et familimedlem som har reist mye i jobben, og som ikke vil reise på utenlandsferier lenger. Han sier at han har bodd nok på hotell, noe som jo er forståelig.
Gjest Bellatrix Skrevet 27. juli 2008 #12 Skrevet 27. juli 2008 Folk skal liksom hit og dit i ferien, og alle gleder seg og elsker å reise virker det som. Jeg gjør ikke det jeg. Jeg synes det er deilig med ferie og fri, men jeg kan godt være hjemme. Finne på ting som kan gjøres i området jeg bor i. Slappe av å gjøre slike ting jeg ikke rekker til vanlig. Småferier på to - tre netter er helt ok, til en by feks. Og så liker jeg å reise til hjemstedet mitt å være der to-tre dager og treffe gamle kjente. Men lengre ferier og langt avgårde er jeg ikke så glad i. Er det flere som meg? 100% enig. Å resie til Langtvekkistan er bare styr.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2008 #13 Skrevet 27. juli 2008 Tror folk er forskjellige, men at det liksom blir framstilt som mer positivt og som et mål i seg selv å reise mye (dannelsesreiser med eller uten dannelse ). Jeg reiste endel da jeg var yngre, men mest innen Europa, og har også tilbrakt et semester i en annen verdensdel, og setter definitivt pris på de erfaringene det har gitt meg. Likevel har jeg ikke prioritert å reise i det hele tatt de siste årene, annet enn til hjemstedet og på noen få besøk hos venner i andre byer, og jeg savner det ikke. Særlig om sommeren er det ideelt å være hjemme i Norge - dagene er kjempelange og lyse enten man har fri eller ikke, været er overlevbart og vi bruker naturen endel, men det er også fint med litt forandring og en utenlandstur i mørkere årstider, skal jeg innrømme. Samboern min er mindre reisevant og -glad enn meg, noe som sikkert også har påvirket valgene mine, selv om jeg har full frihet til å reise alene eller med venner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå