Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #1 Del Skrevet 18. juli 2008 En venn av meg forlot kona i sommer og tok ut separasjon. Barna hans hater ham og kona sier hun hater ham...de likte ham før og barna hadde god kontakt med ham men de liker ikke at han går ut av ekteskapet. Min venn følte at han bare måtte det, etter 20 års ekteskap og masse terapi som ikke fungerte. Voksne mennesker forandrer ikke personlighet akkurat og de har prøvd alt. Min venn vil starte på nytt med en annen dame fra jobb, og de vil ha barn. Hans barn er alltid velkomne når de vil, selv om de snart er tyve år. Han vil alltid være faren deres. Men hvordan kan man takle ex-kone og barn som hater ham og blir sinte hver gang han viser seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lemona_* Skrevet 18. juli 2008 #2 Del Skrevet 18. juli 2008 Min venn vil starte på nytt med en annen dame fra jobb, og de vil ha barn. Du skriver dette som litt i en bisetning, men jeg antar at dette gjør situasjonen mye vanskeligere for kone og barn enn om din venn bare ville skilles fordi forholdet ikke fungerer. Synes det er mange eksempler på at menn ikke går ut av dårlige forhold før de har en ny dame som står klar til å ta dem i mot. Hvis denne nye partneren i tillegg er en del yngre enn ex-kona og vil starte familie på nytt, tror jeg det ofte får frem mye negative følelser. Tror både ex-kona og barna trenger tid til å omstille seg i forhold til det som sikkert har kommet som et sjokk for dem. Noen får aldri tilbake de gode relasjonene har hatt til barna etter et slikt brudd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 18. juli 2008 #3 Del Skrevet 18. juli 2008 Det er nok det at mannen vil starte på nytt med en annen med en gang, og attpåtil vil ha barn, som er den store bøygen for eks-kona og barna. Og det er da forståelig. Hadde han ventet, og latt ting gå seg litt mer til, ville nok situasjonen vært bedre, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #4 Del Skrevet 18. juli 2008 En venn av meg forlot kona i sommer og tok ut separasjon. Barna hans hater ham og kona sier hun hater ham...de likte ham før og barna hadde god kontakt med ham men de liker ikke at han går ut av ekteskapet. Min venn følte at han bare måtte det, etter 20 års ekteskap og masse terapi som ikke fungerte. Voksne mennesker forandrer ikke personlighet akkurat og de har prøvd alt. Min venn vil starte på nytt med en annen dame fra jobb, og de vil ha barn. Hans barn er alltid velkomne når de vil, selv om de snart er tyve år. Han vil alltid være faren deres. Men hvordan kan man takle ex-kone og barn som hater ham og blir sinte hver gang han viser seg? Kan det være nødvendig å markedføre så sterkt at man vil ha barn, spesielt i en slik situasjon. Vitner om manglende sosiale antenner. Burde kanskje ikke markedsføres i det hele tatt, siden de sikkert hadde tenkt å lage det barnet selv uansett (og ikke annonserer etter et barn de kan adoptere) - og kanskje blir det aldri noe barn, så all skepsisen blir bortkastet. Etter 20 års ekteskap er han sikkert minst 40, og barna synes det er flaut at faren deres faller i "finne ny yngre dame"- krisa. Jeg kan godt skjønne at de trenger litt tid til å venne seg til situasjonen. Når de blir litt eldre, vil de få større forståelse for situasjonen - men kun dersom det viser seg at farens nye forhold var seriøst og varig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #5 Del Skrevet 20. juli 2008 Det er jo helt normalt og naturlig at en ny partner uten barn gjerne vil ha barn så raskt som mulig med nye partneren. Det bør familien hans forstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
camilla* Skrevet 20. juli 2008 #6 Del Skrevet 20. juli 2008 Selv om familien bør forstå det så er det noe helt anet enn om det blir fotalt i det vide og det brede, Dessuten er det en stor kamel å svelge i tillegg til skilsmissen. Og at det er en ny dame i bildet. Gi barna og x-kona litt mere tid til å fordøye bruddet, ny dame og det å prøve å få barn. Hade bruddet vært bare pga. samlivet med kona ikke fungerte hadde ting sikkert vært annerledes. Men når man har en ny allerede før bruddet (som det høres ut som her) så blir det så mye mere følelser rundt det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty89 Skrevet 20. juli 2008 #7 Del Skrevet 20. juli 2008 En venn av meg forlot kona i sommer og tok ut separasjon. Barna hans hater ham og kona sier hun hater ham...de likte ham før og barna hadde god kontakt med ham men de liker ikke at han går ut av ekteskapet. Min venn følte at han bare måtte det, etter 20 års ekteskap og masse terapi som ikke fungerte. Voksne mennesker forandrer ikke personlighet akkurat og de har prøvd alt. Min venn vil starte på nytt med en annen dame fra jobb, og de vil ha barn. Hans barn er alltid velkomne når de vil, selv om de snart er tyve år. Han vil alltid være faren deres. Men hvordan kan man takle ex-kone og barn som hater ham og blir sinte hver gang han viser seg? Jeg forstår ex-kona og barna 100%! Ingen ville taklet denne situasjonen meget bra. Kanskje viss han setter seg ned og prater med ex-kona og forklarer situasjonen, kanskje hun vil da bedre forstå? Også viktigt at han prater med barna sine. Det er et stort steg å gå ut av ett langvarig ekteskap, gjallefall viss det var for en annen dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 20. juli 2008 #8 Del Skrevet 20. juli 2008 gjallefall viss det var for en annen dame. Den var ny! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #9 Del Skrevet 20. juli 2008 En venn av meg forlot kona i sommer og tok ut separasjon. Barna hans hater ham og kona sier hun hater ham...de likte ham før og barna hadde god kontakt med ham men de liker ikke at han går ut av ekteskapet. Min venn følte at han bare måtte det, etter 20 års ekteskap og masse terapi som ikke fungerte. Voksne mennesker forandrer ikke personlighet akkurat og de har prøvd alt. Min venn vil starte på nytt med en annen dame fra jobb, og de vil ha barn. Hans barn er alltid velkomne når de vil, selv om de snart er tyve år. Han vil alltid være faren deres. Men hvordan kan man takle ex-kone og barn som hater ham og blir sinte hver gang han viser seg? Ja, han følte vel at han måtte plukke opp bitene av seg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blairwitch Skrevet 20. juli 2008 #10 Del Skrevet 20. juli 2008 Hvis han er så kjapp i vendingen at han tok ut separasjon nå i sommer samtidig som han har funnet seg en ny dame han allerede vil ha barn med så skjønner jeg reaksjonene på andre siden av bordet meget godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #11 Del Skrevet 20. juli 2008 Forstår at kone og barn reagerer, men...har mannen hatt det ille i flere år er det hans tur til å føl litt glede og lykke! Han fortjener å bli satt fri og fortjener ei ny dame som verdsetter ham - og vil de ha barn er det bare hyggelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 20. juli 2008 #12 Del Skrevet 20. juli 2008 Tråden er ryddet reglene Bolledeig (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Princess_* Skrevet 21. juli 2008 #13 Del Skrevet 21. juli 2008 Kanskje ikke så koselig for familien hans og ex-konen, men så hyggelig for mannen og den nye dama da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. juli 2008 #14 Del Skrevet 25. juli 2008 Kan man vente noe annet? Det er tøft nok for både kone og barn med samlivsbrudd, men her har tydeligvis mannen innledet et forhold bak ryggen på familien sin og flyttet rett fra en seng til en annen. Ved å ta et så egoistisk valg vil han nok bruke veldig lang tid på å opprette tilliten til barna sine igjen, om han noensinne vil klare det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #15 Del Skrevet 25. juli 2008 Den var ny! Hva med ialtefalte eller ijallefall, beklager avsporingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #16 Del Skrevet 25. juli 2008 Såklart barna syns det er vanskelig at faren forsvinner ut av husholdningen OG har bestemt seg for å på en måte "erstatte dem" så fort. Det er jo sånn det føles, og sikkert litt det det er også. Hans barn er alltid velkomne når de vil, selv om de snart er tyve år. Han vil alltid være faren deres. Du får det til å høres ut som om det er noe ekstravagant med at barna hans er velkommen, og attpåtil selvom de er snart tyve år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iub Skrevet 25. juli 2008 #17 Del Skrevet 25. juli 2008 Kan man vente noe annet? Det er tøft nok for både kone og barn med samlivsbrudd, men her har tydeligvis mannen innledet et forhold bak ryggen på familien sin og flyttet rett fra en seng til en annen. Ved å ta et så egoistisk valg vil han nok bruke veldig lang tid på å opprette tilliten til barna sine igjen, om han noensinne vil klare det. Jeg er hjertens enig. Her oser det av egoisme fra mannens side. Kanskje hadde det vært en idé med karantene, f.eks, på ett år, etter samlivsbrudd før det ble lovlig å etablere et nytt forhold? Det er ofte slik at menn som bryter ut av forhold, gjør det til fordel for en elsker, mens kvinner som bryter ut gjør det fordi de lider i forholdet de lever i. Kvinnene som bryter med sine menn, venter som regel en god stund etter bruddet før de etablerer nye forhold. Her burde menn ha noe å lære av kvinnene, selv om en kan få inntrykk av at menn jevnt over er så hensynsløse og opptatte av sin egen livsutfoldelse at det kan være vanskelig å nå frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #18 Del Skrevet 26. juli 2008 Egoistisk mann i mine øyne! Han har nok ikke prøvd så veldig hardt i terapi kan jeg tenke meg... siden han har ny dame og planlegger barn så kort tid etter så slår det meg at denne damen har vært i bildet i lengre tid. Og da er han jo innerst inne ikke interessert å prøve videre sammen med sin familie. Bortkastet for exen som kanskje virkelig prøvde å reparere forholdet. Sorry men han her har jeg ingen som helst sympati for. Kjempemorsomt for barn og exkone at han allerede planlegger nye barn med ny dame... og det rett etter at han flytter ut. Herregud altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. juli 2008 #19 Del Skrevet 26. juli 2008 Han har nok ikke prøvd så veldig hardt i terapi kan jeg tenke meg... siden han har ny dame og planlegger barn så kort tid etter så slår det meg at denne damen har vært i bildet i lengre tid. Kan tenke meg at han har prøvd og prøvd i 5 år med samlivsterapi uten at det virket siden kona bare satt seg på bakbena og til og med hisset opp barna mot ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 26. juli 2008 #20 Del Skrevet 26. juli 2008 Forstår at kone og barn reagerer, men...har mannen hatt det ille i flere år er det hans tur til å føl litt glede og lykke! Han fortjener å bli satt fri og fortjener ei ny dame som verdsetter ham - og vil de ha barn er det bare hyggelig! Er det du som er den nye dama? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå